Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان تهران به سراغ آقای ابوالقاسم النچری رزمنده ای که بعد از جهاد دفاع مقدس وارد عرصه جهاد اقتصادی شده است رفتیم. جهادگری که در زمینه پرورش و جوجه کشی اردک و مرغ بومی کار میکند رفتیم ایشان از اهالی روستای حصار غازی که مدت 35 سال مشغول به فعالیت در این عرصه می باشند.
انگیزه و هدف شما از ورود به این کار چه بود؟
بنده در خانواده ای متولد شدم که از لحاظ مادی خیلی ضعیف بودند 7 ساله بودم که پدرم فوت کرد و با مشقت زندگی را سپری کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از اخذ مدرک دیپلم چون به کار پرورش اردک و ماکیان علاقه وافری داشتم کار خود را در این عرصه با تعداد خیلی پایین شروع کردم. ابتدا از زیرزمین منزل خود شروع به این کار کردم در مرحله بعدی تعداد اردک ها را به 500 قطعه رساندم.
بعد از رونق کار و بیشتر شدن اردک ها به این فکر افتادیم که جوجه کشی را هم خودمان شروع کنیم در ابتدا با جوجه کشی سنتی شروع کردم که الحمدا... بعد از چندین سال به جوجه کشی صنعتی رسیده و کارخانه جوجه کشی را دایر نمودیم و شکر خدا در حال حاضر حرف اول را در این عرصه در ایران می زنیم. جوجه کشی مرغ بومی و ماکیان این کارخانه نیز با میزان 540000 هزار قطعه و مساحت 4000 متر نه تنها در ایران در کل خاورمیانه حرف اول را می زند.
چند نفر در مجموعه شما مشغول فعالیت می باشند؟
بعد از پیشرفت کار یک شرکت تعاونی نیز راه اندازی کردیم که در حال حاضر 90 نفر عضو دارد. این اعضاء نیز به نوبه خود در این امر دخیل هستند بیشتر اعضاء جوجه ها را از ما تحویل می گیرند و در مناطق دیگر بخصوص شمال کشور به فروش می رسانند. به طور مستقیم 300 نفر در این کارخانه مشغول به فعالیت می باشند و به صورت غیر مستقیم نیز حدود 5000 هزار نفر که به طرق مختلف همچون توزیع، پرورش و ... مشغول امرار و معاش از این راه می باشند. این کارخانه زیر نظر اداره بهداشت و دامپزشکی نیز می باشد خود ما در این مجموعه دکتر دامپزشک داریم ولی خیلی وقتها به بهانه های مختلف قصد چوب انداختن سر راه ما را دارند.
آیا مسئولین در این راستا با شما همکاری داشته اند؟
ما بیشتر از مسئولین خواهشمندیم که کاری با ما نداشته باشند!!؟ و اجازه دهند چرخ تولید در این مملکت بچرخد. متأسفانه مسئولین آنچنان همکاری در این زمینه با ما نداشته اند و حتی بارها در این مسیر سنگ اندازی نیز نموده اند. به طور مثال سال 94 حدود 5400 قطعه جوجه را به بهانه آنفولانزا در شهرهای شمالی معدوم نمودند و اجازه ارسال جوجه را به شهرهای شمالی به ما ندادند. در این راستا شورای تأمین ورامین جلسه ای را در همان زمان گذاشتند که همه مسئولین شهری حضور داشتند در آن جلسه به بنده قول مساعد دادند که غرامت را پرداخت خواهند کرد بنده هم به حرف آنها اعتماد نموده و متأسفانه هیچ دستنوشته ای از آنها دریافت نکردم و همین الان که در خدمت شما هستم تا بحال حتی یک ریالی هم به بنده تعلق نگرفته است و رقمی معادل 340 میلیون تومان از پرندگان بنده معدوم شد. البته بسیج سازندگی سپاه همکاری های زیادی با این مجموعه داشته و همیشه به ما سر می زنند و مشوق ما در این راه بوده اند.
آیا اهالی کمکی در این راه به شما کرده اند؟
خدا رو شکر بچه های جواد آباد تا این ساعت واقعأ با بنده همکاری بسیار عالی داشته اند و زحمات زیادی در این راستا کشیده اند و در زمینه توزیع و فروش هم پشتیبان اینجانب بوده اند. مجموعه ما چون تنها کارخانه ای هست که مجوز اردک مادر را دارد برای اولین بار هم مجوز جوجه کشی را در کشور دریافت کرده ایم. تمام جهادهای کشاورزی در تمام استان ها نیز شماره بنده را دارند. اگر هم مشکلی پیش آید یا نیاز به مشاوره داشته باشند با بنده تماس می گیرند و بنده با کمال میل به آنها مشاوره می دهم.
الحمدا... این کار عرصه سودآوری می باشد. در حال حاضر همانطور که مشاهده می فرمایید 300 نفر به صورت مستقیم مشغول فعالیت می باشند و نان خانواده خود را از این راه تأمین می کنند. به فضل الهی در روستای ما حتی یک فرد سیگاری هم پیدا نمی شود زیرا به قدری این جوانان مشغول فعالیت هستند که حتی به فکر رفتن به سمت خلاف نخواهند رفت. این کارها تحقق پیدا نمی کرد الا با کار جهادی و همت و تلاش در این مسیر که توانستیم این مجموعه را به این نقطه برسانیم.
روی سر در کارخانه نوشته شده شهدای 207 توضیح مختصری می فرمایید؟
بنده جزو بازماندگان گردان 207 می باشم که در عمق 40 کیلومتری عراق عملیات داشتیم. یک گردان 1400 نفری که فقط 34 نفر زنده برگشتند و بقیه به مقام والای شهادت رسیدند بعضی از دوستان ما هم اسیر شدند. بنده نیز به پاس خون شهدای 207 نام کارخانه را جوجه کشی شهدای 207 گذاشتم که الحمد ا... به شکر خداوند و از برکت خون شهدا این مجموعه روز به روز درحال پیشرفت و توسعه می باشد.

