Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-رییس جمهور فیلیپین با انتقاد شدید از مقامات حقوق بشر سازمان ملل که قصد دارند در خصوص کشتارهای غیرقانونی برای مبارزه با مواد مخدر تحقیقات انجام دهند، سئولیت کامل اقدامات "قانونی" صورت گرفته را در مبارزه با مواد مخدر در این کشور بر عهده گرفت و خواهان عدم همکاری با تیم محققان شد.

به نقل از خبرگزاری راشاتودی، اظهارات تازه رودریگو دوترته، رییس جمهور فیلیپین علیه مقامات حقوق بشر سازمان ملل یک روز پس از آن صورت گرفت که زید رعد الحسین، کمیسیونر عالی سازمان ملل "ارزیابی روانی" رهبر فیلیپین را خواستار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوترته بار دیگر از حق خود و مجریان قانون برای عدم همکاری با تحقیقات سازمان ملل در خصوص ادعای کشتارهای غیرقانونی در این کشور دفاع کرد.

وی با "احمق و حرامزاده" خواندن زید رعد الحسین تاکید کرد که به نهادهای اجرای قانون این مجوز را داده که به سوالات بازرسان حقوق بشر پاسخ ندهند.

دوترته با اشاره به اینکه "مسئولیت کامل" کمپین مبارزه با مواد مخدر خود را بر عهده می‌گیرد، به سربازان گفت: به سوالات این بازرسان پاسخ ندهید. فقط در چارچوب قانون کار خود را انجام دهید.

رییس جمهور فیلیپین درباره بازرسان تحقیقات سازمان ملل گفت: آن را به من واگذار کنید. آنان به اینجا می‌آیند. کروکودیل داریم؟ از آن‌هایی که واقعا آدم می‌خورند؟ این حرامزاده‌ها را بیندازید جلوی آن‌ها! این آدم‌های حقوق بشری احمق هستند. من به سندیکاهای مواد مخدر گفتم کشورم را خراب نکنید چون شما را می‌کشم. جوانی این سرزمین را خراب نکنید چون شما را خواهم کشت.

واکنش‌های دوترته به این مساله پس از آن صورت گرفت که رعدالحسین از شورای حقوق بشرسازمان ملل درخواست کرد که علیه اقدامات انتقام‌جویانه شخصی دوترته در مقابل مقامات سازمان ملل که به خاطر جنگ علیه مواد مخدر از وی انتقاد کرده‌اند، موضع بگیرد.

زید اظهار کرد: شورای حقوق بشر سازمان ملل باید موضع‌گیری کند. چنین اقداماتی نمی‌توانند بی‌پاسخ بمانند. آزمایش‌های روان‌پزشکی باید درباره دوترته انجام شوند. چنین اظهاراتی غیرقابل پذیرش هستند.

مدت‌ها است که دوترته به خاطر مبارزه با مواد مخدر که کشتارهای غیرقانونی متعددی را به دنبال داشته، با انتقادات بین‌المللی زیادی روبه‌رو است. دادگاه جرایم بین‌الملل پس از ماه‌ها تهدید برای اقدام علیه دوترته، اوایل ماه جاری تحقیقاتی را در خصوص مبارزه با مواد مخدر در فیلیپین آغاز کرد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۵۵۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۷۴ کیلوگرم حشیش در آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، سید محمود میرفیضی گفت: مأموران کلانتری ۱۵ احمدآباد آبادان با انجام کار اطلاعاتی یک قاچاقچی مواد مخدر را در این شهرستان شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر و ۷۴ کیلوگرم حشیش از او کشف کنند.
 او از مردم خواست در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق مواد مخدر و به منظور ضربه زدن به سوداگران مرگ، هرگونه مورد مشکوک را بلافاصله از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی به شماره ۱۱۰ اطلاع دهند تا پلیس در اسرع وقت اقدامات لازم را انجام دهد.

دیگر خبرها

  • تصاویر جاسازی ماهرانه مواد مخدر در یک کامیون
  • گزارش چند سازمان حقوق بشری در مورد رابطه رهبران کشور‌ها با مطبوعات
  • سخنگوی طالبان گزارش یوناما را تکراری و تبلیغاتی خواند
  • کشف ۷۴ کیلوگرم حشیش در آبادان
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
  • ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود
  • درمان بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ کرمان
  • سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند
  • دستگاه‌های حاکمیتی سهم خود را برای مقابله با مواد مخدر مشخص کنند
  • دستبند پلیس بر دستان فروشندگان مواد مخدر در آبادان