Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل مرکز مازندران با اشاره به اینکه بازار نمایشگاه‌داران در حال رکود است و با این روند، این شغل در حال تعطیلی و انقراض است، گفت: از زمانی‌که پای سایت‌های فروش اینترنتی نظیر باما و اپلیکیشن‌های نظیر شیپور و دیوار به بازار معاملات باز شد، نمایشگاه‌های اتومبیل از رونق افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسی فلاح در گفت‌وگو با بلاغ، درباره وضعیت معاملات در بنگاه‌های فروش اتومبیل در مرکز مازندران اظهار کرد: بازار نمایشگاه‌داران در رکود است و همچون سنوات گذشته نیست.

وی افزود: از زمانی‌ که پای سایت‌های فروش اینترنتی نظیر باما و اپلیکیشن‌های نظیر شیپور و دیوار به بازار معاملات باز شد، نمایشگاه‌های اتومبیل از رونق افتاد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل مرکز مازندران خاطرنشان کرد: طی یک بررسی در مرکز مازندران، روزانه 160 الی 230 دستگاه خودرو تعویض پلاک می‌شود که 30 معامله هم در نمایشگاه‌های اتومبیل معامله نمی‌شود.

فلاح با بیان اینکه خیلی از بنگاه‌داران مستأجرند و توان پرداخت اجاره را ندارند، اظهار کرد: مراجعه متصدیان واحدهای صنفی برای عدم فعالیت به اتحادیه‌ها رو به گسترش است.

وی اضافه کرد: از سویی دیگر، شرکت‌ها هم با تنوع فراوان و با شرایط اقساطی گوناگون، اقدام به فروش خودرو می‌کنند و مردم هم با این شرایط، تمایلشان برای خرید خودروهای صفر به‌جای دست دوم بیشتر است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل ساری تصریح کرد: بازار نمایشگاه‌داران در حال رکود است و با این روند، این شغل در حال تعطیلی و انقراض است.

این مسئول با اشاره به فعالیت 175 نمایشگاه اتومبیل در مرکز استان بیان کرد: در گذشته روزانه سه معامله در بنگاه‌ها صورت می‌گرفت اما در حال حاضر این میزان به هفته رسیده است.

فلاح با بیان اینکه ما بارها پیشنهاد ایجاد شهرک صنفی برای نمایشگاه‌داران اتومبیل در مرکز استان را دادیم که در آن تمام خدمات نظیر تشخیص رنگ، کارشناسی فنی، قیمت‌گذاری، فروش، تعویض پلاک، دفاتر اسناد رسمی و غیره ارائه شود، ادامه داد: در صورت تحقق این موضوع، نه تنها اشتغال‌زایی صورت می‌گیرد، مسایل قضایی حل می‌شود، کاسبی رونق می‌گیرد، بلکه مشکلات ترافیکی کم می‌شود و بر اساس پیش‌بینی ما برای 3 تا 4 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد می‌شود، اما مسئولان روی این موضوع، جدی تأمل و اقدام نمی‌کنند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل مرکز مازندران در پایان در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره میزان کمیسیون معاملات در بنگاه‌های اتومبیل در مرکز استان گفت: براساس تعرفه سال 1382 کمیسیون نظارت، حق کمیسیون معاملات زیر 20 میلیون تومان، 75 صدم درصد و برای معاملات بالای 20 میلیون تومان، 65 صدم درصد است که طبق مصوبه جدید بنا شده است تا معاملات زیر 20 میلیون تومان یک درصد و معاملات بالای 20 میلیون تومان به نیم درصد تغییر کند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۵۹۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد کمربند سبز در اطراف شهر برای جلوگیری از حاشیه نشینی

استاندار فارس گفت: ایجاد کمربند سبز در اطراف شهر جزء فراموش نشدنی اقدامات در زمینه جلوگیری از حاشیه نشینی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری، محمد هادی ایمانیه روز _ سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در جلسه قرارگاه اجتماعی استان که در سالن شهید سلیمانی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: شورای اجتماعی کشور همواره مورد توجه خاص مقام معظم رهبری بوده است؛ دولت سیزدهم نیز با جدیت به این مسأله می‌پردازد.

وی با تصریح بر اینکه پیشنهادات باید به صورت کمی و دارای زمانبندی اجرایی به تصویب برسد، افزود: قرارگاه، مسئول سیاست‌گذاری و رصد اجرای سیاستگذاری‌ها است پس باید در هر ده عرصه معنویت و اخلاق، هویت محلی، کالبدی و زیرساختی، اقتصادی و معیشتی، خدمات اجتماعی، سبک زندگی، علمی تربیتی، امنیتی انتظامی، حقوقی قضائی، سلامت اجتماعی و بهداشت، یک مسئول و سرتیم مشخص شود تا ضمن هم افزایی و جلوگیری از موازی کاری برای رسیدن به اهداف حرکت کرد.

نماینده عالی دولت در فارس همچنین بر ضرورت استفاده از تجهیزات و امکانات موجود، تأکید کرد: مسئول تأمین اعتبار برای هر حوزه به طور طبیعی تیم متولی است و در قرارگاه اجتماعی تنها هماهنگی‌ها صورت می‌پذیرد.

ایمانیه ادامه داد: سرتیم‌ها یک دستیار مردمی هم داشته باشند تا با استفاده از ظرفیت‌های گروه‌های مردمی گام محکم‌تری برای محرومیت زدایی برداشته شود.

وی ایجاد کمربند سبز در اطراف شهر را جز فراموش نشدنی اقدامات در زمینه جلوگیری از حاشیه نشینی دانست و تصریح کرد: جلسات مربوط به محلات کم برخوردار حاشیه شهر با جلسات مربوط به محلات موجود در سطح شهر باید تفکیک شوند. همچنین نباید روستاهای اطراف و حاشیه شهر گسترش یابند و همزمان برای رفع محرومیت از چهره این مناطق باید جهاد گونه تلاش کرد.

استاندار فارس با اشاره به اینکه برای پیشگیری از ایجاد حاشیه نشینی و مهاجرت معکوس باید کارهای علمی و کارشناسی انجام شود، اضافه کرد: به طور قطعی الگوهای جهانی در این زمینه وجود دارد و در گام اول وضعیت موجود تعیین می‌شود و سپس بر اساس هدف، برنامه‌ریزی انجام و برای تحقق آن گام بر می‌داریم.

کد خبر 751586

دیگر خبرها

  • سند آمایش و نقشه راه معادن مازندران تدوین شود
  • لزوم ایجاد کمربند سبز در اطراف شهر برای جلوگیری از حاشیه نشینی
  • رکوردشکنی معاملات طلا در مرکز مبادله ایران؛ 319 کیلوگرم شمش طلا در یک روز معامله شد
  • اینفوگرافیک| فراریان بزرگ مالیاتی
  • آغاز فروش غیرحضوری نمایشگاه کتاب + آدرس سایت و جزئیات
  • فیلم| تخلفات صنفی طلا فروشان تبعات دارد
  • ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری
  • لزوم ایجاد آزمایشگاه استاندارد کنترل کیفی کالا در مرز باشماق
  • راهکار رفع ناترازی سوخت، اصلاح زیرساخت‌ها به‌منظور مصرف بهینه است/ لزوم حمایت از احداث صنایع پالایشی کوچک
  • لزوم ثبت قرارداد اجاره مسکن در سامانه خودنویس