Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم گفت: وزارت علوم با سیاسی کاری و رفتار جناحی مخالف است؛ چرا که سیاست زدگی را در شان دانشگاه نمی‌داند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، منصور غلامی در ادامه سلسله نشست‌های خود با تشکل‌های صنفی و دانشجویی، با نمایندگان چهار اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، جامعه اسلامی دانشجویان، جنبش عدالتخواه دانشجویی و دفتر تحکیم وحدت دیدار و از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشجویان، تضارب اندیشه ها، پویایی و نشاط محیط دانشجویی حمایت کرد و این فعالیت‌ها را "عاملی اثربخش در ارتقای مسئولیت اجتماعی دانشگاه‌ها و رشد علمی کشور" دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر علوم تصریح کرد: معاونت فرهنگی وزارت علوم در راستای تقویت فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی بر روند اجرایی شدن آیین نامه‌ها و ضوابط قانونی نظارت می‌کند و دانشجویان نیز می‌توانند مشکلات خود را با این معاونت در میان بگذارند.

دکتر غلامی با تاکید بر لزوم تداوم فعالیت‌های سازنده سیاسی و اجتماعی دانشجویان و تشکل‌های مختلف دانشجویی در چارچوب قانون اظهار داشت: وزارت علوم با سیاسی کاری و رفتار جناحی مخالف است؛ چرا که سیاست زدگی را در شان دانشگاه نمی‌داند.

وی افزود: هم اکنون فضایی منطقی و به دور از هیجانات کاذب در فضایی دانشجویی حاکم است و تشکل‌های دانشجویی با تفکرات مختلف و به مناسبت‌های گوناگون برای رشد فکری و فرهنگی قاطبه دانشجویان تلاش می‌کنند.

وزیر علوم در خصوص برخی مشکلات مالی مربوط به تشکل‌های دانشجویی اظهار داشت: با تخصیص کامل بودجه وزارت علوم در روز‌های پایانی اسفندماه از طرف سازمان و برنامه بودجه و خزانه داری کل، انشاءالله مطالبات اتحادیه‌های دانشجویی نیز پرداخت می‌شود.

دیدار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با نمایندگان اتحادیه‌های دانشجویی در یک فضای صمیمانه و رو در رو برگزار شد و نزدیک به سه ساعت به طول انجامید. «ضرورت حمایت مالی از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی»، «تقویت نگاه قانونمندارانه و عادلانه مسئولان دانشگاه‌ها نسبت به تشکل‌های مختلف»، «حضور مسئولان اجرایی و وزیران در دانشگاه‌ها و دیدار با دانشجویان»، «لزوم پاسخگویی روسای دانشگاه‌ها به مطالبات قانونی تشکلها»، «چاره اندیشی در خصوص فارغ التحصیلان بیکار»، «پرداخت پژوهانه به دانشجویان دکترا»، «پذیرش دانشجو بر اساس نیاز کشور»، «برنامه ریزی برای حضور دانشجویان با رتبه‌های برتر به عنوان اعضای هیات علمی بویژه در رشته‌های علوم انسانی» از جمله محور‌های مطرح شده از سوی دانشجویان حاضر در این نشست بود.

جلسه وزیر علوم با نمایندگان چهار اتحادیه دانشجویی یکی از سلسله نشست‌هایی است که دکتر غلامی به منظور دیدار رو در رو و صمیمانه با نمایندگان تشکل‌های مختلف و متنوع دانشجویی و آگاهی از دغدغه‌ها و نقطه نظرات آن‌ها برگزار می‌کند. پیش از این و در هفته گذشته نیز، وزیر علوم با نمایندگان بسیج دانشجویی دیدار و گفت و گو کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۵۲۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا را رقم زد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: دانشجویان آمریکایی و اروپایی اعتراض خود به جنایات غزه را به‌صورت مسالمت‌آمیز مطرح کردند؛ اما متأسفانه پلیس با برخوردهای بسیار بدی که داشت جو را متشنج کرد تا برگ دیگری از دموکراسی دروغین در کشورهای غربی و مخصوصاً آمریکا رقم بخورد.

مهدی ابراهیمی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با ایسنا،‌ با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: بعد از قضیه ۷ اکتبر، رژیم جعلی و کودک کش اسرائیل حملات وحشیانه‌ای را علیه مردم فلسطین شروع کرده و متأسفانه تا به امروز هم به‌طور وحشتناکی ادامه دارد. برای این رژیم، نیروی نظامی با مردم عادی و حتی زنان و کودکان فرقی ندارد.

وی افزود: علی‌رغم داشتن دستورالعمل‌های بین‌المللی، بیمارستان‌ها و نقاطی که توسط سازمان ملل حفاظت می‌شود در جریان حملات این رژیم جعلی تخریب‌ شده است. این چند روز هم اخبار پیدا شدن گورهای دسته‌جمعی از افراد با دست‌های بسته هم دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان کرد: این حجم جنایت‌ها، از چشم دانشجویان آمریکایی پنهان نماند و برای همدردی با این مردم مظلوم اعتراضات خود را در فضای دانشگاهی آغاز کردند، در شروع اعتراضات، قطع همکاری‌های علمی بین دانشگاه‌های آمریکایی و دانشگاه‌های اسرائیلی را مطرح کردند. متأسفانه با حضور پلیس در چند روز گذشته این تظاهرات به خشونت کشیده شده و حتی اساتید مطرح از بعضی دانشگاه‌های مطرح آمریکا هم به طرز وحشتناکی بازداشت‌شده و با دستبند به خارج از دانشگاه انتقال داده شدند. اساتیدی بعضاً ممتاز با شاخص‌های علمی بسیار درخشان و یا جایگاه‌های مهمی مثل مدیر گروه نیز بازداشت شدند.

وی با اشاره به سانسور اخبار در رسانه‌های آمریکایی عنوان کرد: خیلی از شبکه‌های معروف آمریکا به سانسور جدی اخبار این روزهای دانشگاه آمریکا روی آوردند و فیلم‌هایی هم که پخش می‌شود، اکثراً از مسیر شبکه اجتماعی تیک‌تاک که خارج از کنترل دولت آمریکا است، منتشر شدند.

ابراهیمی با بیان اینکه حضور دانشجویان و اساتید یهودی در بین معترضان دانشگاهی از نکات مهم این تجمعات است، اظهار کرد: اگر فعالین دانشجویی ما به‌طورجدی به این موضوع ورود کنند، به ابعاد، نکات و آمارهای بسیار جالبی از این موضوع خواهیم رسید. بنده به‌عنوان معاون فرهنگی علوم پزشکی تهران از دانشجویان دعوت می‌کنم که زبان علمی و فرهنگی مظلومیت مردم فلسطین باشند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: دانشجویان آمریکایی اعتراض خود را به‌صورت مسالمت‌آمیز مطرح کردند و در قطع همکاری‌های علمی با دانشگاه‌های و پژوهشگاه‌های اسرائیلی را داشتند؛ اما متأسفانه پلیس با برخوردهای بسیار بدی که داشت جو را متشنج کرد تا برگ دیگری از دموکراسی دروغین در کشورهای غربی و مخصوصاً آمریکا رقم بخورد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا را رقم زد
  • تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است
  • واکنش یک استاد دانشگاه تهران به ادعای وزیر: اخراجم سیاسی بود
  • تشکل‌های دانشجویی غزه دوشادوش جنبش دانشگاهی تاریخ ساز در آمریکاست
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس