Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکران مستند «نان گزیده‌ها» به کارگردانی محمدرضا حاج‌محمدحسینی که قرار بود روز شنبه در دانشگاه اراک اکران شود با کارشکنی برخی از مسئولین دانشگاه و استان اراک لغو شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو-کیانوش رضایی؛ این روزها استان صنعتی اراک که صنایع بزرگی چون هپکو، ماشین سازی، آلومینیوم، آذرآب و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
.. را در خود دارد حال و روز خوبی ندارد و نبض این کارخانه ها به شمارش افتاده و هزاران نفر از کارگرانی که به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این شرکت ها مشغول به کار بوده حالا با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند که کمترین آن را می توان به حقوق معوقه چند ماهه اشاره کرد.   مستند «نان گزیده‌ها» به کارگردانی محمدرضا حاج‌محمد حسینی فیلمی است که روایت زندگی کارگران بی کار شده شرکت هایی همچون هپکو را به تصویر کشیده و نشان می دهد که سو مدیریت کارخانه های مادر در این استان چگونه از هم گسستی هزاران خانواده کارگری را رقم زده است.   این مستند که قرار بود روز شنبه به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اراک با حضور مسئولین استانی، دانشجویان و تعدادی از کارگران اکران شود با چالش های بزرگی مواجه شد که دانشجویان تصمیم به لغو این اکران گرفتند، اکرانی که با وجود همه دعوت‌نامه‌ها و تبلیغات صورت گرفته اما لغو آن احترام بزرگی به کارگران این استان قلمداد شد و باید دید مسئولان استان اراک چه جوابی برای آن خواهند داشت.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی تیزر مستند نان گزیده‌ها   معصومه ابتکار را برای شرکت در اکران فیلم دعوت کردیم اما استانداری مخالفت کرد زهرا محمدی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اراک در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو با اشاره به اکران مستند «نان گزیده ها» در دانشگاه اراک گفت: تصمیم گرفتیم اکران مستند «نان گزیده ها» در دانشگاه اراک برگزار شود، چون مشکلات کارگران کارخانه هپکو را تصویر کشیده و بهتر رونمایی از این مستند در داخل استان صورت بگیرد.
محمدی ادامه داد: برای صدور مجوز ارکان مستند در مرحله اول، شورای نظارت با این موضوع موافقت نکرد و با رایزنی‌هایی که انجام شد در نهایت مجوز اکران این فیلم به انجمن دانشجویان مستقل داده شد.   مجوز اکران مستند در دانشگاه
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اراک با بیان اینکه وقتی نامه مدعوین و خبرگزاری‌ها را نزد معاونت فرهنگی بردیم گفتند که شورای نظارت با ورود همه خبرگزاری‌ها مخالفت کرده و وقتی علت را جویا شدیم گفتند که برنامه دارای اهمیت بالایی نیست.
وی اظهار داشت: وقتی از دلیل حضور همه خبرگزاری‌ها در برنامه سخنرانی هفته پیش صادق زیباکلام مثال زدیم با این توجیه که اهمیت این دو برنامه باهم قابل مقایسه نیست، برنامه سخنرانی زیباکلام را بااهمیت‌تر از موضوع معیشتی کارگران استان قلمداد کرد.
محمدی با اشاره به اینکه از تخلفات دانشگاه در برنامه صادق زیباکلام این بود که برنامه قرار بود به صورت مناظره برگزار شود که تبدیل به یک سخنرانی یک طرفه بود و موضوعی که وی در سخنرانی به آن تاکید داشت بحث حجاب اجباری بود و فردای آن روز رهبر معظم انقلاب فصل الخطاب این موضوع را در سخنانشان بیان کردند.
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اراک تصریح کرد: ما ۷۳ مهمان برای این برنامه داشتیم که در نهایت با ۱۰ نفر از مدعوین ما موافقت کردند و طی صحبتی که با دوستان انجام دادیم تصمیم به لغو برنامه گرفتیم، زیرا این فیلم متعلق به کارگران بود و وقتی کارگر و خبرنگاری در برنامه حضور نداشته باشد اجرای این برنامه بی اثر خواهد بود.
وی با بیان اینکه از همه مسئولین استان دعوت کرده بودیم تا در این برنامه حاضر شوند و به جز مسئولین استانداری بسیاری از آنان استقبال خوبی از برنامه داشتند، گفت: از همان اول مخالفتشان را اعلام کردند و فوری نسبت به این موضوع جبهه گرفتند و بهانه آنان نیز با حضور معصومه ابتکار جور شد.   دعوت از معصومه ابتکار برای حضور در اکران مستن نان گزیده‌ها
