Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پس از گذشت 58 سال از تاسیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات ‌معدنی کشور، ردیف درآمد اختصاصی برای این سازمان در لایحه بودجه سال 1397 به تصویب رسید.

ایران آنلاین /«راضیه لک» افزود: از این پس همه درآمدهای حاصل از خدمات اکتشافی، آزمایشگاهی، فروش نشریات و نقشه‌های زمین‌شناسی و گزارش ها به طور مستقیم به سازمان تعلق می‌گیرد که بر همین اساس بستری ایجاد شد تا این سازمان بتواند فعالیت‌ها و خدمات خود را بیش از گذشته توسعه و ارائه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، اعتبارات این سازمان از منابع عمومی تامین می‌شود.
وی با اشاره به محدودیت‌های موجود در منابع عمومی کشور، از اختصاصی شدن درآمدهای سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور به عنوان نقطه عطفی در تحقق اهداف پیش‌روی این مجموعه یاد کرد.
لک ادامه داد: از این پس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور می‌تواند بنا بر نیاز بخش‌های دولتی و خصوصی کشور به ارائه خدمات فنی و مهندسی در زمینه شناسایی محدوده‌های اکتشافی و مطالعات زمین‌شناسی و مخاطرات بپردازد.
رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور تاکید کرد مطالعات زمین‌شناسی و تهیه اطلاعات پایه در توسعه زیرساخت‌های کشور، طرح‌های توسعه شهری و عمرانی، شناسایی گسل‌های پیرامون کلانشهرها و انواع مخاطرات زمین‌شناسی و همچنین جانمایی خطوط انتقال انرژی کاربرد اساسی دارد که ارائه این خدمات به بخش‌های فعال در این زمینه امری ضروری است تا با دریافت اعتبارات و انتقال آن به درآمدهای اختصاصی سازمان، پروژه‌ها به بهترین شکل انجام شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآوری کرد: در گذشته درآمدهای این سازمان به خزانه دولت واریز می‌شد و اعتبارات دریافتی این سازمان از محل این درآمدها اندک بود و با واگذاری یک پروژه، فقط تعهدی به سایر تعهدات دیگر سازمان اضافه می‌شد، بدون آنکه اعتباری به آن تعلق گیرد؛ بر این اساس سازمان از قبول هرگونه تعهدی که مورد نیاز بود و در برنامه‌های مصوب آن نمی‌گنجید، خودداری می‌کرد.
لک تصریح کرد: اکنون بستری فعالیت فراهم شده است که متقاضیان بخش‌های خدمات سازمان در بخش‌های دولتی و خصوصی می‌‌توانند با پرداخت هزینه‌ها از این خدمات بهره‌مند شوند و بدین ترتیب خریداران خدمات سازمان مشخص‌تر از گذشته می‌شود.
به گفته وی، با رجوع بخش‌های خصوصی و دولتی به سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های اکتشافی، شاهد تغییر و تحول بیشتر در بخش اکتشاف کشور خواهیم بود تا بدین ترتیب ضمن پیش‌روی اهداف بخش اکتشاف بر اساس برنامه ششم توسعه و افق 1404 نیازهای موجود کشور تامین شود.
وی تاکید کرد تخصیص درآمدهای سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان مجلس شواری اسلامی و همچنین سازمان برنامه‌ریزی و بودجه محقق شده و امید است این سازمان بتواند پروژه‌ها و فعالیت‌های اکتشافی و زمین‌شناسی را نسبت به قبل توسعه دهد.
در همین زمینه عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1397 مجلس شورای اسلامی، چندی پیش با اشاره به بررسی لایحه بودجه سال 1397 در کمیسیون تلفیق گفت: در کمیسیون تلفیق در زمینه معادن مصوبه خوبی لحاظ شد؛ به طوری که بعد از 10 سال درآمدهای سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور به خود سازمان اختصاص می یابد.
«داریوش اسماعیلی» با اشاره به این‌که سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور مسوولیت حاکمیتی اکتشافات اولیه را بر عهده گرفته و باقی مراحل اکتشاف بر عهده سازمان‌های خصوصی قرار گرفته است که بر همین اساس تلاش می شود از این سازمان حمایت‌های لازم به عمل آید.
به گفته وی، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور امکانات و دستگاه‌های آنالیزی مناسبی برای مطالعات زمین‌شناسی در اختیار دارد اما درآمدهای آن به خزانه واریز می‌شد و هرگز به خود این سازمان اختصاص پیدا نمی‌کرد که همین امر موجب شده بود از ظرفیت‌های موجود بهره‌برداری کاملی صورت نگیرد./سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۶۴۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹ فرودگاه بین‌المللی کشور زیر ذره بین سازمان هواپیمایی کشوری

جعفر يازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: روند نظارت بر فعالیت  تمامی فرودگاه های کشور توسط بازرسان سازمان هواپیمایی کشوری با توجه به دستور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از ابتدای آغاز طرح های نوروزی ادامه دارد .

وی ادامه داد: ۹ فرودگاه بین المللی  و بزرگ کشور تا به امروز توسط بازرسان مورد نظارت قرار گرفتند و این نظارت تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد و تمامی بازرسان در فرودگاه های کشور  حضور دارند و در صورت شکایت مسافران به آن‌ها رسیدگی می شود.

یازرلو همچنین از برقراری مرکز occ در سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد و گفت: مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی، به‌صورت برخط فعالیت فرودگاه‌ها و ترمینال‌های مسافری را رصد و با دقت بالا در صورت غیرفعال شدن هواپیمای یک شرکت‌ هواپیمایی در کوتاه‌ترین زمان ممکن تصمیم‌های مربوطه را اتخاذ خواهد کرد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری  بیان کرد: پایش همه فرودگاه‌ها به‌ویژه فرودگاه‌های پرتردد، هم‌پوشانی مشکلات شرکت‌ها، پردازش اطلاعات، پیگیری و کم کردن زمان تاخیرات احتمالی و ارتقای سطح خدمات هوایی در سفرهای نوروزی از جمله اهداف مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی به شمار می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • بخشی از درآمد معدنی در یزد به ورزش اختصاص می‎یابد/سهم ورزش از بودجه استان افزایش می‌یابد
  • بخشی از درآمد معدنی در استان به ورزش اختصاص می‎یابد/سهم ورزش از بودجه استان افزایش می‌یابد
  • امیر منصور آریا به تور مالیات افتاد | ۶۵ هزار متر زمین در تهران به تملک دولت درآمد
  • ۹ فرودگاه بین‌المللی کشور زیر ذره بین سازمان هواپیمایی کشوری
  • (ویدئو) تخریب سنگ‌نگاره‌های ۴ هزارساله در حاشیه مشهد و فروش آنها به عنوان سنگ معدنی!
  • اسکن سه‌بعدی به اکتشافات ایستگاه فضایی بین‌المللی یاری می‌رساند
  • مرگبارترین روز در تاریخ، چه روزی بود و چطور رخ داد؟
  • طرح‌های معدن و صنایع معدنی متعددی امسال افتتاح می‌شود
  • اهم اولویت‌های اداره هنر‌های نمایشی در سال ۱۴۰۳/ از تصویب سند تحول تا راه اندازی بنیاد ملی تئاتر
  • ️قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه به تصویب رسید