Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-23@22:22:05 GMT

"سرپرست دانشگاه علم و صنعت" منصوب شد

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۵۴۳۴۸

دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی دکتر جبارعلی ذاکری را به عنوان "سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران" منصوب کرد.

به گزارش ایسنا، در حکم وزیر علوم خطاب به دکتر ذاکری آمده است: "با عنایت به مراتب تعهد، تخصص و تجارب جناب‌عالی، به موجب این حکم به سمت "سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران" منصوب می‌شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتظار می‌رود با بهره‌مندی از تجارب همه اعضای هیئت علمی دانشگاه و استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در صنعت و همچنین جامعه نیکوکاران حامی آموزش عالی، وظایف سرپرستی دانشگاه را بر پایه قوانین، سیاست‌ها و برنامه‌های تقدیم شده به مجلس شورای اسلامی و مأموریت‌های تعیین شده برای آن دانشگاه به انجام رسانید.

امید است با رعایت منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید در حفظ بیت‌المال و اعمال سیاست‌های مؤثر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، پرهیز از تجمل‌گرایی، تقویت نظم و انضباط اداری و رعایت دقیق مقررات مالی و ارتقای علمی، فرهنگی و اجتماعی آن دانشگاه، نهایت کوشش و اهتمام خویش را به کار برید."

وزیر علوم همچنین با قبول استعفای دکتر برخورداری رئیس سابق دانشگاه علم و صنعت ایران، از خدمات وی در طول دوران تصدی ریاست دانشگاه علم و صنعت ایران قدردانی کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر جبار علی ذاکری متولد سال ۱۳۴۹ در شهرستان سردرود، دانش آموخته دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد مهندسی عمران از دانشگاه تبریز ودکترای تخصصی مهندسی سازه‌های ریلی از دانشگاه جیائو تونگ پکن می‌باشد.

وی عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران با رتبه استادی بوده و تا کنون راهنمایی و مشاوره بیش از ۸۰ رسالهدکترای تخصصی وپایان نامه کارشناسی ارشد را بر عهده داشته و چاپ بیش از ۹۵ مقاله علمی، پژوهشی در مجلات معتبر داخلی و بین المللی وحدود ۱۱۰ مقاله در همایش‌ها و کنفرانس‌های بین المللی ارائه کرده است.

وی رئیس انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی ایران و عضو هیئت مدیره انجمن مهندسی حمل و نقل می‌باشد.

دکتر ذاکری از سال ۱۳۹۲ سردبیر مجله engineering advances in railway بوده و در بیش از ۴ مجله علمی و پژوهشی دیگر داخلی و بین المللی به عنوانعضو هیئت تحریریه و همچنین مؤلف، مترجم و یا همکار مؤلف ۱۳ جلد کتاب تخصصی می‌باشد.

سوابق علمی و اجرایی دکتر ذاکری سرپرست جدید دانشگاه علم و صنعت، شامل مدیر گروه، رئیس دانشکده مهندسی راه آهن، عضو شورای راهبردی دانشگاه، دو دوره عضویت در هیئت ممیزه، مدیر خدمات و پشتیبانی و قائم مقام مدیر طرح‌های عمرانی بوده و علاوه بر این در دو دهه گذشته تجارب طولانی در مسئولیت‌های مختلف از جمله مدیر کل خط و سازه‌های فنی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه راه آهن ایران (مترا) وابسته به وزارت راه و شهرسازی، عضو هیئت مدیره و معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های کشور داشته است.وی در این فاصله زمانی دستاوردهای خوبی در تعاملات علمی، صنعتی و ارتباطات بین المللی با مؤسسات علمی پیدا کرده است.

دکتر ذاکری در بین اعضای هیئت علمی حوزه فنی مهندسی و مجامع صنعتی کشور به خصوص صنعت حمل و نقل ریلی چهره‌ای شاخص می‌باشد و تجربه موفق وی در این حوزه از ویژگی‌های برجسته ای است که وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در انتخاب او به آن توجه خاص داشته است.

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۵۴۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره سراسری «انسان مدیر؛ انسان سعادتمند» برگزار می‌شود

دوره سراسری «انسان مدیر؛ انسان سعادتمند» با موضوع مدیریت از پنجره قرآن کریم حضور اساتید ارزشمند و برجسته حوزه و دانشگاه به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

سرفصل‌های این دوره شامل؛ مدیریت خداوند بر نظام هستی؛ اساس تفکر توحیدی، ضرورت و اهمیت مدیریت از منظر قرآن کریم، ویژگی‌های مدیریت خدامحور، نقش و نحوه مدیریت در سیره الگوهای قرآنی، اصول و مبانی مدیریت اسلامی براساس آموزه‌های قرآن کریم، رابطه مدیریت و تربیت در قرآن کریم، مدیریت خانواده و جامعه با توجه به آیات قرآن، مدیریت نفس مدیریت بحران با دید خدامحوری و تحقق وعده‌های قطعی الهی، تفاوت مدیریت اسلامی و غربی، مدیریت؛ تخصص یا نیاز، الزامات مدیریت جهادی در بیان اسلام و قرآن و مدیریت افکار عمومی از نگاه قرآن کریم می‌باشند.

اساتید این دوره حجج اسلام محمد ابوالقاسم، رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت، روح‌الله حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی، سیدمصطفی حسینی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، محمدمهدی نبی‌زاده، رئیس دانشکده اصول دین واحد قم برگزار می‌گردد.

همچنین آقایان علیرضا کاوند، رئیس دانشکده علوم قرآنی تهران، محمدعلی برزنونی، عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین (ع)، روح‌الله تولایی، معاون تعاملات و بین‌الملل دانشگاه جامع امام حسین (ع)، سیدمحسن خادمی، مدیرعامل مؤسسه ترجمان گام دوم، جلیل بیت‌مشعلی، مدیرعامل خبرگزاری ایکنا، سیدعابد رضایی، عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین (ع) و حجج اسلام محمدمهدی کریمی‌نیا، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم قرآنی خمین، علی فدیعمی، استاد حوزه و فعال قرآنی و خانم بی‌بی حکیمه حسینی، عضو هیئت علمی دانشکده علوم قرآنی مشهد از اساتید دیگر این دوره هستند.

لازم به‌ذکر است این دوره، در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ طی روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۲۰ تا ۲۲:۳۰ به مدت ۱۰ شب به صورت آنلاین برگزار شده و پس از پایان دوره گواهی معتبر، اعطا خواهد شد.

افراد علاقه‌مند تا ۷ اردیبهشت فرصت دارند در این دوره ثبت‌نام کنند. ضمناً برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به شماره ۰۹۱۴۷۵۷۰۲۸۸ پیام ارسال کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • (تصاویر) رئیسی در کراچی دکتر شد
  • با یک آپارتاید علمی از سوی کشور‌های غربی مواجه هستیم
  • متاسفانه با یک آپارتاید علمی از سوی کشورهای غربی مواجهیم
  • تاکید بر تعاملات بین المللی ایران در حوزه علمی فناوری با دانشگاه‌های جهان
  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه
  • پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد
  • سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران منصوب شد | داود یونسیان کیست؟
  • سرپرست جدید پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار منصوب شد
  • سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان منصوب شد
  • دوره سراسری «انسان مدیر؛ انسان سعادتمند» برگزار می‌شود