Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از یزد، آیت‌ الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد 21 اسفندماه در جلسه نمایندگی بنیاد بین‌المللی غدیر در یزد اظهار کرد: باید به حدیث ثقلین در ایام غدیر پرداخته شود و به نوعی می‌تواند معرفی شیعه هم باشد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد یادآور شد: این حدیث به صورت خلاصه ترجمه و فشرده تهیه و در ایام غدیر بین مردم توزیع شود و با انتشار در رسانه‌ها روی آن کار شود زیرا تعرضی به کسی ندارد و گفته آن هم از حضرت محمد(ص) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر در استان یزد با بیان اینکه حدیث ثقلین یکی از حدیث‌های جامع و کامل است افزود: در ابتدای آن هم می‌توانیم از آیات قرآن با مضمون‌هایی مثل از فرموده پیامبر سرپیچی نکنیم یا از گفته‌های پیامبر اطاعت کنیم استفاده کنیم، بسیار تأثیرگذاری بالایی دارد.

امام جمعه یزد بیان کرد: در یزد مسائل عزاداری خوب عمل می‌شود اما در اعیاد که مربوط به ائمه اطهار است آن‌طور که باید و شاید به آن توجه نمی‌شود و گاها مساجد در ایام میلاد ائمه هیچ برنامه‌ای ندارند.

وی با اشاره به اینکه اگر نشاط اجتماعی می‌خواهیم که منحصر به عده خاص و همراه با گناه نباشد باید مساجد و حسینیه‌ها را فعال کنیم اظهار کرد: در این زمینه می‌توانیم از مسئولان هیئات مذهبی در استان بخواهیم که در زمان میلاد ائمه اطهار (ع) با جمع کردن اعضای هیئت خود به شادی بپردازند و در این بین با پخش کردن شیرینی و شربت در بین مردم، شادی را در جامعه و سطح شهر گسترش دهند.

ناصری یزدی با بیان اینکه برگزاری جشن‌های عمومی در مساجد، پارک‌ها و مجامع عمومی از دیگر راه‌های ایجاد نشاط اجتماعی است گفت: این برنامه‌ها ساماندهی شود و کسانی به اجرای برنامه بپردازند که هم شاد، تأثیرگذار و بدون گناه باشد و مسائل روز مثل فضای مجازی، خانواده و غیره برای مردم بیان شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد به لزوم ایجاد چند پارک بانوان در سطح شهر یزد اشاره کرد و گفت: می‌توان با ایجاد این گونه مکان‌های امن و ایمن برای بانوان، به نوعی نشاط اجتماعی را در بین خانواده حفظ کنیم.

رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر در استان یزد تأکید کرد: برگزاری جشن در ایام و در مکان‌های مختلف نباید به شکلی باشد که برند و نام دارالعباده یزد خدشه‌دار شود.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۵۴۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه جدی به دغدغه‌های مراجع عظام تقلید در بانکداری

 آیت الله علیرضا اعرافی روز پنجشنبه در دیدار ابوالفضل نجارزاده مدیرعامل بانک ملی ایران که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه در قم برگزار شد، توجه به مباحث فقهی و شرعی در بانک‌ها را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: لازم است کار بانکداری به صورت پاکیزه، درست، با انضباط و مطابق فرایند فقهی که در نظام اسلامی تعریف شده انجام شود و حتماً به دغدغه‌های مراجع عظام تقلید در مباحث بانکداری توجه جدی شود.

وی افزود: اینکه انسان کار خوب را در چه موردی و با چه بردی انجام دهد خود مسئله مهمی است؛ اینکه تسهیلات برای پروژه‌های حیاتی کشور مصرف شود بسیار با ارزش بوده و دنیا و آخرت انسان را آباد می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری توجه به محرومان جامعه را مهم دانست و خاطرنشان کرد: تامین نیاز‌های خرد مردم در قالب تسهیلات قرض الحسنه بسیار مهم است؛ توجه به جوانانی که به تازگی تشکیل خانواده داده اند و حمایت از آنان بسیار کار ارزشمندی است.

آیت الله اعرافی تأمین سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی را مهم دانست و تصریح کرد: سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی و حمایت از آنان باید ادامه داشته باشد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه توجه جدی به پروژه‌های راهبردی و اهتمام بیشتر به خصوصی‌سازی را بسیار مهم دانست و ابراز داشت: امروز ما در مسئله خودرو زمین‌گیر هستیم و حال آنکه اگر این صنعت به خود مردم واگذار شود، بسیاری از مشکلات حل می‌شود. من مدافع بخش خصوصی هستم و اگر در اموری همچون خودرو، راه، فرودگاه و ... که همه از آن بهره مند می‌شوند و در آبروی کشور و نظام موثر است بهتر عمل شود و از آنها گره گشایی شود، تأثیر و برکات زیادی نصیب مردم می‌شود.

در اجرای سیاست‌های اصل۴۴ به خوبی عمل نشد

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: رهبری معظم انقلاب اسلامی در شعار امسال همچون گذشته بر نقش مردم تاکید داشتند، چرا که مشارکت مردم بسیار مهم است، البته در اجرای سیاست‌های اصل۴۴ قانون اساسی به خوبی عمل نشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در پایان توجه بیشتر به امر مولدسازی را خواستار شد و گفت: بانک‌ها امر مولدسازی را که مصوبه سران قوا است را جدی‌تر از قبل بگیرند چرا که به آن چیزی که مد نظر بود نرسیدیم.

در ابتدای این دیدار ابوالفضل نجارزاده مدیرعامل بانک ملی ایران به ارائه گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های انجام شده در این بانک در راستای خدمت به مردم پرداخت.

منبع:خبرگزاری حوزه

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • لزوم توجه به محیط زیست
  • واکاوی فقهی - حقوقی مصوبه اخیر شورای عالی فضای مجازی
  • لزوم توجه جدی به دغدغه‌های مراجع عظام تقلید در بانکداری
  • گردهمایی ائمه جمعه استان در لنده
  • برگزاری نشست‌های «گفتگوی بین نسلی» در کانون های مساجد مرکزی
  • مدافع استقلال بی‌توجه به شایعات محرومیت!
  • لزوم همکاری بیشتر بانک‌های همدان در پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری
  • لزوم مشارکت کانون‌های مساجد در برنامه‌های دهه کرامت
  • تاکید یک مقام تبلیغی برتکریم مقام دختران استان تهران طی دهه کرامت
  • لزوم توجه جدی به توصیه‌های ایمنی برق در شرایط ناپایداری جوی