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۵۳۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی کارخانه فرآوری و بسته‌بندی آبزیان در شهرکرد

به نقل از روابط عمومی اداره کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری؛ کارخانه فرآوری، بسته‌بندی و صادرات انواع فرآورده‌های گوشتی و آبزیان با ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و پرداخت ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی بهره برداری شد.

بیشتر بخوانید

استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی

با راه‌اندازی این واحد فرآوری زمینه اشتغال ۳۰ نفر بصورت مستقیم و ۱۰۰ نفر بصورت غیر مستقیم در استان فراهم خواهد شد.

نامدار ملک پور مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: این استان دارای ۴۷۵ مزرعه با ظرفیت تولید ۳۳ هزار و ۲۷۰ تن به عنوان قطب تولید ماهیان سردآبی کشور به شمار می‌رود.

وی افزود: هم‌اکنون ۱۰ کارخانه بسته‌بندی و فرآوری آبزیان با ظرفیت ۳۰ هزار تن در استان فعال است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • راه اندازی خط تولید گیربکس اتوماتیک دوکلاچه
  • وعده‌های مدیریتی « تاکید بر اتمام هرچه سریع‌تر آزادراه ارومیه-تبریز» ادامه دارد
  • کمک به ایجاد شغل با احیای ۹۰۰۰ کارخانه
  • مسئولان تلاش کنند معلمان دغدغه‌ای به جز آموزش نداشته باشند
  • مردم در زمینه خودکفایی محصولات کشاورزی تلاش کنند
  • امیدواریم مسیر مجموعه فولاد اکسین در جهت تولید به بهترین شکل طی شود
  • سکوی «تامین و تولید» راه‌اندازی می‌شود/ تبیین ظرفیت‌های ایران
  • راه اندازی کارخانه فرآوری و بسته‌بندی آبزیان در شهرکرد
  • راه اندازی کارخانه تولید پهپاد در چین | تولید MQ-۹ آمریکایی ۳۰ برابر ارزانتر ! | تصاویر
  • بازدید مدیرکل صمت خراسان رضوی از مجتمع کشت و صنعت جوین