Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: در 11ماه گذشته 69 فقره گواهی بهداشتی برای صادرات انواع دام و فرآورده‌های خام دامی به خارج از کشور صادر شده است.

امیرحسین بهداد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با نظارت های بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان، بیش از 911 تن پودر گوشت، 56 تن پا و پنجه مرغ، 69 تن عسل و 216 تن شیر خشک پیرو صدور گواهی‌های بهداشتی مربوطه به مقصد کشورهای ترکیه، گرجستان، ویتنام، تایوان، چین، عمان، مالزی، لبنان، عراق، هنگ کنگ و افغانستان صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به نظارت بهداشتی کارشناسان دامپزشکی استان بر ترانزیت خودروهای حامل دام و فرآورده‌های دامی گفت: در همین مدت بر ترانزیت بیش از 253 تن انواع فرآورده‌های خام دامی خوراکی و غیر خوراکی و 156 هزار و 850 جلد انواع پوست خام و فرآوری شده نظارت شده است.
بهداد افزود: بر این اساس پنج هزار و 60 قطعه ماهی قزل آلای زنده، 72 هزار قطعه جوجه یک روزه و 50 رأس گاو به کشورهای جمهوری آذربایجان، ارمنستان و افغانستان صادر شده است.
وی خاطر نشان کرد: کشورهای پاکستان، ایتالیا، کانادا، هلند، آلمان، دانمارک و قبرس نیز مقصد صادرات دام کوچک و انواع پوست خام و فرآوری شده هستند.
6132/6183

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۵۸۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱۸ هزار تن کالا از مرز مهران به عراق صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سهراب کمری اظهار کرد: بیش از ۲۱۸ هزار تن انواع کالا، فروردین ماه سال جاری از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده است.

وی بیان کرد: این میزان کالا ارزشی بالغ بر ۹۲ میلیون و۳۲۰ هزار دلار داشته است.

کمری افزود: عمده کالاهای صادراتی از مرز مهران شامل انواع محصولات کشاورزی، محصولات پتروشیمی، تجهیزات نیروگاهی، مصالح ساختمانی، کاشی و سرامیک، مصنوعات فلزی و پلاستیکی است.

سرپرست گمرکات ایلام اظهار داشت: تعداد پروانه‌های خروج موقت صادرشده در این مدت رشد ۵۶۵ درصدی را داشته است.

کمری همچنین به آمار تردد مسافر از مبادی ورودی و خروجی مرز مهران در فروردین ماه اشاره و گفت: تشریفات گمرکی کالاهای همراه بیش از ۳۶۰ هزار نفر مسافر در کمترین زمان توسط کارکنان گمرک ایلام دراین بازه انجام گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۴۲ درصدی را نشان می‌دهد.

کد خبر 6088335

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری
  • شهروندان فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند
  • افزایش ۲ برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل
  • ۲۱۸ هزار تن کالا از مرز مهران به عراق صادر شد
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی