Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی شامگاه یکشنبه دردیدار استاندار کرمانشاه که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد،گفت:مسئولان دولتی باید به فکر مناطق آسیب پذیری مانند کرمانشاه باشند، بناهای فرسوده بلای بالقوه هستند که باید در تمام ایران فکری برای آن کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جریان زلزله کرمانشاه نباید فراموش شود،گاهی در ابتدای حوادث رسانه‌ها به مسئله می‌پردازند، اما بعد از مدتی گرد و غبار فراموشی بر موضوع می‌نشیند، مانند حادثه پلاسکو که بعد از مدتی به فراموشی سپرده شد، نباید مسائل حادی مانند زلزله مشمول مرور زمان شود بلکه باید تا پایان مورد نظر باشد.

وی بر توجه مسئولان به مناطق آسیب زده تأکید کرد و گفت: در پی وقوع چنین حوادثی با اطلاع رسانی مناسب می‌توان جلب کمک‌های عمومی کرد یعنی اگر مردم بدانند که کمک‌ها چگونه مصرف می‌شود و چه آثاری داشته رغبت بیشتری برای کمک کردن پیدا خواهند کرد.

استاد سطوح عالی حوزه ادامه داد: در زمان وقوع حوادثی مانند زلزله هرکس وظایفی دارد که باید آن را انجام دهند، طلاب و مبلغان نیز در این حوادث وظایفی دارند که باید حضور پیدا کرده و به سهم خود فعالیت کنند؛ طلاب وظیفه سنگینی بر عهده دارند و باید به گونه‌ای کار کنند که رضایت الهی را در پی داشته باشد.

آیت الله مکارم شیرازی خواستار توجه مسئولان به مناطق آسیب‌پذیر شد وبیان کرد: بناهای فرسوده بلای بالقوه هستند که باید در تمام ایران فکری برای آن کرد، زلزله کرمانشاه تجربه‌ای شد تا اگر موارد مشابهی پیش آید برای جلوگیری از خسارت‌ها و تلفات چه کار باید کرد.

این مرجع تقلید شیعیان افزود: وجود مراکز مذهبی و اجرای برنامه‌های دینی در شرایطی مانند زلزله بهترین وسیله آرامش و تسکین مردم است، مراکز و برنامه‌های مذهبی و فرهنگی نقش مؤثری در آرامش مردم دارد و مسئولان باید توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه مسئولان باید این تجربه را حفظ کنند که اگر خدایی نکرده، مشکلی پیش آمد بتوانند بهتر و زودتر رسیدگی کنند،ادامه داد:مساجد،حسینیه ها،مدارس و کتابخانه‌ها نیز باید مورد توجه باشند،در کنار تهیه مسکن که باید با جدیت پیگیری شود باید به مراکز فرهنگی نیز توجه داشت.

وی بیان داشت:اگر به مسائل دینی و مذهبی توجه نشود شاهد به وجود آمدن مشکلاتی خواهیم بود، لذا افزون بر احیای مراکز فرهنگی باید برنامه های دینی و فرهنگی نیز احیا و از ظرفیت‌های حوزه علمیه کرمانشاه استفاده شود و ما حاضر هستیم به این مسئله کمک کنیم که طلاب و مبلغان برای زلزله زدگان برنامه‌هایی داشته باشند تا به آنها آرامش دهند و مانع از فراموشی برنامه های دینی شوند.

انتهای پیام/ح

بی‌توجهی به مسائل دینی و مذهبی عامل ایجاد بسیاری از مشکلات است

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۵۴۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل شرکتهای واسطه برای جذب سرمایه خارجی قانونی شد

بر اساس قانون تامین مالی تولید و زیرساختها دستگاه‌ها مکلفند هر سه ماه یکبار داده‌های این سامانه را به روز بکنند و فرصت‌های سرمایه‌گذاری را دائماً معرفی بکنند و این اطلاعات به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار بگیرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگرازی تسنیم، در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی با مسئله معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری در داخل مواجه هستیم. در این قانون تامین مالی تولید و زیرساختها   سازمان سرمایه‌گذاری با همکاری استان‌ها و دستگاه‌های مختلف مکلف شده است که یک سامانه‌ای  برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایجاد بکند.

بر این اساس دستگاه‌ها مکلفند هر سه ماه یکبار داده‌های این سامانه را به روز بکنند و فرصت‌های سرمایه‌گذاری را دائماً معرفی بکنند  و به صورت رایگان در اختیار متقاضیان  قرار بگیرد.

بر اساس احکام مندرج در این قانون استان‌ها را و دستگاه‌ها را بسته به اینکه برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری چه میزان  تلاش می‌کنند  رتبه بندی خواهند شد.

شرکتهای واسطه قانونی شدند

طبق اعلام معاون وزیر اقتصاد،  این موارد  به تسهیل سرمایه‌گذاری خارجی درقالب  یک کارگزاری  تبدیل میشود. بر این اساس برای معرفی فرصت‌ها، آوردن سرمایه خارجی و سهم بری از سرمایه‌گذاری یک سازوکار  قانونی خواهیم داشت که  این موارد تسهیل گری را به رسمیت می‌شناسیم.

بر این مبنا شرکتهایی ثبت می‌شوند  با این کار کرد که میرود سرمایه‌گذار پیدا می‌کند، این شرکتها  سرمایه گذار خارجی را به یکی از فرصت‌های  سرمایه پذیر در استانها متصل خواهند کرد.

خودش هم سهم بری خواهد داشت یا در جریان درآمدی آن سرمایه‌گذاری که اتفاق می‌افتد یا اساسا از همان اول یک قراردادی با سرمایه گذار خارجی دارد و ازش مبالغ را دریافت می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار زلزله در تهران ۱۰ تا ۱۵ ثانیه پیش از وقوع آن + جزئیات
  • هشدار سریع ۱۰ تا ۱۵ ثانیه قبل از زلزله اعلام می‌شود | به دنبال پایش ایمنی ۱۹ هزار ساختمان هستیم
  • اعزام سه هزار لرستانی به ارتفاعات بازی دراز کرمانشاه
  • هشدار در دشت تبریز؛ کدام بناهای تاریخی در خطرند؟
  • امتداد مهارت آموزی با مشارکت فنی و حرفه‌ای در شبکه آموزش سیما
  • درخواست تعویق یک روزه بازی تراکتور و گل گهر از سوی مسئولان تبریزی
  • برنامه‌های کانون در سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • تشکیل شرکتهای واسطه برای جذب سرمایه خارجی قانونی شد
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی