Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- ایرنا- مدیر گروه پژوهشی شیمی جهاد دانشگاهی کرمانشاه اعلام کرد: پژوهشگران این سازمان در حال اجرای طرح ملی تولید کربن فعال از قیر طبیعی برای نخستین بار در سطح کشور هستند.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه روز دوشنبه به نقل از علی دارایی با بیان اینکه بیش از 80 درصد معادن قیر طبیعی کشور در استان کرمانشاه متمرکز شده است، افزود: قیر یک ماده هیدرو کربوری است و می توان بسیاری از محصولات کربنی ارزشمند را از آن تولید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: با توجه به این ثروت خدادادی در استان، گروه پژوهشی شیمی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه از سال 1384 بخشی از فعالیت های خود را در خصوص فرآوری قیر طبیعی متمرکز کرده که نتیجه آن انجام چندین طرح آزمایشگاهی نیمه صنعتی، ثبت چندین اختراع و چاپ مقالات در کنفرانس های بین المللی بوده است.
دارایی با بیان اینکه یکی از محورهای شبکه برنامه این گروه در سال های (95-92) در خصوص تولید فرآورده های صنعتی از قیر طبیعی بود که نتایج بدست آمده از آن تصویب طرح ملی تولید کربن فعال از قیر طبیعی با ظرفیت صد تن در سال با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و جهاد دانشگاهی و عقد قرارداد پژوهشی با سازمان انرژی اتمی ایران برای تولید گرافیت از دیگر نتایج این شبکه می باشد.
وی افزود: با توجه به نتایج بدست آمده و پیشنهاد معاونت پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی کشور زمینه فعالیت شبکه برنامه آینده گروه شیمی در سال های (1400- 1397) بصورت تخصصی در خصوص فراورده های صنعتی از قیر طبیعی متمرکز شده است.
وی تصریح کرد: هم اکنون مصرف کربن فعال در کشور 1400 تن در سال می باشد که فقط 200 تن از این مقدار تولید داخل کشور است و بقیه از طریق واردات از کشورهای سوئد، هلند، ژاپن، آلمان و چین تامین می شود.
مدیر گروه پژوهشی شیمی جهاد دانشگاهی کرمانشاه با اشاره به اینکه کربن فعال یک سری از مواد جذب کننده سطحی با جنسی زغالی و جنسی کریستالی می باشد که در ساختار داخلی آن روزنه های زیادی وجود دارد و در هیچ حلال شناخته شده ای حل نمی شود، گفت: برجسته ترین مشخصه کربن فعال حذف انتخابی آلاینده هاست.
وی در پایان تصریح کرد: زغال فعال شده کاربرد بسیار فراوانی در فرآیندهای جذب از مرحله مایع و یا مرحله گاز دارد که می توان به مصارف آن در پالایشگاه های نفت، گاز و پتروشیمی، آب و پساب، استخراج فلزات با ارزش صنایع دفاعی، دارویی و بهداشتی، شیمیایی، رنگ و رزین نساجی و باف حلال ها و مواد شیمیایی اشاره کرد.
8066

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۵۴۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر اجرای کاشت یک میلیارد درخت

وزیر جهاد کشاورزی بر اجرای کاشت یک میلیارد درخت تأکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمدعلی نیکبخت بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیش ازیک سال از آغاز "طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت" نمی‌گذرد که وزارت جهادکشاورزی به عنوان متولی و هماهنگ کننده، در اولین سال اجرای این طرح بزرگ راهبردی، همه زیرساخت‌های لازم از جمله نهال متناسب با اقلیم و پهنه‌های مورد مطالعه برای کاشت در سراسر کشور را فراهم ساخته است.

وی گفت: استقبال بی‌نظیر مردم و سازمان‌های مردم نهاد، پایبندی به مسئولیت اجتماعی بخش خصوصی، مشارکت فعال نهاد‌ها ‌و دستگاه‌های اجرایی و نظامی، تاکیدات اثر‌بخش مقام معظم رهبری و پیگیری مجدانه رییس‌ جمهورحضرت آیت ا.. رئیسی در کنار بسترهای لازم در تولید انبوه نهال؛ افق روشنی از اجرای موفقیت‌آمیز این طرح در مدت چهار سال را پیش چشم فعالان و علاقمندان محیط‌زیست گشوده است.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: بازگشت به چرخه تولید نهالستان‌های راکد و به‌کارگیری ظرفیت کامل تولید نهال در واحد‌های نیمه فعال، اجرای طرح هر مدرسه یک نهالستان و تبدیل خانه‌های روستایی به مزرعه کشت نهال؛ نهضت تولید نهال در کشور را با بیش از250 میلیون اصله به وجود آورده و استان سمنان با توجه به طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت تعهد آن در چهار سال ده میلیون بوده که سالی 2/5میلیون که در سال اول بیش از سه میلیون نهال تولید و با مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی آن را در زمستان گذشته غرس کردند.

نیکبخت گفت: وزارت جهادکشاورزی همه امکانات خود را برای اجرای این طرح به کار بسته تا ضمن توسعه فضای سبز کشور از دیگر مواهب آن در جلوگیری از فرسایش خاک، احیای جنگل، ترمیم سفره آب زیرزمینی، پالایش هوا، زراعت چوب و دیگر آثار زیست محیطی و اجتماعی طرح در اقلیم خشک و نیمه خشک ایران بهره‌برداری کند.

در این بازدید سیدحسن میرعماد مدیرکل حوزه ریاست، بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، مهندس محمدرضا قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان  و جعفرمرادی حقیقی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان،  وزیر جهاد کشاورزی را در این بازدید همراهی کردند.

انتهای پیام/361/.

دیگر خبرها

  • تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر اجرای کاشت یک میلیارد درخت
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ در لرستان
  • الگوی حکمرانی تولید تدوین شود/ اگر به مردم میدان داده شود جهش تولید اتفاق می‌افتد
  • رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور
  • انتصاب رئیس شورای نظام مهندسی کشاورزی مازندران
  • رقابت یک هزار و ۳۶۲ داوطلب در آزمون استخدامی تامین اجتماعی استان یزد
  • لزوم رسیدگی به صنایع فعال استان گلستان
  • حدود ۳۱ میلیون کارت سوخت فعال در کشور وجود دارد
  • ۱۰ کشور مقصد صادرات محصولات گلخانه‌ای گلستان
  • رئیس جهاد دانشگاهی عنوان کرد؛ آمادگی برای انجام یک کار بزرگ در کشور/ جلوگیری از فروش ۲۰۰ هزار تن پلاسمای خام