Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@07:40:36 GMT

سیستم حمل بار به زودی هوشمند می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۶۴۵۳۷

سیستم حمل بار به زودی هوشمند می‌شود

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدامین نورشاهی مدیرعامل بازارگاه حمل‌ونقل هوشمند بار با بیان اینکه با استفاده از این بازارگاه می‌توانیم به صورت مکانیزه بار را در سراسر کشور جابه‌جا و حمل کنیم، گفت: در سال‌های آینده ترانزیت کالا یکی از مهمترین منابع درآمدی برای دولت به شمار می‌رود که می‌تواند بسیاری از مشکلات در این حوزه را برطرف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: در گذشته عدم امکان نظارت در مسیرهای طولانی بازگشت خالی ناوگان حمل و نقل باری، غیر قابل کنترل بودن بارهای ارزشمند از جمله مشکلات بخش بار بود که توانستیم با ایجاد بازارگاه‌های هوشمند این مشکلات را بر طرف کنیم.

نورشاهی اظهار کرد: در طول سال 95، 27 میلیون سفر باری و 388 میلیون تن جابه‌جایی بار تنها در استان تهران نشان‌دهنده سهم بزرگ بار از حمل و نقل کشور به شمار می‌رود .

مدیر عامل بازارگاه حمل و نقل هوشمند بار با بیان اینکه الگوریتم هوشمند تعیین قیمت حمل کالا در کشور وجود دارد افزود: متأسفانه تعرفه‌های سنتی شکل پایه و غیر منعکس دارد و تدوین الگوریتم هوشمند باری قیمت‌گذاری مورد تأیید مسئولان این حوزه بوده به همین منظور این الگوریتم جدید دارای خطای قابل قبول 250 هزار تومان و قابل استفاده در تمامی این صنعت به شمار می‌رود.

وی، تصریح کرد: 25 درصد رانندگان امکان درگیری با نرم‌افزارهای هوشمند را دارند بسیاری از این افراد داشتن اینترنت تنها به معنای تلگرام است بنابراین سعی کرده‌ایم آموزش‌های متناسب با سطح توانایی رانندگان را فراهم کنیم.

نورشاهی اظهار کرد: صنعت حمل بار دارای دو وجه بارهای صنایع و بارهای کوچک است که با فعالیت در بخش اول با مشکلات بزرگتری مخاطران این بازار آشنا شدیم.

مدیر عامل بازارگاه حمل و نقل هوشمند بار، افزود: شرکت‌های سنتی حمل و نقل تا زمانی که احساس خطر نکنند رویه فعلی خود را ادامه می‌دهند و هیچکدام از رویکردهای قبلی خود را تغییر نمی‌دهند اما با ورود بازارگاه‌ها و برنامه‌های هوشمند می‌توانیم بهره‌وری در این صنعت را افزایش دهیم.

وی درباره افزایش قیمت هزینه‌های هوشمندسازی بازارگاه‌های حمل و نقلی، گفت: حذف واسطه‌ها، افزایش بهره‌موری ناوگان و شفاف‌سازی تعرفه‌ها و همچنین کاهش 40 درصدی تعرفه‌ها در ایام پیک سال می‌توانند یکی از نکات قوت این بازارگاه‌های اینترنتی باشد.

نورشاهی یادآور شد: یکی از دلایل افزایش هزینه‌های حمل در بخش بار بازگشت خالی ناوگان است که ما سعی کرده‌ایم از طریق تنظیم برنامه‌های سفر هزینه‌های اضافی این بخش به شدت کاهش یابد.

مدیر عامل بازارگاه حمل و نقل هوشمند بار، گفت: وزارت راه با اجازه اتصال به وب سرور دسترسی به دیتا بیسی از اطلاعات رانندگان ناوگان و سامانه کارت هوشمند را فراهم کرده در نتیجه اطلاعاتی از جمله سلامت رانندگان، جریمه و سلامت ناوگان قابل احراز است.

وی تأکید کرد: صدور بارنامه در اختیار شرکت‌های سنتی است که طبق اعلام برنامه، حذف بارنامه کاغذی در دستور کار حاکمیت قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۶۴۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرادی: هیچ گله‌ای از موسوی نداریم/ دبیر به زودی معرفی می‌شود

نایب رئیس فدراسیون والیبال گفت: موسوی به من اعلام کرد در این مقطع به دلیل دوری از خانواده و یک مصدومیت شدید و کهنه پا، نیاز به درمان و استراحت دارد و نمی‌تواند در کنار تیم ملی باشد. - اخبار ورزشی -

وحید مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در مورد غیبت محمد موسوی در اردوی تیم ملی والیبال و لیگ ملت‌های 2024 اظهار داشت: من با موسوی چند جلسه صحبت کردم. او بازیکن غیرتمند و اثرگذاری است که رابطه خوبی با فدراسیون دارد. ما احترام زیادی برای او و همچنین امیر غفور قائل هستیم.

لیست پائز برای لیگ ملت‌های والیبال/ موسوی و غفور نیستند

نایب رئیس فدراسیون والیبال ادامه داد: موسوی به من اعلام کرد در این مقطع به دلیل دوری از خانواده و یک مصدومیت شدید و کهنه پا، نیاز به درمان و استراحت دارد و نمی‌تواند در کنار تیم ملی باشد. من از موسوی خواستم با پائز، صحت کند و او موضوع را با سرمربی تیم ملی مطرح کرد. پائز هم موافقت کرد که موسوی در تیم ملی نباشد. برخوردها بسیار دوستانه بود و ما هیچ گله‌ای از موسوی نداریم.

مرادی به غیبت امیر غفور هم اشاره کرد: امیر غفور، بازیکنی دوست‌داشتنی و باشخصیت است. او عنوان کرد که 2 سال پیش از تیم ملی خداحافظی کرده و زیبنده نیست که دوباره به تیم ملی برگردد. او برای تیم، آرزوی موفقیت کرد و به هیچ عنوان، مشکلی به وجود ندارد.

مرادی در مورد قبول پست سرپرستی گروه و مدیریت تیم ملی گفت: رئیس فدراسیون از من خواست در مقطع حساس کنونی به دلیل شرایط خاص،‌ مدیریت تیم را به عهده بگیرم. در چند ماه پیش رو، برنامه‌ریزی و اجرای دقیق آنها برای ما اهمیت زیادی دارد. من در همه سفرها، همراه تیم ملی خواهم بود.

او در مورد حضور دوباره امیر خوش‌خبر در کنار تیم ملی تصریح کرد: خوش‌خبر، سرپرست اردو و معاون مدیر تیم است. او از نزدیک،‌ همه کارهای تیم ملی را زیر نظر دارد و مدیریت می‌کند. حضور او در لیگ ملت‌ها و در کنار تیم ملی، بستگی به نظر خود ایشان دارد.

وحید مرادی در پایان در مورد انتخاب دبیر فدراسیون نیز توضیح داد: دبیر فدراسیون، انتخاب شده ولی هنوز حکم رسمی به ایشان نداده‌ایم. او یک شخصیت والیبالی ناب و کاربلد است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، لیگ ملت‌های 2024 از یکم خردادماه در کشورهای برزیل و ترکیه آغاز می‌شود که به عنوان آخرین مرحله صعود به المپیک پاریس حساسیت و اهمیت این رقابت‌ها را در این سال به حداکثر خود رسانده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن
  • مالک متمول استقلال این سوپراستار را می‌خرد؟
  • فال ابجد امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • مرادی: هیچ گله‌ای از موسوی نداریم/ دبیر به زودی معرفی می‌شود
  • دهقانی فیروزآبادی: «مرکز ملی هوش مصنوعی» به زودی تأسیس می‌شود
  • «کارور ملی هوش مصنوعی» به زودی تاسیس می‌شود
  • هوش مصنوعی آریتمی قلب را از ۳۰ دقیقه قبل پیش‌بینی می‌کند
  • کارت‌های بانکی اعتباری روسی به زودی به ایران می‌آیند
  • مازندران مجهز به سامانه هوشمند ثبت تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری
  • ثبت هوشمند تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری در مازندران