Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@06:48:19 GMT

آیت الله شاه آبادی دارفانی را وداع گفت

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۵۶۳۰۳

آیت الله شاه آبادی دارفانی را وداع گفت

قم- ایرنا- آیت الله نصرالله شاه آبادی عضو مجلس خبرگان رهبری و از استادان برجسته حوزه علمیه قم به دیار باقی شتافت.

به گزارش ایرنا از مرکز خبر حوزه، این استاد حوزه های علمیه که از چندین هفته گذشته به دلیل زخم دیابت و گرفتگی عروق پا در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بقیه الله تهران بستری بود، امروز دوشنبه درگذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آیت‌الله نصرالله شاه ‌آبادی، عضو مجلس خبرگان رهبری و فرزند مرحوم آیت الله محمدعلی شاه‌ آبادی، استاد امام خمینی(ره) بود.
وی در سال ۱۳۰۹ شمسی در بیت علم و فضیلت، متولد گردید و تحت تربیت پدر بزرگوار و مادر محترمه خویش قرار گرفت، معظم له دوره ابتدایی را در تهران، دبستان توفیق گذرانده و سپس با راهنمایی والد معظم خویش در سال ۱۳۲۰ آغاز به تحصیل علوم دینی نمود. دوره مقدمات و سطح را نزد اساتید بزرگ تهران چون حضرات آیات حاج شیخ حسین کنی، حاج شیخ محمدعلی لواسانی، میرزا ابوالحسن شعرانی، حاج سید عبدالکاظم عصار، میرزا مهدی آشتیانی(فیلسوف شرق)، حاج سید حسن احمدی، میرزا هدایت الله گلپایگانی، حاج شیخ عباس تهرانی و حاج شیخ اسماعیل جابلقی تا سال ۱۳۲۸ که والد معظم ایشان رحلت فرمود، باتمام رسانید.
آیت الله نصر الله شاه آبادی پس از رحلت والد معظم به حوزه علمیه قم وارد شده و در درس حضرات آیات عظام حجت کوه کمره ای حاج آقا حسین بروجردی حاج سید محمد تقی خوانساری و حاج شیخ محمدعلی اراکی شرکت نمود.سپس برای ادامه تحصیل به نجف اشرف عزیمت نمود. پس از ورود به نجف اشرف در دروس حضرات آیات عظام سید محمد روحانی، سیدعبدالهادی شیرازی، سید ابوالقاسم خویی، حاج شیخ حسین حلی و حاج سید محمود شاهرودی حاضر شد و با نبوغ علمی که داشت درسن ۳۰ سالگی به درجه رفیع اجتهاد نائل گردید و همزمان به تدریس دروس سطوح عالی در حوزه علمیه نجف اشرف پرداخت و جزو اساتید بنام آن حوزه هزارساله قرار گرفت، که طلاب و فضلای بسیاری از خرمن دانش وی بهره مند گردیدند.
وی در سال ۱۳۴۸ بنا به درخواست مرحوم آیت الله العظمی خویی، جهت سر و سامان دادن به وضع شیعیان و طلاب پاکستان، به همراه عده ای از فضلا و شاگردانش به این کشور مهاجرت نمود و پس از یکسال اقامت در بازگشت به ایران،توسط رژیم پهلوی ممنوع الخروج گشته وتا پیروزی انقلاب اسلامی ازادامه خدمت در پاکستان و نجف اشرف بازماند .لذا در تهران اقامت گزید و به فعالیت های اجتماعی ومذهبی پرداخت.
تاسیس مدرسه معارف اسلامی جهت آموزش مبانی اسلامی برای خواهران و برادران و خدمات خیریه به جهت کمک به نیازمندان ساخت مساجد و درمانگاه های خیریه و صندوقهای خیریه قرض الحسنه متعدد از خدمات ایشان در شهر تهران است.
با اوج گیری نهضت امام فعالیت های روشنگرانه و سخنرانی ها و تظاهرات بر ضد رژیم پهلوی را سرلوحه اقدامات خویش قرار داد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی بنا بر وظیفه شرعی، با تشکیل کمیته انقلاب اسلامی در سالهای آغازین انقلاب، تمام اوقات خویش را وقف خدمت رسانی به انقلاب نمودند و با آغاز جنگ تحمیلی، بیشتر توان خویش را در کمک رسانی به رزمندگان در جبهه ها نمود.
وی تا سال ۱۳۷۵ در شهر تهران به خدمات علمی و اجتماعی خویش اشتغال داشت و از آن زمان تاکنون در شهر مقدس قم به تدریس و خدمات علمی و اجتماعی اشتغال داشت.
آیت الله شاه آبادی در انتخابات هفتم اسفند ماه 94 نیز با کسب آرای مردم استان تهران، به عنوان نماینده خبرگان رهبری برگزیده شد.
7405/ 6133/

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۵۶۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام مدیر حوزه‌های علمیه به سازمان جوانان حقوق بشر

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، آیت‌الله علیرضا اعرافی، نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در این پیام، اظهار کرد: سازمان جوانان حقوق بشر توانسته با حفظ رویکرد و ادبیات تهاجمی در مقابل آمریکا، همچنین ادامه روند گفتمان‌سازی دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب در این حوزه، اثربخشی فعالیت‌های خود را روز افزون کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از هماهنگی و همکاری سازمان جوانان حقوق بشر با حوزه‌های علمیه طی ۵ سال گذشته تقدیر و تشکر کرد و افزود: جا دارد حوزه علمیه علاوه بر افزایش همکاری‌ها، از ظرفیت این سازمان بیش از پیش بهره‌مند گردد.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به اینکه ماهنامه حقوق بشر آمریکایی توسط سازمان جوانان حقوق بشر با تیم پژوهشی قوی شروع به فعالیت نموده است، افزود: ماهنامه حقوق بشر آمریکایی حرکتی ارزشمند در مسیر جهاد تبیین است که امیدواریم شاهد ارتقای روزافزون آن باشیم.

آیت‌الله اعرافی در پایان گفت: ان شاءالله دعای خیر امام زمان (عج) پشتیبان فعالیت‌های این سازمان و همه مجاهدینی که در رسوایی نظام سلطه و حقوق بشر آمریکایی تلاش می‌کنند، خواهد بود.

یادآور می‌شود، اولین شماره ماهنامه بین‌المللی علمی، تحلیلی و خبری حقوق بشر آمریکایی که تنها ماهنامه حقوق بشر آمریکایی در ایران می‌باشد، طی روز‌های آینده توسط سازمان جوانان حقوق بشر منتشر می‌گردد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاظم صدیقی کیست؟ / ماجرای جنجالی حوزه علمیه شیک و لاکچری ازگل
  • کاظم صدیقی کیست؟ /انتقادات به ساخت حوزه علمیه شیک و لاکچری در یکی از گرانترین مناطق تهران
  • پیام مدیر حوزه‌های علمیه به سازمان جوانان حقوق بشر
  • آیت الله کاظم صدیقی استعفا کرد
  • سکوت آیت الله صدیقی شکست: امضای من برای باغ ۱ هزار میلیاردی جعل شد
  • حوزه باید برخی از دوگانگی‌های جامعه را جمع کند
  • ماه خوب خدا | کرامت خدا دربارۀ مؤمنانی که افطاری می‌دهند
  • آیت‌الله دری نجف‌آبادی: افزایش بهره‌وری در کشور باید در دستور کار قرار گیرد
  • آحاد مردم در حفظ حرمت ماه مبارک رمضان کوشا باشند
  • وقت شمردن جوجه های آخر پاییزه