Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-شب گذشته اکران مردمی اسرافیل با حضور آزاده صمدی، پژمان بازغی، محمد علیزاده و مستانه مهاجر به نفع آزادی دومین زندانی زن در سینما باغ کتاب برگزار شد.

شب گذشته آزاده صمدی، پژمان بازغی، محمد علیزاده و مستانه مهاجر در مراسم اکران مردمی فیلم اسرافیل برای آزادی دومین زن زندانی حضور یافتند.در ادامه می توانید تصاویر اختصاصی سیمرغ را از این مراسم مشاهده نمایید:

آزاده صمدی و پژمان بازغی در اکران مردمی اسرافیل

آزاده صمدی، پژمان بازغی و محمد علیزاده در اکران مردمی اسرافیل

آزاده صمدی و محمد علیزاده در کنار طرفداران در اکران مردمی اسرافیل

آزاده صمدی و محمد علیزاده و مستانه مهاجر در اکران مردمی اسرافیل

محمد علیزاده در میان طرفدارانش در اکران مردمی اسرافیل

آزاده صمدی و محمد علیزاده و مستانه مهاجر و پژمان بازغی در اکران مردمی اسرافیل

آزاده صمدی و محمد علیزاده و پژمان بازغی در اکران مردمی اسرافیل

حضور مردم و عکاسان خبری در اکران مردمی فیلم اسرافیل

آزاده صمدی و مستانه مهاجر در اکران مردمی اسرافیل

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۵۹۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با عشق، تقدیم به خنده‌های تو! | خانه‌ای که جلال‌ آل‌احمد در غیاب همسرش ساخت

همشهری آنلاین- بهاره خسروی : سیمین دانشور و جلال‌آل احمد معروف‌ترین زوج ادبی عصر معاصر ایران هستند که ماجرای عشق و زندگی آنها شهره عام و خاص بود. این زوج عاشق ساکن محله دزاشیب تا قبل از سال ۱۳۳۰ مستأجر و خانه‌به‌دوش بودند. همان سال بورسیه تحصیل در دانشگاه استنفورد آمریکا نصیب سیمین دانشور می‌شود و چند سال برای ادامه تحصیل، ایران و همسرش را ترک می‌کند.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

جلال از این فرصت استفاده می‌کند و در همان سال به پیشنهاد نیمایوشیج، تکه‌زمینی را در محله دزاشیب می‌خرد تا برای خودش و همسرش خانه‌ای زیبا بسازد؛ خانه‌ای که تکه‌تکه خشت‌های آن با شور عشق و شیفتگی سرشته شد و سال‌ها محفل روشنفکران و چهره‌های ادبیات و شعر بود. جلال نقشه ساخت این خانه را خودش کشید و در مدت زمان ساخت آن طی سال‌های ۱۳۳۱تا ۱۳۳۲ با ارسال نامه، سیمین را در جریان جزئیات ساخت و مشکلات آن قرار می‌داد.

جلال برای جلب نظر سیمین بارها نقشه ساخت خانه را تغییر داد تا در نهایت خانه محبوب و مورد علاقه همسرش را با دستانش بسازد، چرا که معتقد بود خنده های سیمین کم شده است. کل هزینه ساخت برای جلال ۵ هزار تومان آب خورد که ۳ هزار تومان آن را قرض کرده بود. این خانه ابتدا ۳ اتاق و یک آشپزخانه داشت. چند سال بعد جلال یک حمام به بنای خانه اضافه کرد.

سال ۱۳۳۲ سیمین و جلال رسماً در این خانه زیبا ساکن می‌شوند. تقریباً تا سال ۱۳۹۰ که سیمین برای همیشه به خواب ابدی و دیدار جلال رفت، چیزی در حدود ۵۸ سال از عمرش را در این خانه سپری کرد تا اینکه سال ۱۳۹۳ خانه این زوج هنرمند برای تبدیل شدن به موزه از سوی شهرداری خریداری شد.

آثار به‌یادگارمانده از این زوج نویسنده که هنوز هم دست نخورده به یاد روزگار حضور آنها برای بازدید عموم در این خانه به نمایش درآمده، چرخ خیاطی و جاروبرقی قدیمی تا وسایل آشپزخانه و اجاق گاز و میز تحریر و کتابخانه، دست‌نوشته‌ها و نامه‌های سیمین، حلقه‌های ازدواج، عقدنامه، دفتر تلفن قدیمی، نقاشی‌ها و آثاری از بهمن محصص و دیگر هنرمندان که به سیمین و جلال اهدا شده، عصای معروف جلال و بعضی از لوازم شخصی را شامل می‌شود و فرصت خوبی است تا نسل جدید با سبک زندگی خالق «سوشون»، «جزیره سرگردانی»، «شهری چون بهشت»، «زن زیادی»، «غرب‌زدگی»، «مدیر مدرسه» و... آشنا شوند.

موزه جلال و سیمین کد خبر 841916 برچسب‌ها جلال آل احمد سیمین دانشور موزه تهران

دیگر خبرها

  • قتل همسر پس از اقدام به خودکشی
  • بشنوید از قلب ایران صور اسرافیل را
  • حال زیدان بدون تیم خوش است!
  • عکس جالب و دیده نشده بازیگر شب‌های برره با همسرش + عکس
  • با عشق، تقدیم به خنده‌های تو! | خانه‌ای که جلال‌ آل‌احمد در غیاب همسرش ساخت
  • بازیکن آرژانتینی به قتل رسید
  • اللهیار صیادمنش با مدل موی جدید کنار همسرش + عکس
  • فعالیت درمانگاه خیریه تویسرکان در تعطیلات
  • زنی با همدستی یک مرد همسرش را کشت
  • «کوکتل مولوتف» آماده نمایش شد/ همبازی شدن احمد مهرانفر، امین حیایی و پژمان جمشیدی در یک کمدی