Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: استاندار گیلان با بیان اینکه در تعطیلات نوروز نباید به دنبال آمارسازی باشیم گفت: باید تلاش کنیم تا تخریب محیط زیست در نوروز با آموزش همگانی به حداقل برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، مصطفی سالاری، استاندار گیلان امروز (۲۱ اسفند) در نشست ستاد تسهیلات سفر استان با تاکید بر آمادگی استان گیلان برای پذیرایی از مسافران نوروزی اظهار کرد: باید شرایط مناسبی در تعامل مدیران استانی با یکدیگر برای گردشگران فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به نحوه مواجه شدن با گردشگران اظهار کرد: چگونگی برخورد و رفتار با مسافران و گردشگران امری مهم در جذب گردشگر و رونق صنعت گردشگری است.


سالاری با تاکید بر اینکه باید با آموزش همگانی به سمت فرهنگ سازی برویم افزود: باید تلاش کنیم تا تخریب محیط زیست به حداقل رسیده و محیطی پاک را شاهد باشیم که این امر نیازمند تجهیزات حداقلی و آموزش همگانی است.


وی با تاکید بر ایجاد تغییراتی در ورودی استان از پلیس استان خواست تا پست های بازرسی و سرعت کاه ها در مبادی ورودی استان که موحب ایجاد ترافیک می شود به حداقل برسد.


نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه آمادگی دستگاه ها در این ایام جهت خدمات رسانی به گردشگران مضاعف شود اذعان کرد: جمعیت دریافت کننده خدمات در این ایام بیشتر می شود پس باید تلاش ها دو برابر تا موجب رفاه گردشگر شود.


استاندار گیلان به نحوه ارایه خدمات بانکی در ایام نوروز اشاره کرد و افزود: کارمندان بانکها به موقع حضور داشته و مشکلات دستگاه های خودپرداز رفع تا موجب تعلل و سرگردانی گردشگران نشوند.


وی با تاکید بر تشدید نظارت بر واحدهای خدماتی بین راهی اظهار کرد: شرکت های بیمه ای فعالیت ۲۴ ساعته داشته تا پرداخت خدمات آنی باشد.


سالاری با بیان اینکه نباید به دنبال آمار سازی باشیم تاکید کرد: آمارها دقیق باشد زیرا باید بر مبنای این آمارها برای استان و کشور برنامه ریزی کنیم.


وی خواستار بهره گیری از ظرفیت سازمان های مردم نهاد  در این ایام شد و تصریح کرد: سازمان های مردم استان دارای شالکه بسیار قوی هستند و باید از این ظرفیت در راستای خدمت رسانی به مردم و گردشگران در ایام نوروز بهره گرفته شود.

 

سالاری با تاکید بر اینکه مسافران باید به سمت واحدهای اقامتی رسمی استان سوق داده شوند بیان کرد: مهمانسراهای اداری صرفا برای مهمان های اداری این ایام است و به جد مخالف کارکرد هتل شدن آن در این ایام هستم زیرا لطمه جدی به واحدهای اقامتی استان است.


وی بر رعایت آداب مهمانپذیری  در استان تاکید و اعلام کرد: مهمان هایی که وارد استان می شوند انتظار رعایت آداب دارند و این امر باید آموزش داده شود.


استاندار گیلان در ادامه به آمار تصادفات جاده ایی استان اشاره کرد و گفت: باید با برنامه ریزی صحیح و نصب علائم راهنمایی و تجهیزات جاده ایی این آمار را کاهش دهیم.


 وی با بیان اینکه اعتبارات خاصی برای تجهیز جاده های استان تخصیص داده شده اظهار کرد: در کنار تعریض جاده ها باید تجهیزات جاده را افزایش تا کاهش تلفات جاده را شاهد باشیم.


سالاری خواستار تشکیل اکیپ بازرسی مرکب از دستگاه های مختلف در ایام نوروز شد و خاطرنشان کرد: باید نظرسنجی از گردشگران داشته تا به نقاط ضعف و قوت خود آگاه شده و تحلیل داشته باشیم.


وی با اشاره به اجرای طرح شهر شب در استان در ایام نوروز اظهار کرد: این طرح در رشت میدان شهرداری و سبزه میدان و خیابان های منتهی به ان برگزار تا خدمات ۲۴ ساعته به شهروندان و مسافران ارائه شود.


استاندار گیلان با تاکید بر اجرای طرح در لاهیجان و انزلی ادامه داد: طرح مذکور در شهرستان ها نیز بنا بر ضرورت فعال شود زیرا موجب رونق اقتصادی ۲۴ ساعته و ظرفیت بکارگیری نیروهای جدید می شود.


وی تاکید کرد: استان آمادگی ارایه تسهیلات به افراد فعال در این طرح را دارد تا ضمن پاکیزگی و جذابی موجب جذب گردشگر باشد.


 سالاری در ادامه با تاکید بر راه اندازی مراکز خدمات بین راهی کوچک با فاصله های کوتاه در سراسر استان بیان کرد: باید نقاطی در استان شناسایی تا این مراکز در راستای خدمات رسانی به مردم، ایجاد اشتغال راه اندازی شود.


وی تاکید کرد: اولویت با روستاهای طرح هادی حاشیه جاده های استان است و تا سال آینده باید حداقل ۲۰۰ مرکز در استان راه اندازی شود.

 وی تاکید کرد: این نقاط در کنار اورژانس های جاده ایی دیده شود و با هم همجوار باشند تا هم مدیریت سهل تر و هم هزینه ها کاهش یابد.
 وی با اشاره به توسعه گردشگری دریایی اذعان کرد: برای ایجاد شناگاه ها تامین اعتبار شده و تابستان اجرایی می شود و گشت های دریایی با سرمایه ‌گذاری خصوصی راه اندازی خواهد شد  تا شاهد تحول اساسی در استان باشیم که نیازمند همت جدی همگان است.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۵۴۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک شهر به دنبال بقای داماش گیلان

به گزارش “ورزش سه”، فوتبال گیلان همواره دچار مشکلات بزرگی بوده که شرایط را علیه تیم‌های آن که هر کدام به نوبه خود از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار بوده‌اند شکل داده است. ملوان، داماش، سپیدرود، چوکا و … هر کدام به عنوان هویت یک بخش از جامعه در این استان، با اتفاقاتی در طول تاریخ مواجه بوده‌اند که علیرغم اقبال ویژه هواداری با شرایط سخت در لیگ کار را دنبال کرده‌اند.

در این فصل برخلاف ملوان بندرانزلی که توانسته  شرایط مطلوبی را دنبال کند، دیگر تیم‌های این استان با چالش بزرگی مواجه بوده‌اند. هرچند درباره ملوان نیز در طول تاریخ این موضوع قابل پیش‌بینی خواهد بود که در آینده احتمالا به مشکلات سریالی که با آن درگیر بوده، مواجه شود.

اکنون اما بحث در خصوص داماش گیلان است؛ تیمی که در ابتدای فصل با مشکلات بزرگی مواجه شد که اکنون در هفته‌های پایانی سرنوشتش را با خطر بزرگ سقوط همراه کرده است. نکته امیدوارکننده اما همان تعصب همیشگی هواداران خاص این تیم است. هوادارانی که در تمامی سطوح و لیگ‌ها ، از سطح پایین تا برتر، همواره وظیفه هواداری خود را روی سکوها به بهترین شکل به نتیجه رسانده‌اند.

روز گذشته نیز داماش در شرایطی به یک پیروزی دراماتیک و طلایی رسید که قطعا ردپای هواداران در آن پررنگ است. هوادارانی که حتی این روزها که داماش در قعر جدول گزینه اصلی سقوط محسوب می‌شود، وفادارانه تمام سکوهای قابل بهره‌برداری را به خود اختصاص داده و ۹۰ دقیقه بدون سکوت، حامی تیم خود بودند.

داماشی‌ها که به تازگی به لیگ دسته اول صعود کرده‌اند و با توجه به خاطرات شیرین حضور در لیگ برتر، رویاپردازی‌شان بازگشت به سطح اول فوتبال ایران است، نمی‌خواهند بار دیگر مهر سقوط روی نام تیم‌شان بخورد. علیرغم تمامی مشکلات عمده که مهم‌ترین آنها بی‌توجهی مدیران استانی و تامین منابع مناسب است، هواداران و بازیکنان این تیم اما با وفاداری و تعصب خاص خود با تلاش زیاد در صدد دستیابی به امتیازات بقا هستند. روز گذشته آنها بعد از مدت‌ها مقابل تیم پرتلاش شهر راز شیراز در ثانیه پایانی به حق خود و سه امتیاز رسیدند اما مسلما کار پیچیده و دشواری برای رسیدن به هدف نهایی بقا پیش رو دارند. جایی که باید یک شهر پشت آنها باشد و باید دید در این هفته‌های سرنوشت ساز این اتفاق رقم خواهد خورد یا خیر.

????عکس: علی رفعتی

دیگر خبرها

  • یک شهر به دنبال بقای داماش گیلان
  • افتتاح آسفالت جاده بین راهی مزارع از گلزار شهدای گمنام شهرآباد
  • بهره برداری از مرکز نیکوکاری امام رئوف (ع) شهر سین برخوار
  • بازدید مستمر از مراکز خدمات دامپزشکی شهرستان گناباد
  • کشت گل محمدی در ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی کاشان
  • استاندار مازندران: به زیرساخت‌های مساجد بین‌راهی رسیدگی شود
  • باند دوم جاده امیدیه تا سه‌راهی آغاجاری از سوی نفت و گاز آغاجاری تکمیل می‌شود
  • فصل گلدهی دشت های غربی پایتخت را از دست ندهید | تماشای ریواس های تالون تا شقایق های اخترآباد
  • نخستین مرکز مانیتورینگ مراکز معاینه فنی شهر اصفهان راه‌اندازی می‌شود
  • تکمیل باند دوم جاده امیدیه تا سه راهی آغاجاری