Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-08@20:27:44 GMT

کدام‌يک به صندلي دفتر موسيقي تکيه مي‌زنند؟

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۵۶۵۸۹

کدام‌يک به صندلي دفتر موسيقي تکيه مي‌زنند؟

خبرگزاري آريا - زمان زيادي از انتصاب محمدمجتبي حسيني به سمت معاونت امور هنري وزارت ارشاد نمي‌گذرد؛ اما از گوشه و کنار خبر مي‌رسد که او قصد جابه‌جايي مديران زيرمجموعه‌اش را در حوزه‌هاي مختلف هنري دارد و دفتر موسيقي نيز از اين قاعده مستثتني نخواهد بود. اين در حالي است که از تيرماه سال 94 فرزاد طالبي حکم سرپرستي دفتر موسيقي را از سوي علي مرادخاني دريافت کرده بود و اين مرد بي‌حاشيه دفتر موسيقي، 14 فروردين سال 95 حکم مديرکلي اين دفتر را از دستان علي جنتي (وزير ارشاد وقت) گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرزاد طالبي برخلاف برخي مديراني که در اين مسند به جار و جنجال عادت داشتند، در دوره مديريتي خود هيچ نشست مطبوعاتي مستقلي برگزار نکرد و اهل مصاحبه‌هاي وقت و بي‌وقت درباره موضوعات مختلف هم نبود. او که در رشته روابط بين‌الملل تحصيل کرده بود، سعي کرد در دوره مديريت خود فضا را تا حد ممکن آرام نگاه دارد.
در اين بازه زماني، انجمن موسيقي ايران -که در واقع يک بازوي اجرايي براي اين عرصه مطرح مي‌شود- توسط علي ترابي اداره مي‌شد که او هم در فضايي آرام و بي‌حاشيه، امور اجرايي را پيش مي‌برد. اما 15 تيرماه سال 95 بهرام جمالي -که پيش از اين مديريت بنياد رودکي را بر عهده داشت- بر مسند مديريت انجمن موسيقي ايران نشست.
حالا در پي تغييرات به وجود آمده در معاونت امور هنري وزارت ارشاد، خبر رسيده که محمدمجتبي حسيني قصد اجراي تغييراتي طي روزهاي آتي در دفتر موسيقي و انجمن موسيقي ايران دارد؛ اما گزينه‌هاي او براي اين جابه‌جايي‌ها چه کساني هستند؟
علي ترابيعلي ترابي که در اواخر دهه 80 سرپرستي دفتر موسيقي را بر عهده داشت،‌ 19 آذرماه سال 90 انجمن موسيقي ايران را از بابک رضايي تحويل گرفت و مديرعامل انجمن شد. او به مدت تقريباً 5 سال در انجمن موسيقي مديريت کرد و در تمام سال‌هايي که دکتر حسن رياحي دبير جشنواره موسيقي فجر بود، به‌عنوان مدير اجرايي در اين جشنواره نيز فعاليت مي‌کرد؛ اما دوره مديريت او در انجمن موسيقي در سال 95 به پايان رسيد و او اين سمت را به بهرام جمالي واگذار کرد. طي اين مدت او در ساختمان معاونت هنري به عنوان مشاور فعاليت کرده است.
حالا گفته مي‌شود که علي ترابي نيز يکي از گزينه‌هاي منتخب و بسيار جدي براي مديريت دفتر موسيقي است.
علي ثابت‌نياعلي ثابت‌نيا يکي از گزينه‌هاي جدي براي مديريت انجمن موسيقي ايران محسوب مي‌شود که پيش از اين، مديرعامل مؤسسه آفرينش‌هاي هنري آستان قدس رضوي بوده است. او ليسانس تاريخ دارد و تا کنون دبيري دوسالانه کشوري تذهيب‌هاي قرآن، دوسالانه کشوري تصويرگري نيايش، اولين جشنواره سرود آواي رضوان، جشنواره پوسترهاي رضوي، جشنواره تئاتر عروسکي آهوانه، همايش ملي پژوهش در هنرهاي ايراني-اسلامي و... بوده است.
گفته مي‌شود اين تغييرات در آينده‌اي نه چندان دور در دفتر موسيقي و انجمن موسيقي ايران شکل خواهد گرفت اما اين در حالي است که تعدادي از هنرمندان و فعالان موسيقي پس از اينکه زمزمه‌هاي برکناري فرزاد طالبي را شنيده‌اند، دست به کار و با انتشار نامه‌اي سرگشاده خواستار استمرار مديريت طالبي در دفتر موسيقي شدند.
آن‌ها در اين نامه نوشته‌اند: «با استقرار دولت تدبير و اميد و نور اميدي كه در تمامي مسايل از جمله مواضع فرهنگي و توجه به نظرات صنف تابيده شد و دقت نظري كه در رسيدگي به مسايل و مشكلات فعالان حوزه موسيقي ازجمله ناشران اعمال شد موجبات خرسندي اين بخش پديد آمد كه جاي تقدير و تشكر دارد.
لازم به ذكر است كه اميد به ادامه كار در فضاي آرام و بدون تنش و ايجاد بستر مناسب فعاليت در اين بخش كه رضايت نسبي قاطبه همكاران و ناشران فعال و پيشكسوت اين حوزه را به دنبال داشته، همه موارد ياد شده در زمان مديريت آقاي فرزاد طالبي مديركل محترم دفتر موسيقي به بار نشسته اس.
بديهي است استمرار اين روند با مديريت ايشان مي‌تواند ضمن تداوم رضايت و خرسندي اهالي موسيقي به اعتلا و بالندگي بيشتر هنرموسيقي منتج شود.»
اين اولين بار است که اهالي موسيقي با انتشار نامه سرگشاده از مدير اين دفتر حمايت مي‌کنند و حالا بايد ديد آيا انتشار چنين نامه‌اي در تجديد نظر معاون امور هنري وزارت ارشاد تاثيرگزار خواهد بود يا خير؟ آن هم در شرايطي که فضا براي مديريت علي ترابي در اين دفتر تقريبا به طور کامل محيا شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۵۶۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نجوای عشق» در تالار وحدت می‌پیچد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، گروه موسیقی نجوای عشق که اسفند سال گذشته نیز با اجرای قطعاتی از آثار ماندگار موسیقی ایران، در تالار وحدت روی صحنه رفته بود، این‌بار با قطعاتی جدید میزبان علاقه‌مندان می‌شود.

دراین کنسرت علاوه بر حریر شریعت زاده به عنوان سرپرست و نوازنده پیانو و وحید تاج به عنوان خواننده، بهزاد رواقی (تار)، احسان کلهر (ویولن)، سعید چاووشی (ایرفون) و امیر خیری (تنبک) نیز دیگر اعضای گروه را تشکیل می‌دهند.

کنسرت گروه موسیقی نجوای عشق ۲۵ اردیبهشت ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند جهت تهیه بلیت به سایت ایران کنسرت به نشانی www.iranconcert.com مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عسگری: وضعیت خودرو در کشور دچار فلاکت شده است / «کروز» به دنبال صندلی سوم درهیات مدیره ایران‌خودرواست + فیلم
  • قدردانی کاظم نظری از هنرمندان و اعضای انجمن هنرهای نمایشی کشور
  • رتبه اول اردبیل در مدیریت ورزشی
  • حمایت همه‌جانبه از استان‌ها برای توسعه فعالیت‌های ورزشی
  • تشریح جزئیات برگزاری جشنواره سرود فجر/ سرود تقویت می‌شود
  • اعلام آمادگی دفتر موسیقی برای همکاری با فضای دانشگاهی کشور
  • همایش بین المللی مدیریت ورزشی در اردبیل برگزار شد
  • تقدیر مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس از مدیرعامل پست بانک ایران و مدیریت شعب استان فارس
  • وعده مهدی تاج؛ از فصل آینده هر تماشاگر با کد ملی روی صندلی خودش می نشیند!
  • «نجوای عشق» در تالار وحدت می‌پیچد