محمدی تصریح کرد: وقتی کارگران نامه دست نوشته‌ای برای خانم ابتکار آماده کردند ما نیز برای وی دعوت نامه‌ای ارسال کردیم تا بهانه‌ای نیز برای استانداری وجود نداشته باشد، اما عوامل استانداری مخالفت کردند و خیلی صریح به ما گفتند حضور پیدا نخواهند کرد.
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اراک در پایان با اشاره به اینکه وقتی فضای رسانه‌ای در استان به اوج رسید، افزود: استانداری مجبور شد تا یک نماینده معرفی کند که معاون امور اجتماعی و فرهنگی استانداری به عنوان نماینده معرفی شد در صورتی حضور وی هیچ ارتباطی با موضوع برنامه نداشت و این بزرگترین توهین به ما و کارگران محترم بود.   جلوگیری از ورود کارگران در جلوی درب دانشگاه اراک   از ورود کارگران دعوت شده برای اکران فیلم جلوگیری کردند علی شعبانی دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اراک در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو گفت: قرار بود روز شنبه اکران مستند «نان گزیده ها» با حضور مسئولین استانی و دانشگاهیان و مدعوینی از خارج دانشگاه و مهمانان کارگر، در دانشگاه اراک اکران شود که مجوز اکران از سوی شورای نظارت به انجمن مستقل دانشجویان داده می‌شود.
شعبانی ادامه داد: طبق عرف نیز از خبرگزاری‌هایی که مورد تایید میزبان و به طبع مورد تایید روابط عمومی بود برای شرکت در اکران این مستند دعوت به عمل آمد و لیست آنان به دانشگاه داده شد تا اینکه در آخرین لحظات، به دلیل تقارن برنامه با حضور معصومه ابتکار در استان مرکزی از حضور مدعوین و خبرگزاری‌ها به داخل دانشگاه جلوگیری به عمل آمد.
دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اراک با اشاره به اینکه معصومه ابتکار باید بخاطر جاسوسی سید کاووس امامی پاسخگو باشد، افزود: حضور وی در استان مرکزی و به حاشیه راندن برنامه کارگری کار درستی نبود و همه تیم استانداری حضور ابتکار در استان مرکزی را بزرگ نشان دادند.
وی اظهار داشت: تنها مستندی که در یکسال اخیر مورد توجه سازمان سینمایی اوج قرار گرفت مستند «نان گزیده ها» بود و حیف بود اولین اکران این فیلم با چنین چالش‌هایی مواجهه شد و صرفا یک رسانه وابسته به دولت آن را همانطور که دوست دارد منعکس کند.
شعبانی با بیان اینکه وقتی کارگران و خبرنگاران را دعوت کردیم و آنان را جلوی درب نگه داشته اند این را یک بی احترامی می‌دانستیم، گفت: دانشگاه با صدور مجوز، اما جلوگیری از ورود مدعوین خیلی محترمانه برنامه را لغو کرد، اما باید پای تبعات آن نیز باشد.
دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اراک خاطرنشان کرد: وقتی دیدیم که استانداری با حضور معصومه لبتکار در استان درگیر برنامه‌های دیگر می‌شود تصمیم گرفتیم خانم ابتکار را نیز دعوت کنیم و دعوت نامه‌ای برای ایشان فرستادیم و پیش از دعوت نامه ما نیز جمعی از کارگران در نامه‌ای دست نویس برای وی خواهان رسیدگی به وضعیت خود اشتغال خود شدند.   نامه دست نویس کارگران برای دعوت از معصومه ابتکار
وی تصریح کرد: با وجود ارسال دعوت نامه به معصومه ابتکار و سنگین شدن فضای رسانه‌ای برای این موضوع در نهایت از استانداری تماس می‌گیرند و معاون امور اجتماعی و فرهنگی را به عنوان نماینده استانداری در مراسم اکران فیلم معرفی می‌کنند.
شعبانی در پایان با اشاره به اینکه قضیه کارگری در این استان ربطی به حوزه امور اجتماعی و فرهنگی ندارد، افزود: از سید مهدی مقدسی نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی نیز دعوت کردیم تا برنامه اکران مستند حضور داشته باشد که همان اوایل با تماس با بچه‌های انجمن مستقل اعلام کرد نمی‌تواند در برنامه حضور داشته باشد.     اجازه ورود خبرگزاری‌ها به دانشگاه را ندادند محدثه حمیدی مسئول سابق بسیج خواهران دانشگاه اراک در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو با اشاره به اکران مستند «نان گزیده ها» در دانشگاه اراک گفت: محمدرضا حاج‌محمد حسینی کارگردان این مستند پیشنهاد اکران فیلمش در دانشگاه را به ما داد و ترتیبی دادیم تا این فیلم مستند از طریق انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در دانشگاه اکران شود.
حمیدی ادامه داد: در ابتدا علیرضا بهرامی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه مجوز اکران این فیلم در دانشگاه را صادر نمی‌کرد و گفتند که ما باید قبل از اکران ابتدا این مستند را ببینیم. ما نیز پس از کتک کاری که برای کارگران آذرآب پیش آمده بود بسیار تلاش کردیم تا برنامه‌ای گفت‌وگو محور برای کارگران کارخانه‌های آذرآب و هپکو بگیریم، اما در آن زمان نیز مجوزی به ما داده نشد.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
مسئول سابق بسیج خواهران دانشگاه اراک با بیان اینکه معاونت فرهنگی صدور مجوز را مشروط به دیدن فیلم قبل از اکران قرار داد، افزود: ما نیز این شرط دانشگاه را در صورت حضور کارگردان، نماینده کارگران، نماینده نهاد رهبری و نماینده تشکل قبول کردیم و گفتیم اگر مستند مورد تایید دانشگاه واقع نشد معاونت فرهنگی جلوی دوربین بگوید که مجوز داده نمی‌شود.
وی تصریح کرد: با فشار‌هایی که وارد کردیم و دویدن‌های یک هفته‌ای بالاخره مجوز به اکران مستند «نان گزیده ها» داده شد و لیست دعوت از خبرگزاری‌ها در اختیار روابط عمومی قرار گرفت، اما از ورود آنان به دانشگاه توسط حراست جلوگیری شد.
حمیدی با اشاره به اینکه برای این برنامه تعداد ۵۰ نفر از کارگرانی که در ساخت مستند همکاری داشتند نیز دعوت داشتند، خاطرنشان کرد: از ورود این عزیزان نیز جلوگیزی به عمل آمد و نگذاشتند کارگران دعوت شده به اکران فیلم وارد دانشگاه شوند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی جلوگیری از ورود کارگران در دانشگاه
مسئول سابق بسیج خواهران دانشگاه اراک گفت: بسیاری از مسئولین رده بالای استان مرکزی نیز به این مراسم دعوت داشتند که به دلیل همزمان شدن اکران فیلم با سفر معصومه ابتکار به این استان، استانداری اعلام کرد معاونت فرهنگی و اجتماعی به نمایندگی از استانداری در اکران مستند حضور خواهد داشت در صورتی که حداقل توقع ما این بود تا معاو اقتصادی یا سیاسی در این مراسم حضور پیدا کند تا در جریان مطالبات کارگران قرار گیرد.
وی با بیان اینکه هنگامی که می‌خواستیم برای ورود مهمانان با وسایل نقلیه شخصیشان یه داخل دانشگاه هماهنگی لازم را انجام دهیم متوجه شدیم معاونت فرهنگی دستور داده تا هیچ مدعو و هیچ خبرگزاری به هیچ عنوان حق ورود به دانشگاه را ندارد، افزود: به دلیل اینکه کارگران را به دانشگاه راه ندادند بچه‌های انجمن مستقل در بین آنان حاضر شدند و با عذرخواهی از این عزیزان به آنان گفتن، چون از ورود آنان جلوگیری کردند به احترامشان برنامه اکران را لغو می‌کنند.
حمیدی در پایان خاطرنشان کرد: دو دلیل عدم اکران مستند «نان گزیده‌ها» در دانشگاه جلوگیری از ورود کارگران و همچنین جلوگیری از ورود خبرنگاران بود که فقط یکی از خبرگزاری‌های همسو با دولت اجازه ورود به دانشگاه را داشت.   مهدی رئوفی مدیر روابط عمومی دانشگاه اراک در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو گفت: برنامه اکران مستند «نان گزیده‌ها» به معاونت فرهنگی مربوط بوده و این برنامه زیر نظر روابط عمومی نبوده است.   رئوفی در خصوص جلوگیری از ورود خبرنگاران در این برنامه افزود: من با دعوت از همه خبرگزاری ها موافقت کرده بودم و هیچکونه مخالفتی با دعوت از هیچ خبرگزاری نداشتم و مشکلات پیش آمده بر عهده شورای نظارت بوده و خودشان انتخاب می کنند که کدام خبرگزاری حضور داشته باشد و کدام حضور نداشته باشد.   مدیر روابط عمومی دانشگاه اراک در پایان تصریح کرد: زمانی که از ورود خبرنگاران در جلوی درب دانشگاه مخالفت شد دستور معاونت فرهنگی به حراست بوده و ما با ورود هیچ خبرگزاری مخالفت نداشتیم و باید در مورد جزئیات اتفاق پیش آمده از معاونت فرهنگی جویا شد.   پاسخ معاونت فرهنگی دانشگاه اراک به خبرنگار خبرگزاری دانشجو   با گذشت ۲ روز از لغو اکران مستند «نان گزیده‌ها» در دانشگاه اراک و حاشیه‌هایی که برخی افراد داخل و خارج از دانشگاه برای این برنامه به وجود آوردند امید است تا مسئولین استانی با دلجویی از کارگران این استان که با وجود همه مشکلات معیشتی و حقوق معوقه خود، اما همچنان سعی بر استحکام بنیان خانواده دارند قدری از زحمات آنان دیده شود و نان شب کارگران فدای سیاسی کاری نشود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۵۲۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکران مردمی «تمساح خونی» در اکومال کرج

