Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کارگروه صنعت و بازار ستاد فناوری نانو، فناوری پلاسمای خلاء، تمام صنایع را موثر از نانو دانست و گفت: کار در حوزه فناوری نانو، مدل جدیدی از توسعه فناوری است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، رضا اسدی‌فرد مدیر کارگروه صنعت و بازار ستاد فناوری نانو در مراسم رونمایی از دستگاه آبگریزکننده پلاسما دژ که امروز به همت مرکز صنعتی‌سازی نانوفناوری کاربردی در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، با بیان اینکه زمانی می‌خواهیم در حوزه‌ای در صنعت، یک کشور معمولی باشیم و زمانی دیگر عزم کرده‌ایم پیشرو باشیم، لازمه پیشرو بودن در هر حوزه صنعتی را تولید ماشین‌آلات صنعتی آن حوزه دانست و گفت: در صنعت، هیچ حوزه‌ای نیست که موثر از فناوری نانو نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به خریداری مداوم ماشین‌آلات صنعتی از سوی صنایعی همچون سیمان، نساجی، فرش و کاشی، خاطرنشان کرد: صنعت، تکنولوژی را به زبان ماشین می‌فهمد.

مدیر کارگروه صنعت و بازار ستاد فناوری نانو انتقال تکنولوژی را وارد کردن تجهیزات تولید محصول، تعریف کرد و ادامه داد: با توجه به تغییرات گسترده‌ای که در زمینه تکنولوژی اتفاق می‌افتد، اخیرا بازه‌های زمانی انتقال تکنولوژی کوتاه‌تر شده است.

اسدی‌فرد ضمن انتقاد از تخصیص بخش عمده‌ای از سود تولیدکنندگان به خرید ماشین‌آلات،‌ این موضوع را موجب هدر رفتن تلاش چندین ساله آن‌ها دانست و تاکید کرد: خیلی وقت‌ها بهترین تکنولوژی در اختیار ما قرار نمی‌گیرد.

وی در رابطه با موضوع فوق توضیح داد: هر کشوری که به تکنولوژی جدیدی دست یابد، ابتدا برای یک تا دو سال آن تکنولوژی را مورد استفاده قرار داده و صنایع خودش را رقابت‌پذیر می‌کند. این در حالی است که وجود تحریم‌ها در کشور ما انتقال دیرتر تکنولوژی را موجب می‌شود.

مدیر کارگروه صنعت و بازار ستاد فناوری نانو تصریح کرد: امروز شاهد به ثمر نشستن تلاش فناوران کشور در یک عرصه "های‌تک" هستیم.

اسدی‌فرد در همین زمینه به تولید نانو الیاف و ماسک و فیلترهای نیروگاهی اشاره و تاکید کرد: ستاد توسعه فناوری نانو از حدود هشت سال پیش فضای حاکم بر حوزه نانو را متحول کرده است.

وی با اعلام اینکه اکنون تولیدکننده و صادرکننده ماشین آلات صنعتی در حوزه ماسک و فیلتر هستیم، از تولید 30 تا 40 نوع محصول در این حوزه خبر داد و اظهار کرد: این محصولات به کشورهای کره جنوبی، مالزی و چین صادر می‌شوند.

مدیر کارگروه صنعت و بازار ستاد فناوری نانو در پایان با بیان اینکه یکی از شرکت‌های کشورمان از یک سال پیش به تکنولوژی پلاسمای خلاء دست یافته است، تجاری‌سازی این محصول را نیازمند یک فضای پایلوت در مرحله نیمه‌صنعتی دانست و گفت: مرکز صنعتی‌سازی نانوفناوری کاربردی حلقه مفقوده فرآیند تجاری‌سازی این محصولات به شمار می‌آید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۵۸۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف ۸۰ درصدی پساب‌های صنعتی با روش پلاسما

به گزارش خبرگزاری صداو سیما، متخصصان یک شرکت دانش بنیان با استفاده از روش کسایش الکتریکی پلاسما موفق شدند، پساب‌های صنعتی و شیرابه زباله را تصفیه کنند.

بر اساس این گزارش، با استفاده از این روش فلزات سنگین موجود در پساب صنایع تا ۸۰ درصد حذف می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور در مسیر پیشرفت
  • راه‌اندازی ۳ مرکز مشترک توسعه فناوری در حوزه مواد و ساخت پیشرفته
  • حذف ۸۰ درصدی پساب‌های صنعتی با روش پلاسما
  • تائید فنی ۶۰ پروژه فناوری زیستی برای استفاده از اعتبار مالیاتی
  • ۶۰ پروژه توسعه فناوری زیستی تامین مالی شد
  • تائید فنی ۶۰ پروژه توسعه فناوری زیستی جهت استفاده از ظرفیت اعتبار مالیاتی
  • توسعه فناوری‌ها در کشور مصداق بارز کاشتن برای آینده است
  • هوشمندسازی، ارتباطات و ماهواره؛ اولویت‌های ستاد اتصال‌پذیری
  • استاندار بوشهر ۲ بانو را در عرصه مدیریتی منصوب کرد
  • نانو حباب‌ها معجزه‌ای کوچک در صنعت لبنیات