Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم‌آباد- تعطیلات نوروز، فرصتی است تا با چمدانی از کتاب به مسافرت برویم و این بار گردشگری همراه با «یار مهربان» را تجربه کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، با راه اندازی نرم افزار «سامان» اعضای کتابخانه های عمومی کشور می توانند کتاب مورد نیاز خود را از کتابخانه شهر خود تحویل بگیرند و با خود به مسافرت ببرند و در کتابخانه عمومی شهر دیگری تحویل دهند؛ موضوعی که چرخ کتابخوانی و مطالعه را در کشور متوقف و محدود به زمان و مکان نمی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی جهان آرا در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه سال گذشته نرم افزار «سامان» را در سطح کتابخانه های عمومی لرستان رونمایی کردیم، اظهار داشت: امروز همه کتابخانه ها به این سامانه مجهز هستند و شما می توانید با استفاده از کد کاربری خود، کتابی که از خرم آباد تحویل گرفته اید را به کتابخانه ای در نیشابور تحویل دهید.

وی با بیان اینکه با این سامانه، چرخه مطالعه در استان حتی در مسافرت ها هم تعطیل نمی شود، یادآور شد: اگر در ایام نوروز دو کتاب تحویل بگیرید در جای دیگر می توانید کتاب ها را تحویل بدهید و کتاب جدید بگیرید.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی لرستان با اشاره به اینکه کتابخانه های عمومی لرستان پس از چند روز تعطیلی نهادها، تا پایان ایام نوروز به مسافران و گردشگران خدمات ارائه می دهد، افزود: کتابخانه های عمومی در شیفت صبح تا ساعت ۱۳:۳۰ فعال هستند و گردشگران دارای کارت عضویت می توانند به کتابخانه های استان مراجعه کنند.

جهان آرا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سال گذشته ۸۰۰ نفر از خردسالان ۲ تا ۷ سال عضو کتابخانه های عمومی استان شدند، تصریح کرد: ۶ بخش کودک به کتابخانه ها اضافه کرده ایم، در این بخش ها فضا و میز و صندلی مناسب کودکان دیده شده است و کودکان می توانند در فضایی نشاط انگیز مطالعه کنند.

وی همچنین از برگزاری کلاس های انشاء دانش آموزان در کتابخانه های عمومی خبر داد و افزود: تفاهم نامه هایی را به اداره کل آموزش و پرورش امضا کرده ایم تا دانش آموزان با فضای کتابخانه آشنا شوند و به مطالعه و تحقیق ترغیب شوند.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی لرستان ادامه داد: سال گذشته ۱۶۰۰ کودک ۷ تا ۱۱ سال و ۲۳۰۰ نوجوان ۱۱ تا ۱۴ سال به عضویت کتابخانه های استان درآمده اند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۵۹۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست امضای تفاهمنامه همکاری نهاد کتابخانه های عمومی کشور با کمیته امداد امام خمینی (ره) فردا یکشنبه ۹ اردیبهشت در دفتر مرکزی کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

این تفاهمنامه با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی، راه اندازی مراکز مشاوره در کتابخانه های عمومی و اجرای طرح «راه زندگی» با حضور مهدی رمضانی دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور و رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

برنامه مورد اشاره فردا یکشنبه ۹ اردیبهشت از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در فتر مرکزی کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

کد خبر 6090181 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری