Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: اذیت و آزار زنان در واگن های مختلط و جداگانه متروها یک معضل بزرگ به حساب می آید.

به مناسب روز زن کمپین مبارزه با آزارو اذیت خیابانی در متروهای پاریس شروع شده است.همزمان با روز جهانی زن کمپینی با عنوان "مبارزه با آزارو اذیت خیابانی و جنسی" در متروهای پاریس شروع شده است. به گفته شرکت راه آهن دولتی فرانسه 87 درصد از زنان در هنگام استفاده از حمل و نقل عمومی نوعی آزار و اذیت را تجربه کرده اند و بخاطر همین موضوع و برای بالا برد آگاهی عمومی حدود 11000 نسخه از پوسترهای "مبارزه با آزارو اذیت خیابانی" در پاریس و منطقه ایول فرانسه نمایش داده خواهد شد و 55 هزار نسخه دیگر در ایستگاه های قطار توزیع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال نصب این پوسترها مسئولان حمل و نقل عمومی پاریس که برگزار کننده این کمپین هستند، با نقد و نکوهش عمومی مواجه شدند.

این کمپین ۱۵ روزه که از روز ۸ مارس به مناسبت روز جهانی زن آغاز شده است شامل پوسترهای بزرگی است که زنان را در معرض حمله حیواناتی چون خرس، شغال و کوسه نشان می دهد که تنها و ترسیده هستند. گفتنی است؛ بر روی این پوسترها نوشته شده است: «هرگز آزار و اذیت جنسی را دستِ‌کم نگیرید. چه قربانی، چه شاهد! آن را گزارش دهید».

با این تفاسیر فعالان حقوق زنان به شدت این کمپین را مورد انتقاد قرار داده اند. به گفته این فعالان استفاده از تصاویر حیوانات به جای نشان دادن مردان، موجب می شود مردانی که مخاطب این کمپین هستند، متوجه انتقادی که به سمت آنها نشانه رفته است، نشوند.

موسسه «پولیتیکل»، نهاد فرانسوی مدافع حقوق زنان در بیانیه‌ای نوشته است: «اگر به جای حیوانات، مردانی عادی را به عنوان آزار‌دهندگان جنسی و خیابانی به تصویر می‌کشیدید، موقعیتی برای نشان دادن اینکه مردان متجاوز، آدم‌هایی با ظاهری معمولی هستند، بود.

گفتنی است؛ نتایج تحقیقات جدید در فرانسه نشان می‌دهد از هر هشت زن یک نفر از آن‌ها حداقل یک بار در زندگیشان مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته اند.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۵۹۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) روایت جالب فریدون زندی از مشکل داشتن علی پروین با او

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: فوتبال ۳۶۰

tags # علی پروین ، فوتبال سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • شگرد جالب محمود احمدی نژاد برای دست ندادن با زنان
  • تجاوز جنسی ۴ مرد افغان به نوجوان ایرانی در تهران | التماس کردم فایده نداشت! +فیلم
  • تابستان ۱۴۰۴ حفاری خط ۲ متروی شیراز به اتمام می‌رسد
  • درخواست اعدام برای عاملان تعرض به پسر نوجوان
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • (ویدئو) روایت جالب فریدون زندی از مشکل داشتن علی پروین با او
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • نشان نقره تیم تپانچه بادی مختلط ایران در جام جهانی پاراتیراندازی
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از حمله و آزار و اذیت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو