Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- وزير علوم، تحقيقات و فناوري با قدرداني از وزارت نفت به دليل توسعه روابط با دانشگاه‎ها ابراز اميدواري کرد اين مدل همکاري که به همت وزارت نفت شکل گرفته، منتهي به همکاري موثرتر دانشگاه‎ها با بخش‎هاي مختلف صنعت نفت شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، «منصور غلامي» امروز (دوشنبه) در مراسم امضاي قراردادهاي پژوهشي حوزه اکتشاف شرکت ملي نفت ايران با دانشگاه‌هاي کشور،افزود: امروز اين امکان فراهم شده است تا دانشگاه‌ها و مراکز تحقيقاتي حضور موثر خود را در حوزه‌هاي مهم توسعه‌اي، اقتصادي و علمي نشان دهند و همه بخش‌ها بايد بتوانند از ظرفيت‌هاي علمي و نيروهاي انساني مختص کشور بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزير علوم، تحقيقات و فناوري افزود: واگذاري پروژه‌هاي مهم صنعت نفت به دانشگاه‌ها و گروه‌هاي علمي مدل بسيار خوبي است که اين امکان را در اختيار دانشگاه‌هاي کشور قرار مي‌دهد تا توانمندي‎هاي خود را در اجراي چنين پروژه‌هايي نشان دهند.
وي تصريح کرد: مشارکت علمي دانشگاه‌ها با وزارت نفت و بخش‌هاي مربوط به آن، در واقع حضور دانشگاه در بخش‌هاي اصلي، بزرگ و مهم اقتصادي کشور است و امروز هم قرار است همکاري‎هايي در بخش اکتشاف آغاز شود.
غلامي اعلام کرد: در بخش‌هايي همچون استخراج، صنايع پس از اکتشاف يا فرآوري محصولاتي که از مخازن نفت و گاز استخراج مي‌شود نيز همکاري‌هاي خوبي در حال انجام است که بايد توسعه يابد.
وزير علوم، تحقيقات و فناوري با بيان اينکه بايد در بخش دانشگاه و صنعت از پروژه‌هاي کوچک در قالب طرح‌هاي محدود خارج شويم، افزود: بايد حضور اعضاي هيات علمي در گروه‌هاي تخصصي متنوع براي انجام پروژه‌هاي بزرگ سازماندهي شود.
غلامي تصريح کرد: با چنين پروژه‌هايي دانشگاه‌ها ابراز وجود کرده و ظرفيت‌هاي مهم خود را نمايان مي‎کنند؛ همچنين بهره‌وري مراکز مختلف اجرايي و توليدي کشور با اين همکاري‌ها افزايش مي‎يابد.
به گزارش ايرنا، قراردادهاي پژوهشي در حوزه اکتشاف بين شرکت ملي نفت ايران و دانشگاه هاي خوارزمي، شهيد بهشتي، شهيد چمران، فردوسي مشهد و صنعتي شاهرود امروز با حضور وزيران نفت و علوم، تحقيقات و فناوري به امضا رسيد.
در مراسم امضاي اين قراردادها، بيژن زنگنه ورير نفت،منصور غلامي وزير علوم تحقيقات و فناوري، رييسان دانشگاه ها و مسوولان ارشد صنعت نفت حضور داشتند.
مدت اين قرادادها با توجه به کاربست اقتصاد مقاومتي و دانش پايه کردن امور عملياتي و توسعه همکاري هاي پژوهشي و فناورانه در شرکت ملي نفت ايران به صورت بلندمدت 10 ساله در نظر گرفته شده است.
با اجرايي شدن اين طرح ها و راه اندازي مراکز علمي - مهارتي مربوطه و بعد از انتقال فناوري هاي نوين و بومي سازي فناوري ها، انجام يا ساخت دستگاه هاي مربوطه در داخل کشور امکان پذير و قابل رقابت با محصول ديگر شرکت هاي خارجي خواهد بود.
بر اين اساس، قرارداد توسعه فناوري هاي نوين ژئوشيميايي اکتشافي با تأکيد بر مدلسازي هيدروکربوري حوضه رسوبي در ناحيه دزفول شمالي با دانشگاه شهيد بهشتي امضا شد.
قرارداد توسعه فناوري بهبود تصويرسازي زيرسطحي در اکتشاف منابع هيدروکربوري در حوضه رسوبي کپه داغ با دانشگاه فردوسي مشهد امضا شد.
قرارداد توسعه فناوري هاي سنگ هاي کربناته شکافدار در ناحيه دشت آبادان با دانشگاه خوارزمي به امضا رسيد.
قراردادکاربرد ژئومکانيک در اکتشاف منابع هيدروکربوري و فناوري هاي نوين حفاري و مهندسي نفت در چاه هاي اکتشافي با دانشگاه صنعتي شاهرود امضا شد.
قرارداد توسعه فناوري هاي نوين ژئوشيميايي اکتشافي با تأکيد بر ژئوشيمي سطحي و زيرسطحي در ناحيه دشت آبادان با دانشگاه شهيد چمران اهواز امضا شد.
اخبار اقتصادي ايرنا در تلگرام : @IRNAeco
اقتصام *2022* 3065*
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۵۷۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، سید محمد کرباسی، «توسعه فناوری با اعتبار مالیاتی» را از جمله موضوعات در حال پیگیری توسط ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری برشمرد و اظهار داشت: برای تحقق این امر با اپراتورها و صنایع مذاکراتی انجام داده‌ایم و امیدوار هستیم که به‌زودی شاهد عقد قراردادهایی در این زمینه باشیم.

وی تاکید کرد: ادامه این مسیر به هوشمندسازی صنایع، افزایش بازدهی آن‌ها و کاهش مشکلات صنایع منتج خواهد شد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات با اشاره به برنامه توسعه فناوری با اعتبار مالیاتی ۶۰۰ میلیارد تومانی، بیان کرد: این ستاد طی هشت ماه اخیر تلاش‌های زیادی برای ایجاد زیرساخت‌های لازم انجام داده و مذاکرات مختلفی نیز با وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات به منظور اصلاح برخی قوانین و قواعد رگولاتوری انجام داده است.

به گفته او، هدف اصلی این است که با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از اعتبار مالیاتی خود اپراتورها، شرایطی ایجاد شود تا این فناوری‌ها در کشور از طریق اعتبار مالیاتی اپراتورها بومی‌سازی شوند.

وی ادامه داد: منظور از اعتبار مالیاتی این است که شرکت‌ها اگر در حوزه تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کنند و طرح‌های آنها مورد تأیید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گیرد و از پروژه‌های ضروری و اولویت‌دار کشور باشد، به همان میزان سرمایه‌گذاری، رقم مالیاتی از این شرکت‌ها کسر می‌شود.

کرباسی در پایان سخنان خود ضمن اشاره به اینکه بر اساس این توافق‌نامه قرار نیست بودجه‌ای از سوی معاونت علمی و فناوری به اپراتورها داده شود بلکه هزینه‌ای که هر اپراتور باید به‌عنوان مالیات بپردازد، صرف پروژه‌های تحقیق و توسعه آن شرکت خواهد شد؛ افزود: این امر به بومی‌سازی محصولات منجر خواهد شد و این همان طرحی است که سال گذشته به‌عنوان قانون جهش تولید دانش‌بنیان تصویب شد و ثمره خوبی برای حمایت از تولیدات دانش‌بنیان به ارمغان آورد

کد خبر 6097069

دیگر خبرها

  • مرکز ملی نوآوری مغز راه اندازی می‌شود
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • انتصاب رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال است
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معرفی شد
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد
  • رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد