Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-05-04@18:20:27 GMT

دولت در بحث ایجاد اشتغال به خود فریبی روی آورده است

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۵۷۰۱۳

دولت در بحث ایجاد اشتغال به خود فریبی روی آورده است

به گزارش «نماینده»، حسین کمالی وزیر اسبق کار درباره وعده ایجاد اشتغال دولت، اظهار کرد: دولت در بحث ایجاد اشتغال به مبانی موضوع و مقدمه واجب آن توجه نداشته و ناچارا به خودفریبی روی آورده است.

وی با بیان اینکه حتی روند پیش رو بر میزان بیکاران خواهد افزود، گفت: می‌توان آموزش هدفمند و مهارت آفرینی را یکی از مقدمات اشتغال پایدار دانست، اما در شرایطی که بازار کار از خلاء وسیع فرصت‌ها رنج می‌برد، مشوق‌های بیمه‌ای و یا اعتبارات بانکی نمی‌تواند خارج ازچارچوب‌های اقتصاد مزیتی و رقابتی، اشتغال مولد و پایدار ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل حزب اسلامی کار تصریح کرد: خود فریبی بیماری وحشتناکی است که می‌تواند پیکر یک جامعه را در معرض فروپاشی قرار دهد. بی توجهی به آن می‌تواند آثار زیانباری برای جامعه و کشور به ارمغان آورد.

وزیر اسبق کار و امور اجتماعی همچنین پرداخت پول به کار فرمایانی که با مازاد نیروی کار مواجه هستند، برای جذب نیروی کار جدید از نشانه‌های بارز خود فریبی در بحث اشتغال دانست و گفت: دولت در حالی که هنوز نتوانسته است بدهی‌های خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند چگونه از جیب کارگران هزینه می‌کنند و برای این سازمان هزینه می‌تراشد.

وی تاکید کرد: هزینه کردن از جیب کارگران برای یافتن فرصت‌های جدید و عقب انداختن مطالبات جامعه بی حاصل است.

کمالی افزود: پرداخت وام‌های مکرر در ۲۰ سال گذشته به کارفرمایان، تحت عنوان مشوق‌های استخدام نیروی جدید نتوانسته پاسخگوی حوزه اشتغال باشد بلکه همین اندک وضعیت متلاطم را هم آشفته و کارفرمایان را مقروض‌تر کرده است.

دبیرکل حزب اسلامی کار با اشاره به اینکه باور دارم که با این روش‌ها نمی‌توان به مساله بیکاری پاسخ داد، گفت: شاید بهترین روش برای کمک به دولت حل علمی مسئله بیکاری و ارائه راهکارهای عملیاتی منتج به ایجاد اشتغال پایدارباشد.

وی اظهار کرد: سرپوش گذاشتن بر آمار بیکاری، آتش زیر خاکستری است که روزگاری نه چندان دورشعله‌های عظیمی را بوجود خواهد آورد.

منبع: نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۵۷۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۱ معتاد بهبود یافته شاغل شدند

رحیمی معاون امور اجتماعی و توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی با عنوان اینکه توانمند سازی، راهکاری موثر برای برگشت ترک کنندگان اعتیاد به جامعه است، گفت: پارسال با اقدامات بهزیستی، برای ۱۷۱ نفر از معتادان بهبود یافته شغل ایجاد شده است.

او با اعلام اینکه برای اشتغال این افراد پارسال تسهیلاتی به مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۸ میلیون تومان پرداخت شده، افزود: این تسهیلات بسته به شغل آ‌ن‌ها حدود ۱۰۰، ۱۵۰ و یا ۲۰۰ میلیون تومان بوده که با سود ۴ و ۷ درصد و بازپرداخت ۷ ساله اعطا شده است. 

بیشتر بخوانید

۳۸۴۸ فرصت شغلی برای نیازمندان ایجاد شد

رحیمی با اظهار اینکه از این تعداد، دو نفر کارفرما و مابقی خود اشتغال شده اند، اظهار کرد: شغل‌های ایجاد شده شامل تعویض روغن، آهنگری، گچکاری، زرشک پاک کنی، تراشکاری، فلزکاری، عطاری، کالای بهداشتی ساختمان، میوه فروشی، خواربار فروشی، کشاورزی و دامداری است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • شهرک صنفی بازیافت ضایعات در همدان ایجاد می‌شود
  • ایجاد اشتغال برای بیش از 7 هزار نفر توسط صندوقهای قرض الحسنه بسیج سازندگی
  • نرخ بیکاری در کشور به ۸.۱ درصد کاهش یافت
  • ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است
  • سال گذشته بیش از ۴۰۰۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد کرمانشاه ثبت شده
  • ۱۷۱ معتاد بهبود یافته شاغل شدند
  • اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • اشتغال 171 نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • ثبت ۲۵۸۹ نفر ایجاد اشتغال نوشهر در سامانه رصد
  • فیلم| دستگاه حفر تونل (TBM) چگونه کار می‌کند؟