Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز-ایرنا- قائم ‌مقام ستاد اسکان مهمانان نوروزی اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: 70 درصد ظرفیت پذیرش در ستاد اسکان آموزش و پرورش معادل هشت هزارو 652 نفر در قالب 25هزارو 473 نفر شب به صورت اینترنتی رزرو شده است.

غلامعلی حق شناس دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه اسکان و پذیرش مسافران جزو وظایف ذاتی آموزش و پرورش نیست افزود:ظرفیت پذیرش روزانه آموزش و پرورش فارس برای اسکان مسافرین نوروزی 90 هزار نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اعلام کرد: در سال جاری برای رفاه همکاران فرهنگی، 70 درصد ظرفیت پذیرش ستادهای اسکان نوروزی آموزش و پرورش، به صورت اینترنتی پیش بینی شده و همکاران فرهنگی از سراسر کشور می توانند از 4 تا 24 اسفند ماه 96 نسبت به رزرو اینترنتی محل اسکان خود در فارس اقدام کنند.
حق شناس گفت:با توجه به تکلیف ستاد دائمی سفرهای کشور و اینکه بخش اعظمی از مسافرین نوروزی را فرهنگیان تشکیل می دهند، این نهاد خود را ملزم به ارایه خدمات برای اسکان نوروزی فرهنگیان می داند.
وی با بیان اینکه بار اصلی پذیرش مسافرین نوروزی بر عهده آموزش و پرورش است گفت:‌ در سال گذشته یک میلیون و 856 هزار نفر شب در مدارس فارس اسکان داده شدند و این در حالی است که کل پذیرش نوروزی در استان فارس نزدیک به سه میلیون نفر بوده و برهمین اساس بیش از 61.8 درصد مسافران نوروزی استان در مدراس و توسط آموزش و پرورش اسکان داده شده اند.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش فارس در ادامه گفت: در برخی شهرستان های فارس به دلیل کمبود ونبود امکانات ، صد درصد پذیرش مسافرین براساس درخواست فرمانداری ها، توسط آموزش و پروش انجام می شود.
حق شناس افزود: در سال جاری آموزش و پرورش فارس 68 پایگاه اسکان نوروزی در سراسر استان پیش بینی کرده که شامل 680 آموزشگاه ، 13 هزار 472 کلاس درس به همراه سالن های ورزشی ، خوابگاه های دانشجویی ، دانش آموزی و ورزشی، اردوگاه ها و تمام مراکز رفاهی و خانه های معلم در سراسر استان است.
حق شناس با بیان اینکه در سال گذشته 17 درصد کل پذیرش مدارس کشور در استان فارس انجام شده است، افزود: طی پنج سال گذشته آموزش و پرورش فارس توانسته رتبه اول اسکان فرهنگیان را در سطح کشور به دست آورد و بیشترین مسافرانی که وارد فارس شده اند از استان های اصفهان ،آذربایجان شرقی، کرمان و خراسان رضوی بوده اند.
وی گفت: در نوروز 97 و سطح شهر شیراز پنج پایگاه اسکان، 570 مدرسه با پنج هزار و 150 کلاس درس ، پنج خانه معلم و مرکز رفاهی با بیش از 120 اتاق ، پنج خوابگاه دانش آموزی با بیش از 400 تخت و 600 تخت در قالب سه خوابگاه دانشجویی و هشت سالن ورزشی آماده پذیرش هستند.
حق شناس مدارس را جایگزین مناسبی برای مراکز اقامتی و هتل ها ندانست و افزود: مدارس ما به گونه ای نیست که بتواند موضوع گردشگری و هتل داری را به نحو مطلوب انجام دهد و حداقل ها موجود در مدارس برای اسکان فرهنگیان نیز با هزینه آموزش و پرورش تهیه شده و هیچ اعتباری از سوی ستاد تسهیلات سفرهای استان در این زمینه وجود ندارد.
7375/9254

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۵۶۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بر اهمیت و ضرورت تلاش برای توسعه اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس تاکید کرد.

سیدوحید حسینی امروز، ۸ اردیبهشت‌ماه در کمیته استانی بهداشت، تغذیه و ایمنی که با همراهی مسئولان بهداشت سازمان آموزش و پرورش فارس برگزار شد، تلاش برای تامین سلامت دانش‌آموزان را یک ضرورت خواند که در این زمینه والدین و معلمان، نقش بسیار مهمی دارد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون فعالیت در حوزه جوانی جمعیت و فرزندآوری، نیز مواردی مطرح کرد و راهکارهایی در خصوص همکاری مشترک دو مجموعه در این زمینه ارائه داد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست، ضمن بیان توضیحاتی درباره وظایف مشترک مجموعه سلامت با سازمان آموزش و پرورش، از مسئولان مدارس خواست تا در این راستا با مجموعه سلامت همکاری بیشتری داشته و بر مصرف مکمل‌های توزیع شده در مدارس نظارت کنند.

عباس رضائیان‌زاده ضمن قدردانی از اقدامات و تلاش‌های سلامت‌محور مسئولان آموزش و پرورش استان در مدارس، مطالبی درباره پیگیری برای مشارکت خیرین تامین سلامت فارس در تامین مکمل در مدارس؛ مدیریت سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد؛ اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف بهداشت دهان و دندان؛ پایش و غربالگری سلامت دانش‌آموزان و تلاش برای اجرای قوانین جوانی جمعیت و فرزندآوری عنوان کرد.

محمدرضا کریمی، معاون فنی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست ضمن قدردانی از تلاش مجموعه سلامت استان و سازمان آموزش و پرورش در راستای سلامت دانش‌آموزان درباره موضوعاتی نظیر چاقی و لاغری دانش‌آموزان؛ عوارض کم تحرکی و تغذیه نامناسب دانش‌آموزان؛ اجرای برنامه بهبود تغذیه و توزیع مکمل یاری آهن و ویتامین D در مدارس؛ ثبت مشخصات دانش‌آموزان در سامانه «سیب» در زمینه دریافت مکمل یاری و چالش‌های تأمین اعتبارات مالی برای تأمین مکمل دانش‌آموزان در مدارس، مطالبی عنوان کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • توجه به معلمان در اولویت امور قرار گیرد
  • ۳۸۰۰ نفر به بدنه آموزش و پرورش ابتدایی استان اصفهان وارد می‌شوند
  • استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود
  • مسابقات فوتسال دانش آموزان ابتدایی جنوب فارس
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • خریداران مسکن و مستاجران منتظر این تغییر باشند! / ابوالفضل نوروزی مطرح کرد
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • تغییر باورهای ۳۰ سال گذشته درباره فرزندآوری، به عهده آموزش و پرورش است
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است