Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهربانو امانی با بیان اینکه ایده‌‌های جوانان ایرانی بسیار موفق و فوق‌العاده است، به خبرنگار ایسنا گفت: از آن‌جایی که خودمان تولید کننده اصل محتوا نیستیم متاسفانه هر نوآوری که وارد کشور می‌شود با مشکل و مقاومت جدی روبرو می‌شود و این همان گذر از سنت به مدرنیته است که پروسه ای دارد و باید طی شود.


وی ادامه داد: زمانی که رادیو و تلویزیون وارد کشور شد درمقابل آن مقاومت کردند، بعد از آن برای ویدئو هم همان‌گونه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما یک بازار کاملا تولید و عرضه سنتی داریم که هیچ وقت براساس نیازمان نیست. برای مثال در بخش کشاورزی، کشاورز تعیین می کند یک سال سیب زمینی بکارد یک سال دیگر پیاز، هر سال هم زیان می دهد. قوانین، مالیات و وام‌دهی ما هم بر همان اساس است.


عضو شورای شهر تهران با انتقاد از فکر سنتی اضافه کرد: در کشور صفر تا صد یک موضوع را پیش نمی‌برند و سیاستشان «راه بنداز جا بنداز» است.


این عضو شورای شهر تهران با اشاره به ضرورت حرکت به سمت شهر هوشمند، ایده های نو و کسب و کار نوین گفت: چند سالی است که ایده‌پردازی در زمینه استارت‌آپ‌ها آغار شده و ما باید از این ایده ها حمایت و به صاحبان این ایده ها کمک کنیم اما سوال اینجاست که آیا قوانین را برای استارت‌آپ‌ها قابل دسترس کرده‌اند.


وی افزود: کسی که می خواهد مجموعه استارت‌آپی راه بیندازد باید بداند که در چه فضایی می خواهد این کار را انجام دهد. مالیات را چه طور بدهد، از کجا مجوز بگیرد. این ها یک پروسه بسیار طولانی است که متاسفانه مجوزها سنتی و به روز نشده است و می تواند خیلی ها را دلسرد کند.


امانی تاکید کرد: در کشورهای دیگر اجازه ریسک می دهند. اگر جوانی چیزی ابداع کرده به‌خاطر حمایت از آن‌ها هزینه‌هایشان سر به سر شده است. باید سعی کنیم تا واسطه‌ها برای راه‌انداختن استارت‌آپ‌ها کم شوند و در واقع مردم خدماتی که خریداری می‌کنند ارزانتر و قابل دسترس‌تر باشد.


وی ادامه داد: در کشورهای پیشرفته فروشگاه های زنجیره‌ای در حال حذف شدن هستند و همه مردم آنلاین خرید می کنند اما قوانین نظارتی بر روی آن‌ها بسیار سختگیرانه است به نحوی که که اگرکالایی را معرفی کردند و خریدارایرادی به آن گرفت فروشنده جریمه می شود. ما این عزم و اراده را نداریم.


عضو کمیسیون حمل ونقل شورای شهر تهران تاکید کرد: با همه این مشکلاتی که وجود دارد، امیدواریم شبکه رانت وارد استارت‌آپ‌ها نشود.


وی به موفقیت استارت آپ هایی مانند الو پیک که قرار است در مدت دو روز 20 هزار نفر را جذب کند اشاره کرد و گفت: باید جوانان حوصله داشته باشند، تلاش کنند و به دولت و مجلس فشار آورده شود تا خود را موظف و مکلف به بسترسازی استارت‌آپ‌ها بدانند و پشتیبانی و حمایت کنند. در حال حاضر سرمایه‌های کشور دودکش‌های بلند نفت و گاز منابع زیرزمینی نیست مهمترین سرمایه دانش آموخته‌گان جوان هستند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۵۳۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکشنبه‌های الگونمایی؛ این هفته «ایران جوان بمان(جمعیت)»

به گزارش خبرگزاری مهر، یکشنبه‌های الگو نمایی محفلی برای روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی و گروه‌های فعال مردمی در موضوعات و عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی به شمار می‌رود. از مشخصه‌های اصلی حلقه‌های میانی آن است که اضافه بر کنشگری خود، در پی انتقال دانش و تجربه به دیگر ظرفیت‌های مردمی و به میدان آوری آنان به میدان کنشگری یا به عبارتی تکثیر این الگوها در طریق حل مساله است.

یکشنبه‌های الگونمایی فرصتی است تا دیگر فعالان فرهنگی اجتماعی این امکان را پیدا کنند تا الگوی (نوع و نحوه) فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. این اشتراک اطلاعات میان فعالین فرهنگی موجب گردآوری مجموعه‌ای از ایده‌ها، طرح‌های موفق میدانی و تهیه بانک اطلاعاتی از اقدامات میدانی مؤثر فعالین فرهنگی است تا ضمن اطلاع از اقدامات یکدیگر و از دانش و تجارب یکدیگر بهره ببرند.

ایران جوان بمان (جمعیت)

یکشنبه‌های الگونمایی در شانزدهمین سری خود در راستای «معرفی اقدامات شاخص و ابتکارات میدانی» به موضوع «ایران جوان بمان (جمعیت)» پرداخته است.

مائده مهدی پور در این قسمت به معرفی «شبکه فعال مردمی جمعیت برنا» در یزد به عنوان یک الگوی موفق می‌پردازد.

علاقه‌مندان می‌توانند یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ از ساعت ۲۰ این قسمت را به صورت آنلاین از طریق آدرس ذیل مشاهده کنند.

https://www.skyroom.online/ch/saman2/setadekhatam

کد خبر 6090330

دیگر خبرها

  • هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه‌نویسی مشخص شدند
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • مشکل مجوزهای مالکان زمین تپه سیف جاجرود بررسی شد
  • الزام شورای عالی معماری جهت تعیین حدود مرزی شهر پردیس
  • ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است
  • بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • یکشنبه‌های الگونمایی؛ این هفته «ایران جوان بمان(جمعیت)»
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • اقدام حیرت‌آور زاکانی در مقابل پارک قیطریه با یک بنر! | تصویر