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی پروژه، دومین اکران مردمی فیلم سینمایی «تمساح خونی» به کارگردانی جواد عزتی و تهیه‌کنندگی کامران حجازی شب گذشته ۹ اردیبهشت ماه در جمع پرشور مردم اکومال کرج در ۵ سانس برگزار شد.

در این اکران که با استقبال مخاطبان همراه بود، جواد عزتی و کامران حجازی کارگردان و تهیه‌کننده فیلم و همچنین عباس جمشیدی‌فر و شبنم قربانی از بازیگران این اثر حضور داشتند.

پیش از نمایش فیلم، عباس جمشیدی‌فر ضمن خوشامدگویی به مهمانان بیان کرد: بسیار خوشحالیم که اینجا حضور داریم و قرار است در کنار شما «تمساح خونی» را تماشا کنیم. ممنون که ما را حمایت و این فیلم را در سینما تماشا می‌کنید.

سپس جواد عزتی در سخنانی کوتاه اظهار کرد: امیدوارم از فیلم خوشتان بیاید و آن را به دوستان خود پیشنهاد دهید که در سینما ببینند.

وی یادآور شد: از همه شما و دیگر تماشاگران عزیزی که این فیلم را در سینما می‌بینند و دیده‌اند، تشکر می‌کنم و باید بگویم که اگر در حال حاضر سینما رونق دارد، به برکت حضور شماست. دستتان را می بوسم و از همه شما بسیار ممنونم.

«تمساح خونی» به کارگردانی جواد عزتی و تهیه‌کنندگی کامران حجازی تا امروز صدرنشین جدول فروش ۱۴۰۳ بوده است و به تازگی از مرز دومیلیون تماشاگر در سینماها عبور کرده و مجموع فروش آن به ۱۲۵ میلیارد تومان رسیده است.

در این کمدی اکشن سینمایی جواد عزتی، عباس جمشیدی‌فر، الناز حبیبی، بهزاد خلج، شبنم قربانی و سعید آقاخانی در این کمدی نقش‌آفرینی می‌کنند و پخش این فیلم سینمایی برعهده شهرفرنگ است.

کد خبر 6092127

دیگر خبرها

  • پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه معرفی شد
  • بیش از ۲ هزار مسؤول برای حضور در نمایشگاه کتاب دعوت شدند
  • حضور گلبالیست قزوینی در اردوی تیم ملی
  • دعوت بانوی کردستانی به اردوی تیم ملی سپک تاکرا
  • «تمساح خونی» با حضور جواد عزتی در مشهد اکران می‌شود
  • مستندی درباره مادری که دو بازیگر نقش دو دختر گمشده اش را بازی می کنند
  • رکابزنی ۱۸۰ کیلومتری با شعار «ارتش فدای ملت»
  • ۳۰ رئیس اتاق بازرگانی به اکسپو ایران می‌آیند
  • حضور یک تیم لیگ برتری در یزد بعد از 8 سال
  • اکران مردمی «تمساح خونی» در اکومال کرج