Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پژوهشکده تالاب هامون گفت: با همکاری وزارت نیرو تعیین حد بستر و حریم تالاب هامون در آینده نزدیک شروع می‌شود. ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹ استانها سیستان و بلوچستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم در زاهدان، احمد قرایی امروز در جمع مدیران ارشد استان در زاهدان اظهار داشت: امسال از سال‌هایی است که بارندگی کمی داشتیم و آب کمتری به تالاب هامون می‌رسد که باید بتوانیم با سناریوهای موجود فعالیت‌ها را متناسب با شرایط در حوزه تالاب هامون تطبیق دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پژوهشکده تالاب هامون گفت: اگر سال آینده نیز با کاهش بارش و آورد کم آب مواجه بودیم نمی‌توان تعهد داد که میزان آب مشخص شده در بخش‌های کشاورزی و زیست محیطی و سایر بخش‌ها طبق روال پرداخت شود.

وی با اشاره به انجام کارهای پژوهشی و پایه‌ای آماری در تالاب هامون، افزود: کارهایی قبلی در تالاب موجب شده تا بتوان آمار و اطلاعات‌پایه خوبی در اختیار ادارات قرار بدهیم. قرار شد با همکاری وزارت نیرو تعیین حد بستر و حریم تالاب هامون را در آینده نزدیک شروع کنیم.

قرایی افزود: این موضوع موجب می‌شود که یکسری مستثنیات و مداخلات از تالاب حذف شود و بتوان تصمیم‌گیری‌های کلی‌تر در تالاب انجام داد.

رئیس پژوهشکده تالاب هامون در بخش دیگری گفت: تا حدودی حریم کانون‌های ریزگرد در بستر دریاچه مشخص‌شده است که این نشان می‌دهد ما با یک اکوسیستم بسیار متغیر سروکار داریم، شاید هرسال کانون‌های ریزگرد تعویض مکان می‌کنند و نقاط جدیدی ایجاد می‌شود.

تالاب هامون منبع برخاست انواع ریزگردها در سیستان و بلوچستان

وی با اشاره به وجود انواع ریزگرد در شمال استان که از تالاب هامون سرچشمه می‌گیرد، ادامه داد: انواع شکل ریزگرد و گردوغبار در منطقه وجود دارد که به دلیل نوع بستر و رسوباتی است که از بالادست می‌آید.

قرایی در بخش دیگری با اشاره به‌ضرورت احیای تالاب هامون، عنوان کرد: عرصه هامون برای احیا بسیار وسیع است و نمی‌توان گفت که به‌صورت کلی می‌توان آن را احیا کرد، بلکه باید نقطه‌گذاری کرد و نقاط را امکان‌سنجی کنیم. در این رابطه ایده‌هایی در سطح استان و کشور وجود دارد که باید معرفی شود.

رئیس پژوهشکده تالاب هامون ادامه داد: احیای تالاب هامون با همکاری سازمان حفاظ محیط زیست که متولی نگهداری و حفاظت از تالاب هامون است قابل تحقق است اما امکان دارد برخی روش‌ها در برخی نقاط قابل‌اجرا باشد اما با توجه به اینکه شدت آستانه فرسایش در نقاط مختلف تالاب متفاوت است باید بپذیریم هر روش و ایده‌ای که داده می‌شود، ممکن است در هامون موفقیت‌آمیز نباشد.

وی بابیان اینکه اگر امروز روش‌های احیای هامون آزمایش و بررسی نشود، باید فردا آزمایش شود، افزود: زیرساخت‌های اولیه که در تالاب نبود، اکنون به وجود آمده است و در کنار دستگاه‌ها هستیم و هراندازه اطلاعات لازم بود در اختیارشان قرار خواهیم داد.

انتهای پیام/ش

R7843/P1377/S6,65/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۶۲۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزارت راه به یکی دانستن «رفع نقاط پرحادثه» و «روکش آسفالت»

تین نیوز

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی به محتواهای منتشر شده درباره یکی دانستن اعتبارات و عملیات اجرایی مربوط به «رفع نقاط پرحادثه» و  «روکش آسفالت» واکنش نشان داد.

به گزارش تین نیوز از وزارت راه و شهرسازی، «وحید قربانی» افزود: برخی افراد و رسانه ها اقدام به بازنشر محتوایی کردند که اساسا نادرست و منبع اولیه نیز با توجه به عدم آشنایی به حوزه جزئیات و تفاوت های موجود در حوزه های تخصصی عمران، ایمنی و نگهداری راه این اشتباه را مرتکب شده است.

وی توضیح داد: در برنامه «صف اول» با موضوع ایمنی حمل و نقل پخش شد، به اشتباه 2 موضوع متفاوت شامل اعتبار مالی صندوق خسارت‌های بدنی برای «رفع نقاط حادثه خیز» و اعتبار «روکش آسفالت» با یکدیگر در قالب یک گزارش قید شده است.

قربانی ادامه‌داد: این درحالی است که طبق اعلام وزیر راه و شهرسازی ۳سه هزار میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز از محل صندوق بیمه خسارت های بدنی نیاز است که شامل اقداماتی همچون نصب علائم، آشکارسازی، اصلاح هندسی و غیره است.

وی اضافه‌کرد: از طرفی معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به بودجه مورد نیاز اصلاح روکش آسفالت اشاره می کند که بودجه و اعتبارات آن کاملا متفاوت و برای اجرای این حجم از روکش آسفالت به ماشین‌آلات، قیر، آسفالت و غیره نیاز است.

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: نکته دیگر اینکه در محتوای منتشر شده مبلغ سه همت فقط به عنوان سهم صندوق بیمه خسارت‌های بدنی برای رفع نقاط حادثه خیز و مطالبه وزارت راه و شهرسازی آمده است که هنوز پرداخت نشده و بقیه اعتبار مورد نیاز بیان نشده است‌.

وی اظهار داشت:‌ در حوزه حمل‌ونقل اعتبارات و حجم عملیات مربوط به رفع نقاط پرحادثه کاملا مجزا از احجام و اعتبارات عملیات روکش آسفالت جاده ها است و بر این اساس نمی توان اعتبار مورد نیاز این دو موضوع را در کنار یکدیگر قرار داد یا مقایسه کرد.

قربانی افزود: مصاحبه «رضا اکبری» معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درباره اعتبار مورد نیاز برای انجام عملیات روکش آسفالت محورهای شریانی کشور مربوط به چندین ماه قبل است و ارتباطی با بودجه رفع نقاط پرحادثه ندارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • احیای بخشی از تالاب بین المللی هامون و شور وصف ناپذیر مردم سیستان
  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد | ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شد
  • (ویدیو) نیمی از تالاب هامون آبگیری شد
  • سلاجقه: تاکنون ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • واکنش وزارت راه به یکی دانستن «رفع نقاط پرحادثه» و «روکش آسفالت»
  • مرغان آتشین مهاجر رقص کنان به تالاب بین المللی هامون بازگشتند
  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی