Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان ، مشاور وزیر نیرو در این همایش گفت : در موضوع آب به جای اعمال یک برنامه واحد برای تمام نقاط کشور، باید مباحث کارشناسی شده از بدنه استان ها و در قالب انطباق با شرایط موجود کشور پیشنهاد و ارائه شوند.
محمد حاج رسولی ها با بیان اینکه یکی از مشکلات این است که ما همواره آب را به عنوان کالایی رایگان دیده ایم و به همین دلیل هیچ انگیزه ای برای صرفه جویی آن نداشته ایم ادامه داد : در خوزستان بارندگی نسبت به سال گذشته 5 درصد و نسبت به میانگین بلندمدت 52 درصد کاهش یافته و در کشور هم بارندگی وضعیت خوبی را تجربه نکرده است ، بنابراین لازم است در کنار بحث صرفه جویی، مصرف دوباره آب نیز مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مشاور وزیر نیرو گفت : ایران با داشتن هشت و نیم میلیون هکتار زمین ششمین کشور جهان از نظر وجود زمین کشاورزی بوده و میانگین هر هکتار زمین در جهان به ازای 25 نفر و در ایران به ازای هر 10 نفر است.
استاندار خوزستان نیز در این همایش گفت : زهاب ها را باید از تهدید تبدیل به فرصت و برای اینکار طرحی در دست مطالعه است تا از با بهره گیری از متدهای روز دنیا بتوانیم از زهاب ها بویژه زهاب های صنعت نیشکر در کشت مجدد و حتی برای مهار کانون های ریزگرد استفاده کنیم.
غلامرضا شریعتی افزود : به دلیل اختلاط نمک با آب در سد گتوند با افزایش شوری آب مواجه هستیم و با کاهش آورد آب رودخانه ها تاثیر آلاینده ها بیشتر بروز کرده و موجب کاهش کیفیت آب شده است و از این بابت معتقدیم در برنامه ریزی ها برای انتقال آب باید کیفیت آب ورودی به پایین دست ملاک عمل باشد.
پنجمین همایش ملی مدیریت شبکه های آبیاری و زهکشی تا 23 اسفند در اهواز ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۶۰۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین مرحله از عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در سال ۱۴۰۳ در شمال‌غرب کلان شهر شیراز و منطقه قره پیری در سطح حدود ۹۰ هکتار با به کارگیری ادوات مکانیزه سبک و سنگین آغاز شده است.

عملیات امحای این مزارع آلوده با عنایت به نظر شبکه بهداشت و درمان به جهت آلودگی و با دستور مقام قضائی و همکاری دستگاه‌های متولی در قالب گشت هم‌پوشان اجرایی شده است.

این عملیات با حضور محمد میرزایی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز و آرش طاهری معاون فنی و اجرایی و فرهاد اتحادنژاد رئیس مرکز جهاد کشاورزی حومه شیراز به جهت نظارت کامل بر حسن اجرای کار در حال انجام است.

لازم به ذکر است دیگر اعضای گشت‌های هم‌پوشان همچون اداره محیط زیست، شهرداری شیراز، اداره آب و فاضلاب، یگان امداد نیروی انتظامی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان شیراز نیز حضور دارند.

کد خبر 6098204

دیگر خبرها

  • رتبه اول اردبیل در مدیریت ورزشی
  • حمایت همه‌جانبه از استان‌ها برای توسعه فعالیت‌های ورزشی
  • ویژه‌برنامه نمایشگاه کتاب شبکه امید/ «نورا» به آنتن نوجوان رسید
  • ورزش در سلامت سازمانی و بهره وری نقش ممتاز دارد
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • افزایش دبی آب در شبکه آبیاری دشت قزوین
  • سد کنجانچم دشت مهران پرآب شد
  • سد کنجانچم دشت مهران را آبیاری می‌کند
  • شبکه برق خوزستان پایدار است / خسارت‌هایی به شبکه آبادان و شادگان وارد شد
  • آغاز بکار بنیاد خیریه برنا در استان سمنان