Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی گفت: در کنار اجرای طرح بهسازی سکونت‌گاه‌های غیررسمی باید نیازهای سکونت‌گاه‌های اقماری را هم مورد توجه قرار داد و از آنها غافل نشد. ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹ استانها مرکزی نظرات

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حمیدرضا نوازنی عصر امروز در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری اظهار داشت: سیاست‌های دولت‌های مختلف در مورد بافت‌های حاشیه‌ای در این چند دهه پس از انقلاب تغییر کرده، در دهه‌های نخست در قالب واگذاری زمین بود، بعد به صورت مشارکتی ادامه یافت، در مقطعی مداخله برای کوچک‌سازی را داشتیم و در مقاطعی هم برخورد قهری حاکم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قبل از سیاست بازآفرینی هم سیاست توانمندسازی بود به گونه‌ای که خود ساکنان وارد بافت شهری شوند که البته باید منشا پیدایش این بافت‌ها را هم مد نظر قرار داد، زیرا بخش عمده منشا پیدایش این بافت‌ها مباحث اقتصادی است و تا زمانی که نتوانیم به شکل غیرمستقیم تزریق مالی داشته باشیم نمی‌توان تغییری ایجاد کرد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی تصریح کرد: به دنبال طرح دولت برای بهسازی این مناطق در استان مرکزی هم مناطقی در شهرستان‌های اراک و ساوه شناسایی شده که باید بهسازی شوند.

نوازنی بیان کرد: زمینی به مساحت 3 هکتار را در منطقه باغ خلج به استعداد حدود 440 واحد شناسایی کردیم ضمن اینکه دو پروژه دیگر هم در آن منطقه ساخته شده، یک پروژه 368 واحد بوده که اتمام یافته و درحال بهره‌برداری هم هست و بخش دیگر پروژه 336 واحدی است که الان در مرحله سفت‌کاری است.

وی ادامه داد: در این مرحله یک مقدار جلوتر از استان‌های دیگر هستیم و می‌توانیم به‌عنوان پروژه‌ای که می‌تواند به این سیاست جدید دولت کمک کند از آن استفاده کنیم، پروژه بعدی هم به زودی شروع می‌شود، پروژه‌ای هم از سوی شهردار معرفی شده که در مرحله تهیه نقشه است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی عنوان کرد: پروژه‌ای که به‌عنوان یکی از دستور کارهای این جلسه می‌تواند مطرح شود بحث پروژه‌های پیشگام بافت مرکزی شهر است، در طرح بزرگراه امیرکبیر از آنجا که املاک مسیر این خیابان حداقل چیزی حدود 15 سال که فریز شده و ساخت و سازی نبود حتی از نوسازترین بنا 15 سال گذشته و به طور عمده فرسوده هستند که می‌تواند در قالب طرح فرسوده مورد توجه قرار گیرد.

نوازنی اضافه کرد: در قالب 57 پروژه پیشگام این طرح را ارائه کردیم که اگر مصوب شود هم در قالب بافت فرسوده و هم پیشگام شهر اراک می‌توان مسیر هموارتری را برای اجرای خیابان 55 متری اراک ایجاد کنیم.

وی افزود: در ارتباط با بحث پیشگیری از شکل‌گیری حاشیه‌ها باید در کنار بحث بازآفرینی بحث که به این موضوع هم توجه دارد از یک سری محدوده‌های اطراف شهر یا سکونت‌گاه‌های اقماری هم نباید غافل شد، برای مثال در اطراف همین شهر اراک 52 سکونت‌گاه اقماری داریم که بر هم تاثیر دارند که اگر تنها نگاه خود را به بهسازی معطوف کنیم نیازهای این محدوده‌ها ملتهب شده و مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی تصریح کرد: بنابراین باید برای این مناطق هم باید فکری کرد زیرا نادیده گرفتن آنها می‌تواند سبب بروز مشکلات شود.

انتهای پیام/ش

R41371/P1377/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۶۴۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه

محمدامین بهرامی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در جلسه انجمن کتابخانه‌های استان کرمانشاه با اشاره به ضرورت راه‌اندازی کتابخانه مرکزی، گفت : این پروژه مهمترین و بزرگترین بنای فرهنگی استان است و در صورت راه‌اندازی می‌تواند محل مناسبی برای انجام برنامه‌های فرهنگی و هنری استان باشد.

وی افزود: در حال حاضر بسیاری استان‌ها صاحب کتابخانه مرکزی هستند و در غرب کشور تنها استانی که کتابخانه مرکزی ندارد، کرمانشاه است.

بهرامی با اشاره به شروع این پروژه در سال ۱۳۸۶ گفت: این پروژه در زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع در پنج طبقه و با زیربنای ۱۲ هزار مترمربع در دست احداث است.

وی به پیشرفت ۶۳ درصدی پروژه اشاره و تصریح کرد: متاسفانه به دلیل مشکلات اعتباری این پروژه بعد از ۱۷ سال به این میزان پیشرفت رسیده است.

بهرامی اعتبار لازم برای تکمیل این پروژه را ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: تاکنون بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار صرف پروژه شده تا به پیشرفت ۶۳ درصدی برسد، اما برای اینکه بتوانیم پروژه را تکمیل کنیم با توجه به افزایش قیمت‌ها به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز داریم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با اشاره به تصویب اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی برای این پروژه در سفر دور اول رییس جمهور به استان، گفت: در این سفر مقرر شد از این میزان اعتبار، ۲۰ میلیارد تومان آن توسط سازمان برنامه و بودجه و ۱۰ میلیارد تومان آن از محل اعتبارات نفت تامین شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون از این میزان اعتبار ۵.۶ میلیارد تومان آن در سال ۱۴۰۱ و ۱۰ میلیارد تومان در سال گذشته تخصیص شد که صرف تکمیل پروژه شده و اکنون برای ادامه کار به تامین اعتبار جدید نیاز داریم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تجلیل از واحد‌های نمونه در اراک
  • فضای مجازی سبب شده تا از تربیت فرزندان غفلت شود
  • گذر از میانه تاریخ با سفر به روستای انجدان اراک
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار
  • اولین تاکسی برقی وارد اراک می‌شود
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است
  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • اراک با مدیریت تعاملی به سمت توسعه و تعالی پیش می‌رود