Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@19:24:10 GMT

شعرای استان سمنان مفاهیم دینی و انقلابی را ترویج کنند

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۵۵۸۸۹

شعرای استان سمنان مفاهیم دینی و انقلابی را ترویج کنند

سمنان - نماینده ولی فقیه در استان سمنان هنر و به خصوص شعر را یکی از ابزارهای بیان اهداف دینی و معنوی دانست و گفت: شعرای استان مفاهیم دینی و انقلابی را ترویج کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری سمنان، آیت الله سید محمد شاهچراغی در جمع شعرا و مداحان استان به میزبانی دفتر خود، ضمن تاکید بر ضرورت به‌کارگیری هنر به مثابه ابزاری برای ترویج فکر و اندیشه اسلامی و انقلابی، تاکید کرد: یکی از خواسته‌های ما از هنرمندان و شاعران این است که در تبیین و ترویج مفاهیم معنوی و دینی در سطح جامعه با استفاده از هنرشان بکوشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: : پیامبر ‌اکرم(ص) فرموده اند که شعر حکمت است و با این وجود، شاعران از حکمت الهی برخوردار هستند که می توانند از این حکمت و استعداد در راه ترویج مفاهیم دینی و ارزشی استفاده کنند.

امام جمعه سمنان وجود مخاطبان پرشمار را یک ظرفیت برای شعرا دانست و گفت: شعر، هنر و سخن حکیمانه ای است که به دل مردم می نیشیند چرا که زبانی شیرین دارد لیکن باید از این ظرفیت و هنر خدادادی برای تاسی از اهل بیت(ع) بهره برد.

آیت الله شاهچراغی با باین اینکه شعر، هنر و سخن حکیمانه است و باید این هنر را در راه درست و به جا استفاده ‌کرد چرا که گاهی بیان، مانند سحر می تواند نفوذ داشته باشد، تاکید کرد: اگر اشعاری که سروده می شود رنگ خدایی و اسلامی داشته باشند، ماندگار خواهند ‌شد لذا ما معتقد هستیم توجه به فرهنگ دینی، ارزش های اعتقادی و جلوه ‌های ناب بشری نظیر شهادت در اشعار اهمیت ویژه ای دارد. ‌

داوو یاراحمدی رئیس حوزه هنری استان سمنان نیز در این نشست سالروز ولادت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) نیز سالروز میلاد حضرت زهرا(س) را ‌به عنوان بهترین روز برای بزرگداشت مقام زن و مادر معرفی و گفت: این روز فرصت شایسته و مناسبی برای ‌بزرگداشت مقام زن و مادر است. ‌

در این نشست تعدادی از شاعران استان سمنان به شعرخوانی پرداختند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۵۵۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت در ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب

دریافت 29 MB کد خبر 6089560

دیگر خبرها

  • ترویج ورزش های زورخانه ای در سمنان
  • بیان ساده مفاهیم قرآن از نوآوری‌های برنامه «محفل» بود
  • «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • ۱۹ کارگر در استان سمنان جان خود را از دست دادند
  • «نیست‌وَش» افتتاح شد/ تخیلی که بر مبنای خیال صورت می‌گیرد
  • مشارکت در ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • شناخت دشمن نیاز به تقویت بصیرت انقلابی دارد