Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حسین روحانی نژاد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: از سال ۷۵ که سازمان تبلیغات برای احیای این سنت حسنه برنامه ریزی کرد و بقیه دستگاه‌ها مشارکت جدی داشتند هر سال شاهد رشد خوبی نسبت به سال‌های قبل آن هستیم و برای امسال نیز در ستاد ملی بحث‌هایی مطرح و به ستاد‌های استانی و شهرستانی ابلاغ شد که به طور جدی، چون سال‌های گذشته برای برگزاری مراسم باشکوه اعتکاف برنامه ریزی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در امسال بیش از ۷۷۰ هزار نفر در ۶ هزار و ۱۳۳ مسجد شهری و روستایی در سراسر کشور معتکف شدند گفت: اعتکاف در ایام البیض ماه رجب یعنی ۱۳، ۱۴ و ۱۵ ماه رجب برگزار می‌شود که با ۱۱، ۱۲ و ۱۳ فروردین سال ۹۷ همزمان با تعطیلات نوروزی است و به همین علت احساس می‌کنیم افزایش متقاضی داشته باشیم و به طور قطع کاهش نخواهیم داشت، زیرا تعطیلات نوروزی فرصت خوبی را فراهم می‌کند تا افراد بیشتری در مراسم اعتکاف شرکت کنند.

وی با تأکید بر محدودیت مکان برای برگزاری مراسم اعتکاف افزود: محدودیت مکان به استقبال نکردن مردم مربوط نمی‌شود بلکه به علت فضای کمی است که پاسخگوی هزاران متقاضی اعتکاف نیست، به طور مثال شرایط در سال ۹۶ به گونه‌ای بود که اعتکاف در ۶ هزار و ۱۳۳ مسجد برگزار شد، البته توصیه‌هایی به افزایش این فضا‌ها شده است، اما این فضا‌ها هنوز پاسخگوی میزان متقاضیان نیست.

وی در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص برگزاری مراسم اعتکاف در مساجد دانشگاه‌ها نیز گفت: پارسال ۴۵ هزار نفر در مساجد دانشگاه‌ها معتکف شدند و به نظر می‌رسد امسال هم این مراسم تفاوت چندانی نکند و این حضور را شاهد باشیم، و با اینکه دانشگاه‌ها خودشان به طور مستقل اقدام به برگزاری اعتکاف می‌کنند، اما امسال با توجه به تعطیلات نوروزی، تدابیری اتخاذ شد که اگر جمعیت مساجد دانشگاه‌ها برای اعتکاف به حد نصاب نرسید علاقه‌مندان به این مساجد هدایت شوند.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه همه دستگاه‌های ذیربط اعم از دستگاه‌های اجرایی، امنیتی، فرهنگی و خدماتی مثل شهرداری، اورژانس و آتش نشانی حضور دارند و این مراسم را پشتیبانی می‌کنند، افزود: با این حال هزینه‌های اعتکاف را خود مردم متناسب با شرایطی که در آن حضور دارند پرداخت می‌کنند، ما نمی‌توانیم برای این هزینه عدد و رقم تعیین کنیم، چون شرایط روستا‌ها و شهر‌های کشور با هم متفاوت است و برگزارکنندگان مراسم که به طور معمول امام جماعت و هیأت امنای این مساجد هستند باید با حداقل هزینه ها، حداکثر خدمات در وعده سحری و افطاری ارایه کنند که البته اگر نذورات به این سمت هدایت شود و خیرین نیز به طور جدی به این حرکت توجه کنند هزینه چندانی متوجه معتکفان نخواهد بود.

روحانی نژاد با اشاره به برنامه‌های ایام البیض گفت: در این ۳ روزی که اعتکاف برگزار می‌شود چند برنامه ویژه خواهیم داشت:
یکم، مناسبت سیزده رجب که ولادت مولای متقیان امام علی (ع) برگزار می‌شود.
دوم، وفات حضرت زینب کبری (س) که در این روز توجه ویژه‌ای به شهدای مدافع حرم به ویژه شهید شاخص ما محسن حججی که جریان فرهنگی ارزشمندی در سطح جهانی ایجاد کرد خواهیم داشت.
سوم، اعمال ام داوود که مانند هر سال برگزار می‌شود.

وی افزود: وقت معتکفان عزیز به قرائت دعا، قرآن و خلوتی که خود با خدای خویش ایجاد می‌کنند می‌گذرد و البته جلساتی مانند حلقه بصیرتی و گفتمان‌های مقام معظم رهبری متناسب با نوع مخاطبانی که در جای جای کشور می‌تواند متفاوت باشد برگزار می‌شود.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه ثبت نام‌ها به طور الکترونیکی و اگر جایی امکان دسترسی به اینترنت نباشد به صورت دستی انجام خواهد شد و مسؤولیت ثبت نام‌ها با سازمان تبلیغات اسلامی است گفت: خوشبختانه ثبت نام‌ها از هم اکنون در بعضی شهرستان‌ها شروع شده است، اما حجم اصلی ثبت نام‌ها بعد از عید انجام خواهد شد و تا پنج شش روز مانده به ایام اعتکاف، ثبت نام تمام می‌شود مگر اینکه در مساجدی ظرفیت‌های خالی باشد که در این صورت تا صبح سیزده رجب از همه نام نویسی خواهد شد، به همین علت بهتر است معتکفان زودتر ثبت نام کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۶۴۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویرجیل فن دایک: اسلوت برای جانشینی کلوپ گزینه مناسبی است

ستاره خط دفاع لیورپول نظر خودش در مورد ورود آرنه اسلوت به آنفیلد را بیان کرده است. 

طرفداری | پس از باخت 2-0 مقابل اورتون، ویرجیل فن دایک در خصوص شایعات مربوط به سرمربیگری احتمالی آرنه اسلوت در لیورپول صحبت کرد. کاپیتان قرمزها از ورود اسلوت به تیم استبقال می کند و باور دارد که او گزینه خوبی برای جانشینی یورگن کلوپ است. فن دایک در مصاحبه با ESPN گفت:

فکر می کنم آرنه اسلوت در حال حاضر یکی از بهترین مربیان هلند است. با سبک بازی و فلسفه ای که او دارد، می تواند روی نیمکت لیورپول بنشیند.

لیورپول هفته قبل توسط آتالانتا از لیگ اروپا حذف شد و همچنین در سه بازی اخیر خود در لیگ برتر، دو بار شکست خورده است. با چهار بازی باقی مانده، لیورپول سه امتیاز از آرسنال صدرنشین عقب است و منچسترسیتی هم مانند همیشه در کورس حضور دارد. کاپیتان تیم ملی هلند در پایان گفت:

فکر نمی کنم هنوز چیزی تمام شده باشد. خواهیم دید. سال آینده هم روی قهرمانی تمرکز خواهیم کرد، اما هنوز راه درازی تا پایان فصل باقی مانده است. 

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • متاسفانه در سنوات گذشته از آسفالت مناسبی برای بزرگراه‌ها استفاده نشده است
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • دولت برنامه‌ریزی مناسبی برای حمایت از نخبگان دارد
  • ◄ درآمدهای حیرت آور فرودگاه استانبول برای اقتصاد ترکیه
  • فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود
  • مناظره داغ روی کین و ایان رایت؛ آیا برونو فرناندز کاپیتان مناسبی برای منچستریونایتد است؟
  • ۱۰ اردیبهشت آخرین فرصت ارسال اثر به رویداد ملی جوانی جمعیت است
  • فردا جمعه آخرین فرصت شرکت در آزمون نهایی«زندگی با آیه‌ها»
  • ویرجیل فن دایک: اسلوت برای جانشینی کلوپ گزینه مناسبی است
  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها