Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@14:52:44 GMT

پایان دوره یک ساله ریاست ایران بر گروه ۷۷ و چین در وین

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۶۲۸۵۹

پایان دوره یک ساله ریاست ایران بر گروه ۷۷ و چین در وین

دوره یک ساله ریاست رضا نجفی سفیر و نماینده دائم کشورمان در وین بر گروه ۷۷ و چین روز جمعه ۱۸ اسفندماه ۹۶ پایان یافت و ریاست گروه طی مراسمی رسمی با حضور روسای سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین و تعداد زیادی از سفرا و نمایندگان کشور‌های عضو گروه ۷۷ به سفیر و نماینده دائم جدید اکوادر منتقل شد.

خبرگزاری فارس: دوره یک ساله ریاست جمهوری اسلامی ایران بر گروه ۷۷ و چین در وین پایان یافت و ریاست این گروه به اکوادور منتقل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دوره یک ساله ریاست رضا نجفی سفیر و نماینده دائم کشورمان در وین بر گروه ۷۷ و چین روز جمعه ۱۸ اسفندماه ۹۶ پایان یافت و ریاست گروه طی مراسمی رسمی با حضور روسای سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین و تعداد زیادی از سفرا و نمایندگان کشور‌های عضو گروه ۷۷ به سفیر و نماینده دائم جدید اکوادر منتقل شد.





در مراسمی که به همین منظور در مقر سازمان ملل برگزار شد، رضا نجفی نماینده دائم کشورمان طی سخنانی ضمن تشریح تحولات و دستاورد‌های گروه در یک سال گذشته گفت: گروه ۷۷ در طول یک سال گذشته بیش از ۱۳۰ نشست مشورتی برگزار کرده و بیش از ۸۰ سخنرانی در موضوعات مختلف ارائه کرد.

وی همچنین مهمترین فعالیت‌های گروه ۷۷ و چین در حوزه آژانس و استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای، موضوعات مربوط به مقابله با جرائم سازمان یافته و مواد مخدر، موضوعات مربوط به توسعه صنعتی ملل متحد، مسائل حوزه فضای ماورای جو سازمان ملل و نیز موضوعات مربوطه به منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای را تشریح کرد.

در این نشست که با حضور یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، معاون مدیرکل دفتر سازمان ملل در وین و معاونان CTBT و یونیدو در محل دفتر سازمان ملل در وین برگزار شد، یوکیا آمانو مدیرکل آژانس و مدیران سایر سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین طی سخنانی از فعالیت‌های کشورمان و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در دوره ریاست گروه ۷۷ و چین قدردانی کردند.





در ادامه این نشست سفرا و نمایندگان تعداد زیادی از کشور‌های عضو و از جمله سفیر مصر به نمایندگی از گروه آفریقا، چین، بنگلادش، عراق، شیلی، الجزایر، افغانستان، آفریقای جنوبی، کوبا، ونزوئلا، الجزایر، مالزی، گواتمالا، پرو، پاکستان، نپال، نامیبیا، کنیا و نیجریه از تلاش‌های مجدانه نجفی نماینده دائم کشورمان در دوره ریاست گروه ۷۷ و چین و دستاور‌های حاصله تقدیر و تشکر کردند.

در این پایان این مراسم ریاست گروه ۷۷ و چنین طی یک سال آینده به سفیر و نماینده دائم اکوادر از گروه آمریکای لاتین منتقل شد. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003KKI

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۶۲۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد

نشریه «سان» با استناد بر یک نظرسنجی تازه نوشت بسیاری از رای‌دهنگان آمریکایی نگرانند که «جو بایدن» پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا در صورت پیروزی مجدد در دور بعدی انتخابات، حین ریاستش فوت کند.

به گزارش ایسنا، «جو بایدن» که لقب پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده را به خود اختصاص داده، بیش از هر زمان دیگری به دلیل نزدیک‌تر شدن به انتخابات ۲۰۲۴ و هم‌چنین گاف‌های بی‌پایانش زیر ذره‌بین قرار دارد.

«اسکارلت ماگوآیر» رئیس موسسه تحقیقاتی «جی‌ال پارتنرز» در گفت‌وگو با نشریه سان تاکید کرد که بسیاری از آمریکایی‌هایی نسبت به «سن بایدن و توانایی‌هایش» نگران هستند.

او گفت به همین دلیل است که نظرسنجی‌ها نشان از احتمال پیروزی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا دارد.

البته ناگفته نماند که این نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا هم صرفا چهار سال از جو بایدن کوچکتر است اما گاف‌های پی در پی رئیس‌جمهور کنونی آمریکا نگرانی‌ها را درباره «زوال عقل» او چندین برابر کرده است.

نشریه سان هم‌چنین به نقل از خانم ماگوآیر می‌نویسد: «بسیاری از آمریکایی‌ها نگرانند که جو بایدن قادر نخواهد بود از پس جلسه با ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) که ۱۰ سال از او جوان‌تر است، بربیاید.»

جو بایدن از ابتدای شروع ریاستش تاکنون گاف‌ها و حرکات نمایشی مضحکی را در مقابل حضار و بینندگان پخش زنده انجام داده است؛ این موارد از اشتباهات لفظی گرفته تا افتادن روی صحنه و هم‌چنین هذیان‌گویی شهرت و محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا را به خطر انداخته است.

دست دادن بایدن با فرد خیالی

نشریه سان می‌افزاید: «از هر ۱۰ آمریکایی، چهار نفر (۴۰ درصد) فکر می‌کنند که جو بایدن در صورت پیروزی، نمی‌تواند دوره دوم ریاستش را به اتمام برساند و احتمالا در دفتر کارش فوت خواهد کرد.»

هم‌چنین برخی از رای‌دهندگان معتقدند شاید بایدن بتواند به مسائل داخلی کشورش رسیدگی کند اما بعید می‌دانند او قادر باشد نسبت به مسائلی که در خاورمیانه رخ می‌دهد، مدیریت خوبی از خود نشان دهد.

در این میان برخی دیگر به نگرانی‌هایی نظیر جنگ اوکراین و توانایی جو بایدن درخصوص مواجه شدن با رئیس‌جمهور روسیه اشاره کرده‌اند.

نشریه سان در پایان با اشاره به اظهارات رای‌دهندگان آمریکایی می‌نویسد: «بسیاری از آمریکایی‌ها خواستار پیروزی ترامپ هستند زیرا معتقدند او نسبت به بایدن قادر به انجام کارهاست. آن‌ها به طور کلی رئیس‌جمهوری را می‌خواهند که به لحاظ ذهنی سالم باشد و بتواند پا به پای رهبران جهان قدم بردارد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد
  • متکی هیچ تماسی با ابوترابی برای ریاست مجلس نداشته است
  • نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد
  • دانش‌آموزان گیلانی همیار و سفیر نجات غریق می‌شوند
  • روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم
  • کسب ۱۰ مدال توسط ووشوکاران ایران در پایان روز نخست مسابقات
  • سفیر ایران در ژنو: نسل‌کُشی در غزه را فوراً متوقف کنید
  •  تأسف فرانسه از افزایش استفاده از حق وتو در شورای امنیت
  • دیدار رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی با سفیر ایران در سارایوو
  • اعزام ۲ نماینده از ایران به مسابقات قرآن مالزی