Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- معاون فرهنگي و آموزشي بنياد شهيد و امور ايثارگران از برگزاري پنجمين کنگره ملي بزرگداشت شهدا با حضور جمعي از مسئولين و تقدير از خانواده 10 شهيد شاخص خبر داد.
به گزارش خبرگزاري آريا، حجت‌الاسلام محمدحسن کاوياني راد روز دوشنبه 21 اسفندماه در گفت‌وگوي زنده با شبکه خبر صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران به مناسبت روز بزرگداشت شهدا با بيان اينکه در هر کشوري سرمايه‌هاي اجتماعي با قرار گرفتن در رأس همه سرمايه‌ها به مديريت ديگر سرمايه‌ها مي‌پردازند، گفت: در کشور ما ايثار و شهادت در رأس تمام سرمايه‌هاي اجتماعي قرار دارد و علاوه بر اهميت بسيار بالا در فرهنگ ديني، در مکتب انقلاب اسلامي نيز به‌عنوان يک رکن مهم مورد توجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به تاريخچه تأسيس بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: بنياد به‌عنوان يکي از نخستين نهادهاي انقلابي با فرمان امام خميني (ره) در 22 اسفندماه سال 1358 و با دو هدف اصلي ترويج و توسعه فرهنگ ايثار و شهادت و خدمات‌رساني به خانواده‌هاي معظم شهدا تأسيس شد.
معاون فرهنگي و آموزشي بنياد شهيد و امور ايثارگران افزود: در آن زمان تعداد شهدا به‌اندازه امروز نبود، اما امروز با توجه به تقديم حدود 230 هزار شهيد گلگون‌کفن در عرصه‌هاي گوناگون متوجه نگرش عميق امام خميني (ره) نسبت به مقوله ايثار و شهادت مي‌شويم. ايثار و شهادت به‌عنوان يک موضوع استراتژيک همواره مورد توجه تمام مسئولين نظام بوده و خواهد بود.
حجت‌الاسلام کاوياني راد با تأکيد بر مکلف بودن بنياد براي تحقق هدف کلان ترويج و توسعه فرهنگ ايثار و شهادت گفت: تمام فعاليت‌هاي بنياد شهيد و امور ايثارگران در قالب همين موضوع تعريف مي‌شوند تا ارزش و جايگاه شهادت در فرهنگ عمومي باقي بماند و نظام دين خود را نسبت به اين فداکاري‌ها تا حدي ادا کند.
وي افزود: در بعد فرهنگي، مجموعه بنياد شهيد و امور ايثارگران نسبت به حفظ مؤلفه‌هاي سرمايه اجتماعي شهادت پيرامون 3 مسئله اصلي ارزش‌هاي مشترک، اعتماد و مشارکت عمومي تلاش مي‌کند.
معاون فرهنگي و آموزشي بنياد شهيد و امور ايثارگران با بيان اينکه امروز جامعه ما نيازمند حضور افرادي است که امتحان خود را در عرصه انقلاب پس داده‌اند افزود: اين موضوع بهترين عامل براي حفظ انسجام و تقويت انگيزه‌هاي عمومي است. در مسير تحقق هدف والاي توسعه فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه مسائل و سختي‌هاي زيادي وجود دارند، زيرا اين فرهنگ مقوله‌هاي اصلي نظام مادي‌گرا را به چالش مي‌کشد.
حجت‌الاسلام کاوياني راد ادامه داد: بنياد وامدار خون شهداست و نهايت تلاش خود را مي‌کند تا بدون هيچ منتي، قدم‌هاي مناسبي را براي جامعه ايثارگري بردارد.
وي در خصوص برنامه‌هاي در نظر گرفته شده براي بزرگداشت روز شهدا در سال جاري گفت: اين برنامه‌ها با محوريت مردمي بودن تکريم و تجليل از ايثارگران تدارک ديده شده‌اند. يکي از اين برنامه‌ها اجراي طرح سپاس در بازه زماني 22 بهمن تا 22 اسفند است که در قالب آن ديدارهاي منظمي با حضور مسئولين از خانواده‌هاي معظم شهدا در سراسر کشور انجام مي‌شود.
معاون فرهنگي و آموزشي بنياد شهيد و امور ايثارگران افزود: يکي ديگر از برنامه‌ها برگزاري کنگره‌ها و همايش‌هايي با هدف تقدير از خانواده‌هاي معظم شهدا و ايثارگران در سراسر کشور است که مهم‌ترين آن کنگره‌ ملي روز بزرگداشت شهدا در 22 اسفند با حضور جمعي از مسئولين و با تقدير از خانواده 10 شهيد شاخص به نمايندگي از تمام شهدا انجام مي‌شود.
حجت‌الاسلام کاوياني راد افزود: از ديگر برنامه‌هاي در نظر گرفته شده براي اين روز برپايي نمايشگاه سرچشمه سرخ، برگزاري همايش‌هاي گوناگون در سطح استان‌ها، درخت‌کاري به ياد شهدا، برگزاري برنامه‌هاي قرآني، برپايي اردوهاي گوناگون با حضور ايثارگران، اهتزاز پرچم و عطرافشاني گلزارهاي مطهر شهدا و تهيه و توزيع اقلام تبليغاتي در سطح کشور است که بخشي از آن‌ها تاکنون انجام شده و بخش ديگر در دست اجراست.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۶۱۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، محمد سبحان حسنی صبح شنبه در دیدار سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام اظهار کرد: بنیاد شهید یک اداره خاص در جامعه ما است چراکه جامعه هدف این اداره افرادی هستند که از جان خود برای عزت آفرینی کشور گذشتند.

وی بیان کرد: اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در کنار خدمات مختلف به جامعه ایثارگران، برای اجرای فرهنگی ماندگار در جامعه تلاش کند، جامعه ایثارگران پشتوانه اصلی نظام هستند و امروز دشمنان به دنبال فاصله انداختن بیان جامعه ایثارگری از نظام هستند.

حسنی با اشاره به اینکه از ظرفیت گلزار شهدا برای اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع به خصوص برای جوانان و نوجوانان استفاده شود، عنوان کرد: کار کردن در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیازمند روحیه جهادی است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام اضافه کرد: تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام یکی از مهمترین مسائلی است که باید به آن توجه شود.

وی افزود: با تمام ظرفیت و امکانات از برنامه‌های اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران به خصوص برای اجرای برنامه‌های فرهنگی حمایت خواهیم کرد.

محمد رحیمی سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز در این دیدار با اشاره به اینکه ۱۰۲ هزار نفر در استان ایلام جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هستند، گفت: خدمات دهی مطلوب به جامعه هدف ایثارگران در استان نیازمند تعامل و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی ماندگار از جمله یادواره‌های شهدا، سه شنبه‌های شهدایی، پنجشنبه‌های شهدایی در سال جاری تقویت می‌شود، عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان ایلام باید به تکالیف قانونی خود برای افزایش سطح معیشت جامعه ایثارگران در استان عمل کنند.

وی عنوان کرد: احداث خانه‌های ایثار از مهمترین اولویت‌های اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران است که این مهم نیازمند حمایت مسئولان ارشد استان است.

کد خبر 6089673

دیگر خبرها

  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام
  • بازدید مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های اقتصادی ایثارگران در سیستان