Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ سازمان هواپیمایی کشوری امروز (دوشنبه) در گزارش مقدماتی دلایل سقوط بیست و نهم بهمن هواپیمای شرکت آسمان در خط پروازی تهران- یاسوج را اعلام کرد.

بر پایه این گزارش، خلبان این هواپیما در سال 1388 عمل جراحی قلب باز داشت و پس از آن باید 9 ماه منع پروازی را رعایت می کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ارزیابی‌های تخصصی خلبان از سوی پزشک معتمد قلب سازمان به‌عمل آمد و با نظریه کمیسیون پزشکی هوایی وقت سازمان در بیست و چهارم خرداد 1389 با محدودیت‌های زیر مجاز به پرواز شد:
برابر مقررات پزشکی هوایی وقت، اعتبار گواهینامه پزشکی 6ماه باشد، همراه خلبان باید یک کمک‌خلبان بدون محدودیت پزشکی و عملیاتی پرواز کند و در هر چک پزشکی هوایی ارزیابی تخصصی قلب و عروق نیز به‌عمل آید.

در پایان این گزارش، سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرده است که همه خلبانان به رعایت محدودیت‌های عنوان‌ شده در گواهینامه خود و اعلام به واحدهای عملیات شرکت موظفند و محدودیت‌های خلبان باید در برنامه‌ریزی عملیات شرکت مورد پایش قرار می گرفت.

در واکنش به گزارش مقدماتی سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت هواپیمایی آسمان اعلام کرد این گزارش «ابهام» ایجاد کرده است.

این شرکت در بیانیه ای توضیح داد: براساس گزارش صفحه 9 سانحه هوایی، از بیست و چهارم خردادماه سال ١٣٨٩ زنده یاد خلبان فولاد پس از عمل قلب، مجاز بود همراه با یک کمک خلبان بدون محدودیت پزشکی و عملیاتی پرواز کند که شرکت هواپیمایی آسمان این امر را به طور کامل رعایت کرده است.

هواپیمایی آسمان افزود: زنده یاد خلبان فولاد از اردیبهشت ماه ١٣٩٦ معلم خلبان بود و از دوم مهرماه امسال به عنوان معلم خلبان منتخب سازمان هواپیمایی کشوری برگزیده شد و برای پرواز مشکلی نداشت.

بر پایه این بیانیه، خلبانان منتخب سازمان استادانی به شمار می روند که به ارزیابی سایر خلبان ها حین پرواز مجازند.

به گزارش ایرنا، پرواز شماره 3704 هواپیمای آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح یکشنبه بیست و نهم بهمن، تهران را به مقصد یاسوج ترک اما نزدیک سمیرم اصفهان سقوط کرد.

این هواپیما از نوع اِی.تی.آر72 پس از 55 دقیقه از صفحه رادار مرکز کنترل خارج شد و در منطقه کوهستانی پادنا سقوط کرد و لاشه آن 48 ساعت پس از سقوط پیدا شد.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۶۶۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) ماجرای بارش شگفت‌انگیز ماهی از آسمان یاسوج چه بود؟

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

بارش جانوران یا حیوانات | raining animals، پدیده نادر در تغییرات آب وهوایی است که به‌طور علمی مورد آزمایش قرار نگرفته‌است، ولی تئوری‌هایی همچون انتقال ماهی و قورباغه توسط گردباد در مسافت طولانی و رهاسازی آن درهوا برای توجیه پدیده از طرف گروهی از دانشمندان داده شده‌است.

از موارد جدید این رخداد به بارش ماهی در طول یک ماه در ژاپن در سال ۲۰۰۹ اشاره کرد. با این حال شواهد ساختگی بودن این اتفاق در ویدیوی یاسوج را تایید می‌کند. در صورتی که ماهی از آسمان فرود بیاید و همچنان زنده باشد، غیرممکن است و شواهد نشان می‌دهد این یک ویدیوی ساختگی باکیفیت است.

منبع: تابناک

سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ایر تهران-ایلام -تهران لغو شد
  • لغو دو پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی
  • لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • (ویدئو) ماجرای بارش شگفت‌انگیز ماهی از آسمان یاسوج چه بود؟
  • تمدید زمان ارسال درخواست تسهیلات حمایتی شرکت های دانش بنیان
  • جلوی سقوط آزاد کاهش جمعیت گرفته شد
  • سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی
  • تصاویر بارش ماهی از آسمان یاسوج؟
  • اولین خلبان بازرگانی ایرانی؛ کاپیتان داریوش تیمسار