Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@09:47:20 GMT

آموزش نجات غریق در شاهرود

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۵۶۹۱۴

آموزش نجات غریق در شاهرود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی کلاتهایی مسئول برگزاری این دوره گفت: ناجیان غریق خانم و آقا در این دوره در قالب شش ساعت به صورت تئوری و عملی آموزشهای رکوردهای کرال سینه و قورباغه، فنون رشته های مختلف شنا ، فن های نجات غریق و حیات بخشی را فراگرفتند.


وی افزود: 10 مدرس خانم و 5 مدرس آقا تدریس عناوین آموزشی این دوره را بر عهده داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در شهرستان شاهرود 110 ناجی غریق آقا و 55 ناجی غریق خانم فعالیت می کنند.


شرکت کنندگان در این دوره در صورت موفقیت در آزمون نهایی به عنوان ناجی غریق در استخرهای شنا مشغول به کار می شوند.


انتهای پیام / ق


جزئیات آموزش نجات غریق در شاهرود

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۵۶۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه های هلال یک مرکزی همگانی برای آموزش  تلقی می شود

 

عباس احدپور، مدیرکل دفتر توسعه خانه‌های هلال جمعیت هلال‌احمر کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد:خانه هلال یک مرکزی همگانی  برای آموزش  تلقی می شود که بیشتر در مناطق روستایی در حال شکل گیری است.

او ادامه داد:این مراکز در مناطق حادثه خیز شکل می گیرد تا افراد بتوانند هنگام وقوع حوادث به کمک ساده ترین ابزار  از خود مراقب کنند. 

مدیر کل دفتر توسعه خانه های هلال جمعیت هلال احمر گفت: در سراسر کشور۷ هزار و ۷۵۰ خانه هلال تاسیس شده است و در ایام عید در کنار سازمان جوانان و امداد بحث اطلاعات به گردشگران را به عهده گرفته اند تا عموم شهروندانی که سفر می کنند بتوانند مناطق بهتری را راهنمایی کنند.

او تصریح کرد:در مواقع حادثه خودشان به عنوان گروه ضربت اولی تلقی می شوند٬ امدادرسانی می کنند تا تیم اصلی امداد و نجات حضور پیدا کنند. در این بین  تیم های  خانه هلال پشتیبان تیم های اصلی و عملیاتی امداد و نجات  هستند.

خانه های هلال چه میزان کمک کننده هستند؟

احدپور گفت:به طور مثال همین سیل سیستان بلوچستان نمایانگر نوع عملکرد این گونه تیم ها تا به الان بوده اند. مسئولان خانه های هلال به عنوان دیده بان اصلی در کنار مردم بودند تا بتوانند گستردگی و میزان حادثه و اطلاع رسانی سریع و به موقع را  به دوستان امداد استان برسانند که ما شاهد  تاثیر گذار بودن آن ها بودیم. 

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • آموزش ۵هزار نفر در دوره‌های موسسه تحقیقات دیم
  • دوره های آموزشی موسسه تحقیقات دیم برای ۵هزار نفر
  • خانه های هلال یک مرکزی همگانی برای آموزش  تلقی می شود
  • نجات خانم کوهنورد ۳۵ ساله در ارتفاعات دربند
  • نجات خانم بدحال کوهنورد در ارتفاعات دربند
  • نجات هفت خدمه لنج باری در آب‌های اطراف جزیره قشم
  • ۳ گردشگر نوروزی از خطر غرق در آب‌های کنگان نجات پیدا کردند
  • ۳ گردشگرنوروزی درآب های بندرکنگان نجات یافتند
  • هفته اول نوروز بدون غرق شدگی در سواحل رودخانه‌های خوزستان
  • فرخ‌رو پارسا نخستین وزیر زن ایرانی در نوروز ۴۸: نخست‌وزیری خیلی هم خوب است و اگر بتوانم می‌شوم/ مدرسه‌ی چهارهزار نفره تاسیس می‌کنم