Web Analytics Made Easy - Statcounter

 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، در مراسم اعطای نظریه فنی و سیستم ساختمانی سبز در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی که امروز با حضور رئیس این مرکز دکتر شکرچی زاده و ناصر صائبی؛ فعال فناور در حوزه سازه‌های سبک و مقاوم در برابر زلزله با حضور خبرنگاران برگزار شد
محمد شکرچی‌زاده با بیان اینکه نخستین بار است اجازه استفاده و بهره‌برداری از سازه‌های سبک و مقاوم در برابر زلزله را در این ابعاد می‌دهد گفت: در این مرحله تاییدیه فنی به این گروه اعطا کرده‌ایم تا با نوآوری که در دنیا حاصل کرده‌اند آغاز به ساخت واحدهای مسکونی یک طبقه کنند و قطعا در ادامه مسیر با توجه به آزمایشها و مدل‌سازی‌هایی که انجام می‌‌دهیم محدودیت‌های موجود در تاییدیه اول را برخواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: براساس مدارکی که دکتر صائبی به ما ارائه کرده‌اند دریافت گواهینامه فنی ابداع‌شان در امریکا نیز حدود 10 سال به طول انجامیده و بعد از مدل‌سازی‌ها و آزمایش‌ها، تاییدیه نهایی را به او داده‌اند تا بتواند سازه‌های سبک و مقاوم در برابر زلزله خود را در برخی کشورها اجرایی کند.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: ما نیز براساس تجربه‌ای که از سیستمهای دیگر داشتیم به آزمایش این محصول پرداخته و بعد از زلزله اخیر کرمانشاه نیز با اهمیت بیشتری آن را پیگیری کردیم و نهایتا با برگزاری جلسات متعدد توانستیم ظرف هفتاد روز این تاییدیه را صادر کنیم.
وی افزود: به دلیل اینکه مصالح این سازه در داخل کشور وجود دارد میتوانیم به زودی این تکنولوژی را به کشورهای منطقه و خاورمیانه به اسم ایران و دانشمند ایرانی صادر کنیم.
شکرچی‌زاده با بیان اینکه اجرای این پروژه‌ها وزن مرده ساختمان را یک چهارم سازه‌های معمولی (سنگین) می‌کند گفت:بنابراین در مواقع زلزله نیروی زلزله کاهش یافته و میزان خسارات و آسیبها به واحدهای ساختمانی کاهش می‌یابد.

در این مراسم دکتر ناصر صائبی دانشمند ایرانی درباره تجربه فعالیتش در حوزه ساخت و سازهای نوین گفت: ما در دنیا موفق شدیم سازه‌های تا چهار طبقه را نیز بدون هیچ مشکلی پیاده‌سازی و اجرا کنیم، شاید گام نخست جا افتادن تولیدات ما سخت باشد اما مطمئنیم که در آینده نزدیک به همگان ثابت خواهد شد که جای هیچ نگرانی از استفاده از سازه‌های سبک نیست. سازه‌هایی که ما ابداع کرده‌ایم قادر است تا 35 درصد در مصرف سوخت نیز که پیش از این برای ساخت آهن و سیمان صرف می‌شد تغییر کند.
صائبی با اشاره به اینکه کار ما به دو قسمت هسته و پوسته تقسیم می‌شود، دلیل کامپوزیتی که در آن به کار رفته بسیار سبک و مقاوم است، درباره اینکه چه مدت زمانی طول کشید تا تاییدیه فنی برای این طرح در کشورمان صادر شود گفت: کشور ما در قوانین ساخت و ساز تابع قوانین آمریکاست اما جالب اینجاست زمانی که تاییدیه و مجوزی از آن کشور دریافت می‌شود مورد قبول مرکز تحقیقات کشور ما نیست.
این فعال فناور با تاکید بر اینکه باید توسعه سازه‌های سبک و نوین از روستا و مناطق زلزله‌زده آغاز شود، اشاره‌ای سربسته به قراردادی با بنیاد مسکن داشت و گفت: اجازه دهید در این جلسه در باره چند و چون این قرارداد اظهار نظری نکنم اما با توجه به اینکه آستان قدس رضوی علاقه بسیاری به اجرای این طرح نشان داده است ممکن است اجرا را از مناطق زلزله‌زده این استان داشته باشد.

صائبی درباره اینکه چه ضمانتهایی از سمت شما به متقاضیان و مشتریان سازه‌های سبک ارائه می‌شود تا با خیال راحت به استفاده از این واحدهای مقاوم در برابر زلزله بپردازند؟ گفت: قطعا زمانی که کنترل و کیفیت برعهده مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، دغدغه این بخش حل می‌شود زیرا کنترل کیفیت کار ضمانت‌ها را انجام می‌دهد.
وی با تاکید بر اینکه شخصا به دنبال این هستم ایران را سرآمد استفاده از سازه‌های پایدار، سبز و سبک کنم عنوان کرد: ما در توسعه فعالیتهای فناورانه‌مان رویکرد صادراتی داریم و می‌خواهیم کار را تا سطوح بالای اجرا، اجرایی کنیم.
صائبی درباره قیمت تمام شده یک واحد مسکونی با استفاده از این فناوری گفت: قیمت‌های واحدهای تکمیل شده ما غالبا 20 تا 30 درصد کمتر از ساختمانهای معمولی است و از هر متر مربع 250 هزار تومان شروع می‌شود و نهایتا به یک میلیون تومان می‌رسد.
وی با تاکید بر اینکه ما 14 سال است که در حوزه ساخت و ساز با فناوریهای نوین فعالیت داریم، عنوان کرد: ما سازه‌هایمان را در بناهای لاکچری دنیا نیز پیاده‌سازی کرده‌ایم که ظرف مدت یک روز قابلیت پیاده‌سازی دارد؛ انواع سازه‌های ما را می‌توان در کشورهایی نظیر مکزیک، ژاپن، دبی و... مشاهد کرد که تعداد طبقات آنها بیش از یک است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۶۳۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونگی استفاده از هوش مصنوعی برای جلوگیری از قاچاق چوب + فیلم

هر ساله تعدادی از جنگل‌های  کشور درگیر آتش سوزی می‌شوند، اما در برخی موارد عمدی بودن این آتش سوزی‌ها غیر قابل انکار است، زیرا قاچاقچیان چوب گاهی به دلیل ناکامی در قاچاق چوب درختان اقدام به آتش زدن جنگل‌ها می‌کنند.

طی سال‌های اخیر با پیشرفت علم و تکنولوژی و روی کارآمدن هوش مصنوعی می‌توان از این تکنولوژی برای جلوگیری از قاچاق چوب و آتش سوزی جنگل استفاده کرد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • حل مسائل کشور در حوزه زلزله‌های بزرگ ۵ کلانشهر ایران
  • ابهام در مورد شرکت چینی تامین کننده VAR/ تخصص در بیلیارد و تنیس!
  • چگونگی استفاده از هوش مصنوعی برای جلوگیری از قاچاق چوب + فیلم
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • تشدید بارش‌ها؛ آغاز موج جدید بارش‌های بهاری در سطح کشور
  • از رکوردشکنی فیزیکدانان تا از آب باتری ساختن چینی‌ها
  • هشداز نارنجی سازمان هواشناسی برای برخی از مناطق کشور
  • قطع‌نامه‌ای در حوزه تاب‌آوری و مدیریت بحران برای مسئولان تدوین می شود
  • جنگ و زلزله؛ بلایایی که تاب‌آوری کشورها را به‌خطرمی‌اندازند
  • لوازم‌خانگی ایرانی؛ گران‌تر از برند‌های برتر دنیا