Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس مصوبه شورای شهر مشهد، بهای خدمات اتوبوسرانی درون‌شهری ۱۰۰۰ ریال افزایش یافت. ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴ استانها خراسان رضوی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، نوزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در محل تالار شورای شهر مشهد برگزار شد.

براساس یکی از مصوبات جلسه امروز، اصلاح و متمم بودجه سال 1396 سازمان اتوبوس‌رانی که از حیث منابع به مبلغ 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

873.731.491.000 ریال و از حیث مصارف به مبلغ 1.873.731.491.000  ریال با رعایت تبصره‌هایی به تصویب رسید. 

براساس یکی از تبصره‌ها، شهرداری مشهدمقدس مکلف است، حداکثر ظرف مدت دو ماه گزارش بهای خدمات سازمان اتوبوس‌رانی به حومه شهر مشهد را تهیه و نسبت به تامین اعتبار هزینه مذکور از طریق مراجع ذی‌ربط اقدام و نتیجه را به شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ارائه کند.

همچنین شهرداری مشهدمقدس مکلف است آن دسته از خطوط اتوبو‏‏‎س‏‌رانی که میزان تراکنش روزانه آن‌ها کمتر از 350 تراکنش باشد، طی شش ماهه اول سال 1397 به ‌منظور جایگزینی آن با سرویس مینی‌بوس به بخش خصوصی واگذار کند. بهای خدمات (بلیت) اتوبوس‌رانی در بخش سازمانی و خصوصی شهر مشهد با افزایش مبلغ 1000 ریال و همچنین برای خطوط و اتوبوس‌های حومه شهر افزایش نرخ بلیت براساس جدول پیوست آلبوم بودجه به تصویب رسید.

همچنین شهرداری مشهدمقدس مکلف است با عنایت به کاهش 30 میلیارد ریالی ردیف پوشش هزینه‌های جاری (یارانه شهرداری) در سازمان اتوبوس‌رانی نسبت به اعمال کاهش در ردیف‌های اعتباری بودجه سازمان اقدام و آلبوم را پس از انجام اصلاحات برای ممهور شدن به شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ارسال کند.

علاوه بر این، شهرداری مشهدمقدس مکلف است مطالعات ساز و کار اجرایی پرداخت بهای خدمات اتوبوس‎رانی مبتنی بر مسافت طی شده را حداکثر ظرف مدت سه ماه انجام داده و برای شورای اسلامی شهر مشهدمقدس ارائه کند.

انتهای پیام/م

R41347/P1486/S6,1188/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۵۸۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با جوندگان شهری با راهکارهای جدید شهرداری مشهد

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و امینی شهرداری مشهد از آغاز فرآیند مطالعاتی شناخت تنوع گونه‌ای جوندگان آفت شهری و حاشیه شهر و ارائه راهکارهای نوین مبارزه تلفیقی با آنها برای اولین بار در کشور خبر داد. - اخبار استانها -

 محمد پذیرا  در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد بیان کرد: جوندگان از جمله موش‌ها، محیط انسانی را به طریق مختلفی تهدید کرده و علاوه بر خسارات بهداشتی و اقتصادی فراوان، میزبان یا منبع بیماری‌های متعددی هستند.

وی افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده موش‌ها حدود 35 نوع بیماری مختلف از جمله هاری، طاعون، لپتوسپیروز، حصبه، یرسینیوزیس، تیفوس، تولارمی را به انسان منتقل می‌کنند که این مهم، به‌‌روزرسانی مستمر روش‌های مبارزه و شناخت پیوسته رفتار و عادات این حیوانات باهوش را می‌طلبد.

پذیرا خاطرنشان کرد: در سالیان اخیر با مطالعات علمی و استفاده از روش‌های متنوع در شهر مشهد، تعداد کانون جوندگان از 60 به 8 کانون کاهش پیدا کرده است.

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد گفت: فرآیند مطالعاتی شناخت تنوع گونه‌ای جوندگان آفت شهری و حاشیه شهر و ارائه راهکارهای نوین مبارزه تلفیقی با آنها به صورت ویژه برای اولین بار در مشهد آغاز شده است و با برنامه‌ریزی بلند مدت، کاهش کانون‌های جوندگان شهری و توسعه پایدار بهداشت شهری امکان‌پذیر خواهد شد.

وی از شهروندان خواست با سالم‌سازی محیط و تخلیه نکردن باقیمانده مواد غذایی در معابر و جوی‌های آب، در مبارزه با این جوندگان نقش ایفا کنند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • نظارت درون سازمانی در شهرداری گرگان مطلوب نیست/ گله‌مندی مردم از خدمات‌شهری
  • تحقق بودجه شهرداری ارومیه در سال ۱۴۰۳ منوط به مشارکت مردم است
  • تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است
  • علم الهدی : در هر شهر ایران، مردم به قدری که از خدمات شهرداری ها برخوردار هستند، از خدمات هیچ اداره و سازمانی استفاده نمی‌کنند
  • امضای قرارداد خرید بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس جدید برای مشهد
  • ممنوعیت دریافت وجه نقد توسط ناوگان اتوبوسرانی درون شهری ارومیه
  • دریافت وجه نقد از سوی رانندگان ناوگان اتوبوس‌رانی ارومیه ممنوع است
  • پیشروی مشهد در حوزه هوشمندسازی
  • ورود ۴۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان مشهد
  • مبارزه با جوندگان شهری با راهکارهای جدید شهرداری مشهد