Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حسینعلی امیری" پیش از ظهر امروز دوشنبه 21 اسفندماه در شورای اداری استان کرمان، گفت: به روزهای پایانی سال 1396 نزدیک شده‌ایم، لذا مدیران و مسئولین عملکرد خود را مورد ارزیابی قرار دهند تا نقاط ضعف و قوت و چالش های فرا روی خود را شناسایی و چاره اندیشی لازم را انجام دهند تا فعالیت های ما فعالیت های هدفمندی باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از ورود به پنجمین سال ریاست جمهوری دکتر روحانی سخن به میان آورد و بیان کرد: اگر بخواهیم بدانیم در چه موقعیتی هستیم، باید نقطه عزیمت خود را بدانیم، به عبارت دیگر باید بدانیم از چه نقطه ای شروع کرده ایم و باید بررسی کنیم که وضعیت ما در حوزه های مختلف در اوایل سال 92 چه بوده است آن زمان می توانیم آینده خود را ترسیم کنیم.

معاون پارلمانی رییس جمهور بیان کرد: در اوایل سال 92 از لحاظ حوزه خارجی دوران سختی بود و دشمنان شرایطی برای ما در حال ایجاد کردن بودند که جامعه جهانی ما را منزوی کند و ایران هراسی در سطح جهان در حال ترویج بود.

وی با اشاره به قطعنامه های شورای امنیت تصریح کرد: در آن زمان برای ورود به کشورهای دیگر کنترل های زیادی روی ایرانیان انجام می دادند و اگر معترض می شدیم بیان می کردند که همه ایرانیان امنیتی هستند.

امیری با بیان این مطلب که در آن دوران (سال‌ 92)هیچ کالایی از ایران صادر نمی شد، اظهار کرد: کالاهای ما را بیمه نمی‌کردند لذا تاجر این ریسک را انجام نمی داد، همچنین بازارهای نفتی خود را از دست داده بودیم و مجبور بودیم که تحریم ها را دور بزنیم و این دور زدن تحریم ها باعث ایجاد فسادهایی شد و همچنین دور زدن تحریم ها بسیار هزینه بر بود.

وی به آغاز دولت تدبیر و امید اشاره کرد و افزود: اگر حمایت‌های رهبری نبود قطعاً برجام به نتیجه نمی رسید، قبل از به نتیجه رسیدن برجام ما را به مسیری می بردند که عراق را بردند و قطعنامه هایی که برای ما صادر می کردند شبیه قطعنامه هایی بود که برای عراق صادر کرده بودند؛ اما با مقاومت مردم و با حمایت های مقام معظم رهبری با یک قطعنامه سایه همه قطعنامه های دیگر از سر ایران برداشته شد.

معاون پارلمانی رییس جمهور از علاقمندی سرمایه گذاران خارجی برای مراوده با ایران سخن گفت و عنوان کرد: این رغبت سرمایه گذاران خارجی نشان دهنده وجود امنیت در ایران است و اینکه این کشور در صحنه های بین المللی اعتبار دارد و ضمن آنکه بازارهای نفتی خود را بازگرداندیم.

وی به مشکلاتی که کشورهای نفتی با کاهش قیمت نفت مواجه شده اند، اشاره کرد و ادامه داد: سقوط جهانی نفت می توانست برای کشور مشکلات جدی ایجاد کند اما با مدیریت صحیح مسئولین از رده های بالا تا پایین ترین رده توانستیم از این مشکل عبور کنیم.

امیری تورم کشور را تک رقمی دانست و اظهار کرد: در 5 سال گذشته صادرات غیرنفتی ما بر واردات پیشی گرفته است و همچنین شاهد روند رو به رشد شاخص‌های مختلف کشور هستیم.

وی بیان کرد: اختصاص 100 میلیارد به دو طرح کاج و تکاو، حمایت از یک هزار و 194 بنگاه دارای مشکل، ایجاد اشتغال در مناطق محروم و مرزی، روزانه گازرسانی به حدود 7 روستا در سال جاری، نوسازی و بازسازی 36 هزار مسکن روستایی، گسترش تفاهمنامه ها با خارجی ها به گونه ای که 21.2 میلیارد دلار قرارداد منعقد کرده‌ایم؛ همچنین در بخش‌های فولاد، پتروشیمی، ترانزیت خارجی و ... رشد داشته ایم ؛ از جمله اقدامات صورت گرفته در دولت تدبیر و امید می‌باشد.

معاون پارلمانی رییس جمهور عنوان کرد: در استان کرمان در سال گذشته 45 هزار و 802 شغل پایدار ایجاد شده است، ضمن آنکه استان کرمان در حوزه های گردشگری، سلامت و پدافند غیر عامل رتبه برتر کشور را کسب کرده همچنین در حوزه امنیت مقام دوم را از آن خود کرده است، ضمن آنکه این استان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی کشور انتخاب شد.

وی «رزم حسینی» را یک ظرفیت بسیار خوب برای استان کرمان دانست و مطرح کرد: توسعه کشور در مسیر درستی قرار گرفته است و باید تلاش کنیم که این حرکت رو به پیش باشد.

امیری با طرح این سوال که قدرت ملی چیست؟ اظهار کرد: داشتن قدرت مالی، دریا، ارتباطات با دریاهای آزاد، رشد اقتصادی، شرایط جغرافیایی ایران، جمعیت جوان همه مولفه قدرت ملی است اما سرمایه اجتماعی مولفه اصلی قدرت ملی است که متاسفانه دشمنان ما اعتماد عمومی را هدف قرار داده اند که باید این موضوع را جدی بدانیم.

وی ادامه داد: آنهایی که دنبال ایجاد ناامیدی در کشور هستند حتما طوفان و تخریب درو می کنند، زیرا اگر اعتماد عمومی با مشکل مواجه شود، آن زمان فقط دولت آسیب نمی بیند بلکه کل کشور دچار آسیب می شود.

گفتنی است در این جلسه معاون پارلمانی رییس جمهور به «حمید ذکاء‌اسدی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان، «محمد جواد فدایی» معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و «مصطفی آیت‌اللهی‌موسوی» معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان لوح تقدیر اهدا کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۶۰۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم از اتومبیل‌های خودران می‌ترسند؛ آیا صنعت می‌تواند آن را تغییر دهد؟

ایتنا - ایلان ماسک گفته است که قصد دارد تا اواخر سال جاری از یک رباتاکسی رونمایی کند که مطمئناً تصورات عمومی از وسایل نقلیه خودران را بیشتر سوال‌برانگیز خواهد کرد. اگر AVIA  بخواهد روند کاهش اعتماد عمومی را معکوس کند، احتمالاً هنوز کار زیادی در پیش خواهد داشت.
گروه اصلی لابی صنعت خودروهای خودران می‌گوید خودروهای بدون راننده باید اعتماد عمومی را به خود جلب کنند. خودروهای خودران مشکل تصویر دارند. آنها در مناطق ساخت و ساز تصادف می‌کنند، آمبولانس‌ها را مسدود کرده، چراغ قرمز روشن را رد کرده، و حتی گاهی دوچرخه سوار یا عابر پیاده را مجروح می‌کنند.

امروزه صدها ماشین خودران در کالیفرنیا، آریزونا، تگزاس و جاهای دیگر در حال فعالیت هستند و تعداد آنها افزایش خواهد یافت. اما آنها عاری از خطا و مشکلات نیستند. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که حمایت مردم از وسایل نقلیه خودران (AV) کاهش یافته و بدبینی آشکاری نسبت به این فناوری افزایش یافته است.

گروه لابی اصلی صنعت خودروهای خودمختار (AVIA) قصد دارد این روند را پیش‌از اینکه خیلی حادتر شود، بهبود دهد. این گروه امروز چیزی را منتشر کرد که آن را اصول اعتماد می‌نامد، که اساساً یک برنامه عملیاتی برای مقابله با این سرفصل‌های منفی و اعداد گمراه‌کننده نظرسنجی‌ها است.

جف فارا، مدیرعامل این گروه در بیانیه‌ای گفت: «با اعلام امروز، صنعت خودروهای خودران پیامی را ارسال می‌کند: ما معتقدیم که اعتماد عمومی به خودروهای خودران برای پذیرش آنها ضروری است و صنعت AV باید این اعتماد را به دست آورد و حفظ کند.»

 

این گروه خواستار تغییراتی در نحوه تعامل اپراتورهای خودروهای خودران با مردم است، از جمله مشارکت بیشتر جامعه و تلاش‌های آموزش عمومی و همچنین ایجاد گروه‌های کاری برای رفع برخی از نگرانی‌های اصلی. 

