Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- رييس کل دادگستري استان مازندران درجلسه شوراي حفظ حقوق بيت المال بزرگترين مشكل منابع طبيعي را عدم برنامه ريزي مناسب دانست.

به گزارش خبرنگار آريا به نقل از روابط عمومي دادگستري كل استان مازندران، محمدعلي تقوي فرد رئيس كل دادگستري استان مازندران، در جلسه شوراي حفظ حقوق بيت المال به انتقاد از عدم برنامه ريزي مناسب در حوزه منابع طبيعي و محيط زيست پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام و المسلمين محمد علي تقوي فرد ضمن گرامي داشت روز ميلاد حضرت فاطمه سلام الله عليها به جايگاه ايشان در صدر اسلام اشاره کرد ودر ادامه از زحمات  جعفري دادستان سابق مركز استان تقدير شد و حسيني عالمي به عنوان دادستان مرکز استان معرفي شد.

رييس کل دادگستري استان مازندران در ضمن انتقاد جدي از بي برنامه بودن كارها در سطح كلان و خرد به بيان اين نكته افزود: هنوز برنامه اجرايي از سوي مجلس و دولت براي حفاظت و بهره برداري از منابع طبيعي چه در سطح استان و چه در سطح كشور ساخته و پرداخته نشده است. چرا در عرض 40 سال گذشته يك برنامه مناسب براي منابع طبيعي تهيه و تدوين نشده است؟ چرا در طول اين سال ها تجهيزات، امكانات و بودجه مناسب به منابع طبيعي اختصاص داده نشده است؟ در حال حاضر هم يك برنامه حساب شده و مناسب و جامع و اطمينان بخش براي سال هاي آتي در حوزه منابع طبيعي وجود ندارد.

اين مقام قضايي استان درادامه اظهار داشت: بايد دولت به فكر منابع طبيعي باشد سازمان منابع طبيعي حتي در زمينه واريز هزينه‌هاي دادرسي و يا هزينه هاي كارشناسي در پرونده ها با مشكل مواجه بوده و دولت تقريباً پولي براي اين مسائل در نظر نگرفته است.

دولت و مجلس بايد براي پرونده هاي مربوط به منابع طبيعي بودجه مناسب و كافي در نظر بگيرند چطور مي شود كه بانك ها تسهيلات من غيرحساب به افراد خاصي مي دهند اما به حوزه منابع طبيعي مي رسد دولت اعلام مي كند كه بودجه ندارد. سازمان منابع طبيعي و نيروي انتظامي و دادگستري در حال حاضر و با شرايط موجود با چنگ و دندان در حال حفاظت از منابع طبيعي مي باشند

تقوي فرد افزود: عدم برنامه ريزي مناسب مشكل اصلي منابع طبيعي است مواردي وجود دارد كه متنفذين و افراد ذي نفوذ در حال سوء استفاده از منابع طبيعي هستند اما مسئولين از آنان حمايت مي كنند اما وقتي با قشر ضعيف جامعه به شدت و بر اساس قانون با او برخورد مي شود اين يك بام و دو هوا در برخورد با مردم معني ندارد.

رييس دادگستري استان مازندران درادامه بيان داشت: در حوزه محيط زيست هم شاهد همين عدم برنامه ريزي ها مواجه هستيم در استان حدود 116 رودخانه وجود دارد به جرئت مي توان گفت كه در هيچ كدام از اين رودخانه ها، قوانين زيست محيطي حاكم نيست يا در زمينه زباله 40 سال است كه هيچ ساماندهي وجود ندارد اما بر عكس به انتخابات كه مي رسيم غالب كساني كه نامزذ انتخابات شدند نه تنها هيچ كوتاهي صورت نمي گيرد بلكه زياده روي نيز در آن انجام مي دهند. بر اساس نظر كارشناسان زيست محيطي، يكي از اصلي ترين تهديدات غيرطبيعي، رها كردن زباله در منابع طبيعي است.

اين  مقام قضايي ارشد استان در خصوص موضوعات و دستور جلسه گفت :  دادستان هاي سراسر استان در خصوص برخورد با ماشين هاي حمل چوب وهمچنين نسبت به ساماندهي اين ماشين ها بايد با جديد ورود کنند.

وي همچنين اظهار داشت:دادستان هاي شهرستان هاي ساحلي در سراسر استان بايد با تمام توان با ادارات منابع طبيعي همكاري ويژه داشته باشند و بعد از آزاد سازي سواحل بايد اين سواحل آزاد شده،ساماندهي گردد و براي طرح هاي عام المنفعه اختصاص يابد.

تقوي فرد  تاکيد کرد: دادستان هاي سراسر استان به طور جد با صياداني كه از تاريخ 20 اسفند 96 الي 15 ارديبهشت 97 كه زمان شيل گذاري ماهيان استخواني مي باشد در رودخانه هاي مشخص شده استان، برخورد نمايند و اجازه صيد در اين ايام را به هيچ وجه ندهند.

 

در ادامه مديران اداره كل منابع طبيعي استان (ساري و نوشهر) و همچنين مديركل شيلات استان و مديرعامل شركت آب منطقه استان نيز گزارشات خود را در جلسه ارائه دادندخبرگزاري آريا-رييس کل دادگستري استان مازندران درجلسه شوراي حفظ حقوق بيت المال بزرگترين مشكل منابع طبيعي را عدم برنامه ريزي مناسب دانست

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۵۵۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ورفع موانع ومشکلات قبل سرمایه گذاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس کل دادگستری استان در دومین جلسه ستاد اجرایی اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه چند کارگروه تخصصی برای اجرایی کردن شعار سال تشکیل شده است گفت:وظیفه کارگروه تسهیل وستاداجرایی اقتصادمقاومتی دادگستری باید روی این موضوع متمرکزشوند که موانع ومشکلات بخش تولید باید قبل از ورود ظرفیت‌های مردمی برای سرمایه گذاری شناسایی وبر طرف شوند چرا که موانع علاوه بر هدررفت وقت باعث ازبین سرمایه افراد می‌شود واز طرفی برای بقیه سرمایه گذاران ناامیدی ایجاد می کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


حجت الاسلام اسدالله جعفری با بیان این موضوع که استان اصفهان با داشتن ۱۰ هزار واحدصنعتی وتولیدی قطب صنعت کشور است افزود: تعدادی از این واحد‌های صنعتی مشکلاتی دارند که یا مربوط به بانک‌ها ویا امور مالیاتی و فرایند صدور مجوز‌ها است لذا بررسی مسائل ومشکلات واحد‌های تولیدی در جلسات تنها می‌تواند مشکل تعدادی را حل کند بنابراین باید بصورت مسئله محور آنها را دنبال کرد تا مشکل خیلی از واحد‌ها برطرف شود.

دیگر خبرها

  • شناسایی ورفع موانع ومشکلات قبل سرمایه گذاری
  • ضرورت برگزاری امتحانات نهایی در محیطی مناسب و آرام
  • ۵ هزار خوابگاه متأهلی تا پایان دولت سیزدهم احداث می‌شود
  • حل مشکل تردد دانشجویان بزرگترین دانشگاه اهواز با ساخت پل عابر پیاده
  • زریبار؛ بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان، پذیرای گردشگران + فیلم
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • نقاط حادثه خیز با احکام برنامه و منابع مالی مناسب رفع می شود
  • ۹۷۶میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی اردبیل واریز شد
  • ۹۷۶ میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی واریز شد
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد