Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیبر‌ها از چند جهت برای سلامتی روده مفید هستند؛ عوامل سرطان زا را از محیط روده حذف می‌کنند؛ باعث کاهش التهابات روده می‌شوند و یبوست را تا حد زیادی از بین می‌برند.

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با رعایت این موارد از سرطان روده دوری کنید 

پزشکان معتقدند برای دوری از سرطان روده می‌بایست در برخی فاکتور‌های سلامتی مربوط به رژیم غذایی دقت کنید.

یکی از این فاکتور‌های سلامتی مصرف مناسب فیبرهاست؛ فیبر‌ها برای سلامتی روده مفیدند؛ عوامل سرطان زا را از محیط روده حذف می‌کنند؛ باعث کاهش التهابات روده می‌شوند و یبوست را تا حد زیادی از بین می‌برند؛ در نتیجه عمل دفع راحت‌تر انجام می‌شود و مدت زمانی که غذا و اسید‌های گوارشی با دیواره‌ی روده در تماس هستند، کاهش می‌یابد.

رژیم غذایی سرشار از کلسیم، کاهش مصرف محصولات گوشتی فرآوری شده مثل سوسیس و کالباس، خودداری از مصرف الکل از فاکتور‌های دیگر یک رژِم غذایی مناسب برای جلوگیری از سرطان روده است.

سلامتی کلیه با مصرف مناسب آب مرکبات 

کلیه‌ها از اندام‌های حیاتی بدن هستند که به عنوان یک فیلتر، از گردش سموم در بدن جلوگیری می‌کنند؛ کلیه‌ها مسئول تنظیم میزان عناصر بدن مثل کلسیم، سدیم، پتاسیم و فسفات، هستند و مقدار اضافی آنها را از طریق ادرار دفع می‌کنند.

بهتر است بدانید که عملکرد کلیه و افزایش حجم ادرار، در سلامتی و پاکسازی کلیه‌ها موثر هستند؛ نوشیدن آب و مایعات فراوان از متداول‌ترین توصیه پزشکان به افرادی است که از نارسایی‌های کلیه خصوصا سنگ کلیه رنج می‌برند.

نوشیدن آب مرکبات هم به دلیل داشتن سیترات برای سلامتی کلیه‌ها فوق العاده موثرهستند؛ سیترات علاوه بر پیشگیری از تشکیل سنگ‌های کلیه موجب افزایش حجم ادرار و تکرر آن نیز می‌شود.

احتمال سکته قلبی در ابتدای روز بیشتر است

بسیاری از سکته‌های قلبی در زمان صبحگاهی به وقوع می‌پیوندد؛ در حقیقت خطر سکته قلبی در این زمان به طور چشمگیری افزایش می‌یابد؛ در صبح به طور معمول ضربان قلب افزایش می‌یابد؛ به دنبال آن سلول‌های خونی فعال شده احتمال ایجاد لخته‌های خونی افزایش می‌یابد؛ رشد لخته‌های خونی هم خطر بروز حملات قلبی را به شدت افزایش می‌دهد.

با این وجود مولکول‌های واسطه‌ای خاص موسوم به SPM به کمک دستگاه ایمنی بدن می‌آیند و خطر ایجا لخته‌های خونی را کاهش می‌دهند.

محققان دانشگاه کوئین مری دریافته اند که در بیماران قلبی، مولکول‌های واسطه‌ای SPM به میزان کافی در بدن وجود ندارد و نمی‌توانند از خطر بروز حملات قلبی به اندازه کافی جلوگیری کنند.

تاثیر ویتامین C بر غدد آدرنال

افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند نباید مواد غذایی حاوی ویتامین C را از دست دهند؛ با ویتامین C می‌توانید وزن خود را راحت‌تر کاهش دهید.

میزان کافی این ویتامین با تحت تاثیر قراردادن غدد آدرنال، موجب می‌شوند، این غدد کمتر در معرض تنش قرار گیرند و کورتیزول کمتری تولید کنند؛ کاهش ترشح کورتیزول موجب کاهش چربی‌های شکمی ناسالم می‌شود.

پوست خشک نشانه کمبود کلسیم است

اگر با پوست خشک و ناخن‌های شکننده مواجه هستید ممکن است میزان کلسیم در بدن شما بسیار پایین باشد؛ کلسیم نقش غیرقابل انکاری در احیای سلول‌ها به عهده دارد؛ از آن جایی که سلول‌های پوست، مو و ناخن بیشتر در معرض دید افراد هستند؛ در صورتی که با پوست خشک، ریزش غیر طبیعی مو و شکنندگی زیاد از حد ناخن‌ها مواجه شدید، مصرف مواد غذایی سرشار از کلسیم را در برنامه‌های خود قرار دهید.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۵۹۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین عامل مرگ و میر افراد بالای ۵۰ سال

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر شکیبا با بیان اینکه تشخیص زود هنگام سرطان‌ها و درمان به موقع آن‌ها می‌تواند معجزه‌ای برای باز پس گرفتن زندگی انسان‌ها باشد گفت: یکی از راه‌هایی که به تشخیص و شناسایی زودهنگام سرطان روده کمک می‌کند غربالگری است.

 به گفته وی معاون بهداشتی دانشگاه غربالگری سرطان روده توسط پایگاه‌های سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت در مناطق شهری و خانه‌های بهداشت در روستا‌ها بر اساس انجام تست فیت برای جمعیت ۵۰ تا ۷۰ سال به صورت رایگان انجام می‌شود و در صورت مشکوک بودن فرد از نظر ابتلا به سرطان روده بزرگ، افراد جهت انجام آزمایشات تکمیلی به پزشکان متخصص ارجاع داده می‌شوند.

 وی در ادامه افزود:در سال گذشته، ۲۳ درصد جمعیت ۵۰ تا ۷۰ سال استان از نظر ابتلا به سرطان روده بزرگ غربالگری شدند که تعداد ۲۴ مورد بیمار شناسایی شدند.

 به گفته او با توجه به اینکه بیماران شناسایی شده از طریق برنامه غربالگری اکثراً فاقد علائم واضح بودند؛ بنابراین تشخیص زود هنگام هم در افزایش طول عمر ایشان و هم در موفقیت درمان بسیار موثر خواهد بود.

 دکتر شکیبا توصیه کرد: افراد می‌توانند با مراجعه بهنگام به خانه‌های بهداشت در روستا‌ها و پایگاه‌های سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت در نقاط شهری از وضعیت سلامت خود آگاهی یابند و گام مهمی در راستای ارتقای سطح سلامت خود و جامعه بردارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بی‌خوابی نشانه چه بیماری‌هایی است؟
  • چهار عارضه جانبی مصرف بیش از حد ویتامین D
  • ۲ عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند
  • نشانه‌های کمبود ویتامین K
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • این ویتامین‌ها اضطراب را کاهش می‌دهد
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است
  • مهمترین عامل مرگ و میر افراد بالای ۵۰ سال
  • این افراد مراقب باشند در خطر حمله قلبی اند
  • این شکلات سطح کلسترول بد را افزایش می‌دهد | چه نوع شکلاتی انتخاب کنیم؟