Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر دفاع روسیه از تولید انبوه جدیدترین موشک‌های بالستیک بین‌قاره‌ای «سارمات» این کشور خبر داد.

ایران آنلاین / «یوری بوریسوف»، معاون وزیر دفاع روسیه روز دوشنبه اعلام کرد صنعت دفاعی روسیه آماده تولید انبوه جدیدترین موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای «سارمات» است.

بوریسوف در گفتگو با روزنامه «ستاره سرخ» اعلام کرد در حال حاضر این سیستم‌های موشکی از ابعاد مختلف عملی، علمی، فنی و مسائل تولیدی با موفقیت مورد تائید قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امکانات لازم برای ساخت تعداد مورد نیاز موشک‌های بالستیک بین قاره‎‌ای سارمات در حال حاضر آماده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در اول ماه مارس امسال در سخنرانی سالانه خود در مجمع فدرال این کشور اعلام کرد روسیه تولید انبوه موشک مافوق صوت روسی « آوانگارد»، که قادر است فواصل بین قاره‌ای در لایه‌های متراکم جو را با سرعتی بیشتر از 20 برابر عدد ماخ (نسبت سرعت شی در یک سیال به سرعت صوت درهمان سیال) طی کند، را آغاز کرده است. گفته می‌شود این سیستم موشکی جدید می‌تواند معادلات سیستم دفاعی آمریکا را برهم بزند.

معاون وزیر دفاع روسیه همچنین اعلام کرد سیستم موشکی آوانگارد که از سوی رئیس جمهور به آن اشاره شد به خوبی مورد آزمایش قرار گرفته است. ما قرارداد تولید انبوه این نوع سیستم‌های موشکی را با صنعت منعقد کرده‌ایم.

بوریسوف در ادامه افزود وزارت دفاع روسیه به زودی شروع به ارائه موشک‌های بین‌قاره‌ای بالستیک ساتان نیز خواهد کرد.

معاون وزیر دفاع روسیه درباره جدیدترین سیستم‌‎های موشکی مافوق صوت کینجال نیز گفت: این موشک‌ها قادر هستند ناو‌های هواپیمابر، ناوشکن و کشتی‌های کروز دشمن را هدف قرار دهند.

او در پایان اضافه کرد ارتش روسیه به زودی شروع به ارائه موشک‌های بالستیک بین‌قاره‌ای آر-36 ام 2 وویودا، که از سوی ناتو با نام اس اس- 18 ساتان شناخته می‌شوند، خواهد کرد.

پیش از این رئیس جمهور روسیه در سخنرانی سالانه خود اعلام کرده بود که این کشور موشک‌های بالستیک جدید و قدرتمندی را ساخته که سیستم‌های دفاعی قادر به مقابله با آنها نیستند و استفاده از سامانه‌های دفاع موشکی آمریکا در مقابل آنها بدون فایده است.   / باشگاه خبرنگاران

 

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۵۴۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیشب بر فراز کریمه چه گذشت؟

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ولادیمیر روگوف، مقام منصوب روسیه در منطقه زاپروژیا که به‌تازگی به مسکو الحاق شده است، گفت که نیروهای مسلح اوکراین دیشب قصد داشتند تا با موشک «اتکمز» به کریمه حمله کنند.

روگوف در کانال تلگرامی خود نوشت: همزمان با تدارک اوکراین برای حمله موشکی به جمهوری کریمه، مقامات روسیه دیشب سامانه‌های پدافند هوایی را بر فراز شهرهای «ژانکوی» و «سیمفروپول» فعال کردند.

به گفته وی، ارتش اوکراین در تلاش برای حمله به غیر نظامیان در شبه‌جزیره کریمه از چندین موشک بالستیک «اتکمز» استفاده کردند.

پیش‌تر اولگ کریوچکوف، مشاور رییس شبه‌جزیره کریمه از شهروندان این منطقه خواست تا از عکسبرداری از فعال شدن پدافند هوایی یا انتشار تصاویر مرتبط در فضای مجازی خودداری کنند. همچنین دیشب ترددد روی پل کریمه نیز به حالت تعلیق درآمد.

کد خبر 6093109

دیگر خبرها

  • روسیه ۶ موشک «اتکمز» ساخت آمریکا را سرنگون کرد
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه
  • دیشب بر فراز کریمه چه گذشت؟
  • اصابت موشک روسیه به قلعه هری پاتر + فیلم
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • آمادگی ایران برای همکاری صنعتی با آفریقا/ رابطه برد_برد می‌خواهیم
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • رسانه‌های تل‌آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • رسانه‌های تل آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه