Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-07@06:15:15 GMT

لایحه جامع انتخابات تقدیم هیئت وزیران شد

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۵۴۵۰۷

وزارت کشور اعلام کرد: لایحه جامع انتخابات پس از ۲۷ جلسه بررسی در کمیسیون دولت، تصویب و تقدیم هیأت وزیران شده و تصویب آن، گامی بسیار بلند در امر توسعه سیاسی خواهد بود.
 دبه گزارش صدای ایران،ر پی انتشار مصاحبه محمدجواد کولیوند رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با خبرگزاری مهر تحت عنوان«نهایی شدن اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری پس از بررسی بودجه ۹۷» و طرح برخی اظهارات از سوی وی مانند «طرح ارائه شده به مجلس بخشی از طرح جامع انتخابات بوده و قرار بود خیلی قبل از الان ارائه شود» توضیحات ذیل از سوی حوزه سیاسی وزارت کشور جهت تنویر افکار عمومی و رفع ابهام مطرح شده اعلام می‌گردد:

در توضیحات وزارت کشور آمده است: «لایحه جامع انتخابات از مجموع چهار قانون انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی تشکیل شده و از نظر آیین نامه ای و تعداد قوانین بیش از یک صد بند و ماده دارد و محصول تجارب برگزاری سی دوره انتخابات مختلف و چهاردهه مدیریت در جمهوری اسلامی ایران بوده و تصویب نهایی آن گامی بسیار بلند و اقدامی شجاعانه و اثری ماندگار از دولت دوازدهم در امر توسعه سیاسی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کمیسیون سیاسی-دفاعی دولت مرکب از وزرای کشور، دفاع، اطلاعات و معاونان حقوقی و پارلمانی رئیس جمهوری است که با تشکیل ۲۷ جلسه پیش نویس این لایحه جامع را از ابعاد مختلف به دقت مورد ارزیابی و بررسی قرارداده و نهایتا در اول اسفند ماه جاری آنرا تصویب و تقدیم دولت محترم نموده‌اند تا پس از تصویب نهایی هیئت وزیران، لایحه جامع انتخابات کشور به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.»


منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۵۴۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت

لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» با حضور جمعی از وزرا و معاونان رییس‌جمهور و اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی دولت در ٨ جلسه سه ساعته در ایام تعطیلات به تصویب رسید

به گزارش مشرق، با حضور وزرای دادگستری و ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاون حقوقی و برخی دیگر از معاونان رییس جمهور و اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی دولت و با مشارکت رییس مرکز ملی فضای مجازی و همچنین با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی و برگزاری ٨ جلسه سه ساعته در ایام تعطیلات رسمی، لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» به تصویب این کمیسیون رسید.

این لایحه یکی اقدام‌های مهم برای حفاظت از حقوق مردم در فضای مجازی و افزایش اعتماد به سکوهای بومی است.

براساس این گزارش، این لایحه بعد از تصویب در هیات دولت برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • خراسان جنوبی آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • انصراف قالیباف از نمایندگی مجلس جدی است؟ /برنامه ریزی ۵ ساله برای ورود به انتخابات ۱۴۰۸ /دولت رئیسی علیه قالیباف دست به کار شد
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • راه حل رفع مشکلات حضور آگاهانه در انتخابات است‌
  • با نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در استان اردبیل آشنا شوید
  • ردادی: مردم با حضور در انتخابات مجلسی قوی را رقم بزنند
  • تصویب لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • تصویب لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت، تصویب شد
  • برنامه هفتم پیش از پایان مجلس یازدهم به دولت ابلاغ می‌شود