Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-03@00:26:26 GMT

تولید باتری دوستدار محیط زیست با قابلیت شارژ مجدد

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۶۶۲۲۲

رویداد۲۴-گروهی از محققان دانشگاه آر ام آی تی در مبلورن استرالیا برای اولین بار موفق به تولید باتری قلمی خاصی شده اند که با کربن و آب کار می کند و دارای قابلیت شارژ مجدد است.تولید این باتری می تواند زمینه را برای خداحافظی با باتری های لیتیومی پردردسر که داغ شدن بیش از حد آنها به یک معضل خطرناک مبدل شده، فراهم آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر تنها یک نمونه اولیه از این باتری تولید شده، اما محققان می گویند تولید آن گام بلندی در راستای دسترسی به منابع انرژی پایدار و دوستدار محیط زیست است. گروه سازنده امیدوارند که ظرف ۵ تا ۱۰ سال آینده این باتری قابلیت رقابت با باتری های لیتیومی موجود در بازار را داشته باشد.

اگر چه باتری های لیتیومی در مجموع کمک شایانی به پیشبرد فناوری و افزایش استفاده از محصولات الکترونیک کرده اند، اما آنها از منابعی کمیاب و گران قیمت برای تامین انرژی بهره می گیرند و همین امر باعث تحمیل هزینه های زیاد، پایان سریع منابع محدود فعلی و آلودگی شدید محیط زیست می شود.

اما باتری قلمی تولید شده با استفاده از آب و کربن هیچ یک از این مشکلات را نخواهد داشت. کربن ماده ای ارزان قیمت و سهل الوصول در طبیعت است و نحوه تولید انرژی توسط این باتری به گونه ای است که باعث انتشار کربن در طبیعت در وضعیت در حال سوختن یا به صورت شعله نمی شود. لذا این باتری در مقایسه با باتری های لیتیومی سازگاری بسیار بیشتری با محیط زیست دارد.

نمونه اولیه این باتری که ۵.۵ سانتیمتر مربع فضا اشغال می کند، معادل یک باتری لیتیومی در همین ابعاد انرژی ذخیره می کند و تلاش ها برای ارتقای ظرفیت ذخیره سازی انرژی توسط آن در جریان است.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۶۶۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلید رشد آینده خودرو‌های برقی در کجاست؟

آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) پیش‌بینی کرد که فروش خودرو‌های الکتریکی در سال ۲۰۲۴ به شدت افزایش می‌یابد و تقاضای نفت به طور فزاینده‌ای کاهش می‌یابد و زیرساخت‌های مقرون‌به‌صرفه و شارژ، کلید رشد آینده خواهند بود.

به گزارش ایسنا، آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که فروش خودرو‌های برقی امسال به ۱۷ میلیون خواهد رسید، در مقایسه با ۱۴ میلیون در سال ۲۰۲۳، که بیش از یک خودرو از هر پنج خودروی فروخته شده در سراسر جهان الکتریکی خواهد بود و پیش‌بینی می‌کند ۱۰ میلیون از این فروش در چین باشد.

نتایج نشان داد که سرعت جذب خودرو‌های الکتریکی به این معنی است که تقاضای نفت برای حمل و نقل جاده‌ای در حدود سال ۲۰۲۵ به اوج خود برسد. آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد اگر کشور‌ها به سیاست‌های اعلام شده عمل کنند، حدود ۶ میلیون بشکه در روز، تقاضای نفت تا سال ۲۰۳۰ و ۱۱ میلیون بشکه در روز تا سال ۲۰۳۵ کاهش می‌یابد.

این موسسه در مورد تقاضای خودرو‌های برقی گفت: بسیاری از مسائل در برخی کشور‌ها باعث نگرانی‌ها در مورد سرعت رشد صنعت شده است، اما آمار فروش جهانی همچنان قوی است. فروش سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد افزایش داشته است.

آژانس بین‌المللی انرژی اضافه کرد که پاسخگویی به تقاضای رو به رشد با زیرساخت شارژ نیز چالشی کلیدی خواهد بود، زیرا شبکه‌های شارژ باید تا سال ۲۰۳۵ به ۶ برابر برسند.

دیگر خبرها

  • گام بلند پتروشیمی پردیس در تامین امنیت غذایی جهان و حفظ محیط زیست
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود
  • کلید رشد آینده خودرو‌های برقی در کجاست؟
  • با ده دقیقه شارژ ۳۲۰کیلومتر رانندگی کنید!
  • تعطیلی آخرین نیروگاه زغال‌سنگ بریتانیا برای پیشبرد هدف کربن‌صفر
  • آموزش: با این راهکار ساده دمای گوشی خود را پایین بیاورید!
  • ساخت نوعی باتری سدیمی که ظرف چند ثانیه شارژ می‌شود
  • آسمان‌خراش‌ها؛ قاتل یا ناجی شهرها؟
  • پلمب دو واحد آلاینده غیر مجاز تولید زغال در رباط کریم 
  • طراحی ضربان‌ساز قلبی که تا ۳۰۰ سال در بدن کار می‌کند!