Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-03@00:13:20 GMT

طلاب رسانه‎ای هویت مستقل داشته باشند

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۶۰۳۷۰

به گزارش ایکنا از قم، حجت الاسلام والمسلمین عباس رفعتی امروز در نشست فعالان گروه های تبلیغی رسانه ای در پژوهشگاه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه رسانه امروز را جزیی از زندگی و خانواده بشردانسنت و گفت: یکی از کارکردهای مهم رسانه در دنیای امروز آن است که رسانه هویت های اجتماعی را تغییر می دهند و حوزه نیز باید به موقع و به روز با شناخت اقتضائات زمان حرکت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دستیار ویژه مدیر حوزه‎های علمیه بیان کرد: برخی هنوز عرصه هنر و رسانه و دین را باور ندارن و گمان می کنند که دین مداران نباید در این عرصه ورود کنند؛ دشمنان ما سالیان سال از این ابزار استفاده می کنند و توانسته اندکه در دنیا تاثیرگذار باشند؛ امروزه تحولات بسیاری در کشورها به وسیله همین رسانه های کوچک رقم می خورد.
فعالان رسانه حوزه دارای هویت مستقل هستند
رفعتی با ذکر این مطلب که باید به مبلغین رسانه ای و فضلای رسانه ای یک هویت ارزشمند ببخشیم، گفت: در واقع حوزه با برگزاری چنین مراسمی به دنبال بیان همین هویت است؛ ومبلغین سنتی و محققین دارای یک هویت هستند، مبلغین رسانه ای نیز باید به خاطر این هویت به خود ببالند.
دبیر برگزاری اولین اجلاسیه طلاب و فضلای رسانه ای تصریح کرد: این همایش با هدف شناسایی و هویت بخشی به طلاب و فعال رسانه ای برگزار می شود و به دنبال آن هستیم که دکترین رسانه دینی را در حوزه تدوین کنیم؛ در عرصه فقه با 10 دلیل بیان کردیم که واجب است که بر کسانی که توانایی دارند رسانه دینی را تاسیس و اداره کنند.
مدیر شبکه جهانی ولایت بر لزوم پرداختن بیشتر حوزه به مساله اخلاق، فلسفه و فقه رسانه تاکید کرد و گفت: این دروس باید به عنوان درس رسمی در حوزه رایج شود زیرا جای کار بسیاری در این زمینه وجود دارد.

فقه رسانه، دارای چهار قلمرو است
وی تصریح کرد: پیش از آغاز طرح فقه رسانه تصور می کردیم که این بحث یک ساله تمام می شود ولی این بحث سه سال است به انجام نرسیده و حداقل به سال دیگر هم خواهد شد؛ در فقه رسانه چهارفصل به عنوان سرفصل قرار گرفت که شامل اصل تاسیس رسانه، رسانه های مجاز و حرام و...، پیام رسانه و باید و نبایدهای محتوایی، است.
وی افزود: زیرا حتی برخی تولیدات با مبانی دینی تعارض دارد زیرا فقه رسانه را لحاظ نکردند؛ در حال حاضر در بحث محرمات پیام رسانه هستیم و حتی مورد سوال واقع می شویم که چرا این قدر به محرمات می پردازیم ولی این مباحث لازم است.
استاد درس خارج فقه رسانهوامل پیام و پیام رسانان و احکام فعالان رسانه ای را سومین و کاربران رسانه را چهارمین عرصه فقه رسانه دانست و گفت: در این دروس به شیوه فقه جواهری عمل می کنیم.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۶۰۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت رئیس رسانه ملی در پی درگذشت مسعود اسکویی

در پی درگذشت مسعود اسکویی، گوینده پیشکسوت رادیو و تلویزیون، رئیس سازمان صداوسیما در پیامی درگذشت وی را تسلیت گفت. متن پیام بدین شرح است:

«انالله و انا الیه راجعون
چشم امید به بازگشت و بهبود استاد مسعود اسکویی داشتیم تا بار دیگر با صدای جادویی و سحرانگیز خود، گوش هایمان را بنوازد. در گفتگو با استاد که روی تخت بیمارستان بود جز امید به آینده و انرژی فراوان شنیده نمی‌شد. دوست داشتیم خبر‌های خوش موفقیت‌های جوانان مان در المپیک پیش رو و مسابقات جهانی را از زبان او بشنویم ولی در برابر تقدیر الهی چه می‌شود کرد. درگذشت استاد مسعود اسکویی را به خانواده، دوستان و اهالی رادیو تسلیت گفته و برای آنان صبر الهی و برای آن مرد محترم و باوقار، رحمت الهی مسئلت می‌کنم.
پیمان جبلی رییس سازمان صدا و سیما»

مسعود اسکویی مجری و مفسر ورزش رادیو وتلویزیون امروز در ۸۵ سالگی دارفانی را وداع گفت. وی مدتی پیش به دلیل شکستگی ناحیه پا و لگن در بیمارستان لاله عمل جراحی شده و مدتی در بخش مراقبت‌های ویژه به سر می‌برد. وی از سال ۱۳۴۵ به استخدام تلویزیون ملی ایران درآمد و سابقه حدودا ۵۷ سال گزارشگری و فعالیت در رادیو و تلویزیون را داشت. اسکویی از جمله پیشکسوتان خوش نام و خوش صدای رسانه ملی به شمار می‌رفت که تعصب و غیرت تحسین برانگیزی به رادیو و خصوصاً حوزه ورزش داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • تولید فکری رسالت و ماموریت جشنواره علامه حلی است
  • معرفی آثار برتر دهمین جشنواره علامه حلی
  • مجلس، مقدم‌ترین لبه تماس حاکمیت با مردم است | توجه به تبیین خدمات دولت در مجلس
  • پیام تسلیت رئیس رسانه ملی درپی درگذشت مسعود اسکویی
  • پیام تسلیت رئیس رسانه ملی در پی درگذشت مسعود اسکویی
  • مجلس، مقدم‌ترین لبه تماس حاکمیت با مردم است/ توجه به تبیین خدمات دولت در مجلس
  • کانال‌های خبری، مجوز بگیرند
  • سومین نشست صمیمی؛ مدیرعامل پست بانک ایران با معاونین ادارات مستقل و ستادی برگزار شد
  • کانال های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • ۱۰ پیام یک خیزش