به دلیل فقدان فوریت در این صنعت برای ایجاد اعتماد عمومی، مردم از دورنمای تسخیر خیابان‌ها توسط خودروهای خودران عصبانی شده‌اند. بسیاری از اپراتورها تصور می‌کردند که مردم از مفهوم آینده‌نگرانه رانندگی بدون انسان و وعده بازگرداندن زمان از دست رفته برای رانندگی هیجان‌زده خواهند شد و این اعتماد می‌تواند بعداً به دست بیاید. اما سانحه‌های اخیر (برای خودروهای خودران) این فرض را به شدت تغییر داده است.

اکتبر گذشته، یک وسیله نقلیه بدون راننده با یک عابر پیاده در سانفرانسیسکو برخورد کرد که ابتدا توسط یک ماشین با راننده انسانی برخورد کرده بود. قانون‌گذران کالیفرنیا، کروز را که توسط جنرال موتورز حمایت می‌شود، متهم کردند که فیلم‌های ویدئویی نشان‌دهنده این حادثه را مخفی کرده و مجوز فعالیت خود را به حالت تعلیق درآوردند.

این شرکت اخیراً گفته است که وسایل نقلیه را در آریزونا مجدداً مستقر خواهد کرد؛ اما فقط آنهایی که به صورت دستی با کاربران ایمن رانده می‌شوند. همچنین حوادث متعددی از وسایل نقلیه بدون راننده Waymo و Cruise رخ داده است که تقاطع‌ها و وسایل نقلیه اضطراری را مسدود کرده، یا به طور کلی باعث هرج و مرج در خیابان‌ها شده‌اند. 

به موازات همه اینها، تلاش‌های مداوم تسلا برای استقرار سیستم کمک‌راننده کامل خودران (FSD) ادامه دارد. خودروهای تسلا با FSD  مانند Waymo و Cruise مستقل نیستند. آنها هنوز نیاز به یک راننده انسانی دارند که همیشه در حین رانندگی به جاده توجه کند.

 
اما برای اکثر مردم، این ویژگی خودروهای تسلا فرق چندانی با خودروهای بدون راننده ندارد. وقتی یک خودروی تسلا با رفتار نامنظم ضبط می‌شود یا تصادفی منجر به جراحات یا مرگ و میر توسط این خودروها اتفاق می‌افتد، بسیاری از مردم تمایل دارند وسایل نقلیه خودران را مقصر بدانند. تسلا عضو AVIA نیست، و این گروه اغلب برای ایجاد تمایز بین اعضای خود و سیستم‌های کمک راننده مانند FSD تسلا تلاش می‌کند.

ایلان ماسک گفته است که قصد دارد تا اواخر سال جاری از یک رباتاکسی رونمایی کند که مطمئناً تصورات عمومی از وسایل نقلیه خودران را بیشتر سوال‌برانگیز خواهد کرد. اگر AVIA  بخواهد روند کاهش اعتماد عمومی را معکوس کند، احتمالاً هنوز کار زیادی در پیش خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • کنعانی: در برجام آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران/ اقدام ایذایی در اصفهان اقدامی بی‌ارزش بود
  • مردم از اتومبیل‌های خودران می‌ترسند؛ آیا صنعت می‌تواند آن را تغییر دهد؟
  • پس از تنبیه رژیم صهیونیستی حالا وقت احیای برجام است! / اصلاح‌طلبان برای دور دوم انتخابات چه برنامه‌ای دارند؟
  • حمایت همه جانبه امام خمینی (ره) از سپاه پاسداران
  • آب شرب شهر کنارک پایدار شد
  • نباید در حوزه فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی دچار غفلت شویم
  • ابراهیم رئیسی به سرنوشت احمدی نژاد دچار خواهد شد؟
  • حمایت مشاور قالیباف از فضائلی /این جماعت تندرو به دنبال آن هستند که هزینه کارهای بی قاعده به دوش رهبری بیفتد/پایه گذار این روش جریان انحرافی بود
  • چرا تحدید نسل برای کشور آسیب‌زاست؟
  • مهاجری: وزیر کشور شرایط ۱۴۰۱ را تشدید کرد