Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه ایران و نخست‌وزیر پاکستان درباره خط لوله صلح به صورت مفصل گفت‌وگو کردند و مقرر شد وزارتخانه‌های نفت ۲ کشور مذاکرات فنی را در این زمینه پیگیری کنند.

به گزارش قدس آنلاین، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که در اسلام‌آباد به سر می‌برد، امروز (دوشنبه) با «شاهد خاقان عباسی» نخست‌وزیر پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظریف در این دیدار ضمن قدردانی از موضع حمایتی پاکستان در مخالفت با قطعنامه ضد ایرانی بر گسترش همه جانبه روابط ۲ کشور برادر و همسایه تاکید کرد.

در این ملاقات طرفین در خصوص خط لوله گاز صلح به طور مبسوط گفت‌وگو کردند و مقرر شد وزارتخانه‌های نفت دو کشور مذاکرات فنی در این خصوص را پیگیری کنند.

افزایش حجم تجارت، تقویت مناسبات بانکی و مدیریت مشکلات مرزی و افزایش همکاری‌های چند جانبه بین‌المللی و منطقه‌ای و افزایش رفت و آمدهای مقامات ۲ کشور از دیگر محورهای گفت‌وگوها در این دیدار بود.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۶۴۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم

نماینده ویژه نخست‌وزیر مالزی برای افغانستان در رأس هیئت بین‌الوزارتی با وزیر خارجه طالبان دیدار و تأکید کرد کوالالامپور خواستار گسترش روابط با کابل است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «زلینا کوی» نماینده ویژه نخست‌وزیر مالزی برای افغانستان در رأس هیئتی شامل نمایندگان دفتر نخست‌وزیری و وزرات‌های دفاع، امور داخلی و خارجه این کشور با «محمد عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت طالبان دیدار کرد.

زلینا در این دیدار با اظهار اینکه هدف از این سفر گسترش مناسبات افغانستان و مالزی است، افزود: مقامات این کشور در رابطه با افغانستان نظر مثبت دارند و آماده همکاری با هیئت حاکمه در بخش‌های مختلف هستند.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه حکومت طالبان، هیئت مالزی اظهار داشت باوجود محدودیت‌ها و تحریم‌ها علیه افغانستان، این کشور در برخی موارد پیشرفت‌های خوبی داشته، اما رسانه‌های بین المللی در راستای جلوگیری از انعکاس این دستاوردها تلاش می‌کنند.

نمایندگان مالزی همچنین اطمینان دادند در راستای تعامل افغانستان با جهان تلاش خواهند کرد.

عبدالکبیر نیز در این دیدار به هیئت بلندپایه مالزی گفت: آرزو داریم چنین نشست‌هایی باعث مناسبات مثبت و سازنده میان کابل و کولالامپور شود.

معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان، مالزی را نمونه خوب پیشرفت در جهان اسلام دانست و افزود این کشور در سیاست خارجی افغانستان جایگاهی مهم و ویژه دارد.

نماینده ویژه مالزی: در کنار مردم افغانستان بوده و هستیم دعوت از مالزی برای سرمایه‌گذاری در افغانستان گسترش روابط حکومت طالبان در جنوب شرق آسیا

وی ادامه داد شرایط عینی و وضعیت افغانستان خلاف آن چیزی است که رسانه‌های غربی گزارش می‌دهند،  زیرا بعضی محافل و گروه‌ها تحمل پیشرفت و آرامی افغانستان را ندارند.

عبدالکبیر با دعوت از سرمایه‌گذاران مالزی برای سرمایه‌‎گذاری در افغانستان گفت کشورهای منطقه و جهان نگرانی از جانب افغانستان ندارند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • رئیس جمهور با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
  • تهران و اسلام آباد، علیه تروریسم
  • تاکید انگلیس بر حمایت از اردن
  • مصمم به ارتقای روابط ایران و پاکستان هستیم/ افزایش سطح روابط تجاری به ۱۰ میلیارد دلار در گام اول
  • استقبال رسمی شهباز شریف از دکتر رئیسی
  • استقبال رسمی شهباز شریف از رئیسی
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی به اسلام آباد
  • شهر کراچیِ پاکستان به‌ مناسبت سفر رئیسی تعطیل می‌شود
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی