Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-03@03:39:36 GMT

1.2 میلیارد مترمکعب آب کشاورزی امسال صرفه جویی شد

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۶۳۳۴۷

1.2 میلیارد مترمکعب آب کشاورزی امسال صرفه جویی شد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، عباس زارع با اعلام این خبر گفت: اجرای این سطح از سیستم آبیاری نوین حداقل 30 درصد افزایش عملکرد محصولات کشاورزی و 25 درصد کاهش مصرف سم، بذر و کود شیمیایی را به دنبال خواهد داشت.
او افزود: از ابتدای سال 1396 تا پایان بهمن ماه، 146 هزار و 949 هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم های نوین آبیاری مجهز شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مجری طرح سامانه های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: همچنین در سال 96 میزان 141 هزار و 392 هکتار از پروژه های سیستم آبیاری نوین در اراضی کشاورزی کشور در حال اجراست.
زارع، مجموع پروژه های مربوط به سیستم های نوین آبیاری را در سال جاری 17 هزار و 360 مورد عنوان کرد.
او یادآور شد که برای انجام پروژه های اجرا شده تا ماه گذشته یک هزار و 559 پیمانکار ذیصلاح، 306 مشاور و 428 تولید کننده لوله و لوازم و تجهیزات آبیاری مجاز به کارفرمایی بهره برداران استفاده شده است.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی، مجموع اراضی تجهیز شده به سیستم های نوین آبیاری از ابتدای اجرای طرح تا پایان بهمن ماه سال 96 را یک میلیون و 748 هزار و 29 هکتار عنوان کرد.
به گفته او استان های فارس با 21 هزار و 757 هکتار، اصفهان 12 هزار و 423 هکتار و همدان با هفت هزار 714هکتار بیشترین سطح اجرای سیستم آبیاری نوین را به خود اختصاص داده اند.
عباس زارع پیش از این در نشست خبری عنوان کرده بود که امسال سه هزار و 117 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه سامانه های نوین آبیاری از محل صندوق توسعه ملی و بودجه سنواتی در نظر گرفته شده که تاکنون ٤١ درصد آن به این بخش تخصیص یافته است.
به گفته او اجرای توسعه سامانه های نوین آبیاری، سالانه به میزان ٢٥٠ هزار هکتار در برنامه های وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد و امسال برنامه تجهیز ٢٨٥ هزار هکتار از اراضی آبی کشور به سامانه های نوین آبیاری در دستور کار بود که از این میزان ١٤٠ هزار هکتار آن تجهیز و تحویل داده شده است.

402

آبیاری کشاورزی محصولات کشاورزی وزارت جهاد سامانه نوین آبیاری

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۶۳۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر در خصوص اصلاح روشنایی معابر گفت: برای اصلاح روشنایی معابر، فعالیت‌های خوبی در دو استان کردستان و یزد آغاز شده است که ان‌شاءالله به زودی به نتیجه برسد.

سخنگوی برق ادامه داد: هم‌زمان از ۷ سرمایه گذار در ۷ استان دیگر درخواست سرمایه گذاری آماده کردیم و بخشی از تهران نیز در طرح‌های اصلاح روشنایی معابر قرار دارند.

او در خصوص میزان صرفه جویی برقی که از این محل محقق خواهد شد، گفت: در هر کدام از این استان‌ها مشخص است که چه میزان صرفه جویی با این اقدام محقق می‌شود، اما در مجموع و در تمامی استان‌ها ۳۰۰ تا ۴۰۰ مگاوات کاهش مصرف را از این محل خواهیم داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • صرفه جویی ۳.۹ درصدی مصرف گاز در سال گذشته
  • تأمین آب ۷۵۰۰ هکتار شالیزار محمودآباد از آببندان
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری
  • کشت ۳۵۰ هکتار گیاه دارویی در شهرستان نهاوند
  • صادرات نفت با خط لوله نداریم
  • صرفه‌جویی ۳ میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمندسازی
  • آیا از لوله سیاه آهنی برای مصارف کشاورزی می‌توان استفاده کرد؟
  • صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان