Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ محمدمهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عصر امروز در مراسم گردهمایی اساتید بسیجی استان تهران، به سخنرانی پرداخت و با اشاره به نامه جمعی از استادان بسیجی به رئیس جمهوری اظهار کرد: کاری به محتوای نامه ندارم، اما مطالبه‌گری باید در اولویت کار بسیج اساتید باشد، همانطور که درباره قوه قضاییه یا مصوبات مجلس هم باید همین روحیه حفظ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه بحث تحول علوم انسانی سال‌هاست مطرح می‌شود، اما چندان جلو نرفته است، افزود: باید وزیر علوم و بهداشت را بخوانیم و از آنان بپرسیم که برنامه‌تان چیست و چه کار می‌کنید، بنده به عنوان نماینده مجلس کارم را انجام می‌دهم، اما وقتی بسیج اساتید به این موارد وارد شود آن وقت تاثیر اجتماعی آن را خواهیم دید.

زاهدی گفت: نظام جامع فرهنگی باید در دانشگاه‌ها برای دانشجویان تبیین شود، این‌ها فرزندان ما هستند، گاهی اطلاعات غلطی به آن‌ها می‌رسد، اما آن‌ها آماده پذیرش اهداف ناب انقلاب اسلامی هستند. باید روش‌های جدیدی را به کمک روانشناسان و کسانی که در مراکز تربیتی هستند پیدا کنیم تا با دانشجویان رفیق شویم و آنان را به خود نزدیک کنیم.

وی با بیان اینکه باید سامانه‌ای طراحی شود تا آخرین اخبار و تحلیل‌ها در اختیار اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها قرار بگیرند تا کانالیزه نشوند، تصریح کرد: در استان‌ها جنبش‌های دانشجویی راه بیاندازید، بسیاری از پیشرفت‌های به دست آمده حاصل کار اساتید بسیجی است، اما فردی بوده که باید به نام بسیج اساتید تمام شود. بسیج اساتید باید در حوزه فناوری فعال باشد، باید پیشتاز جنبش استارت آپی در کشور باشیم نه اینکه بیایند و به ما بگویند که استادان بسیجی صرفا افراد مذهبی هستند و وارد این مسائل نمی‌شوند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه مدیریت دانشگاه وقتی می‌خواهد انتخاب شود باید به او بگوییم که در حوزه‌های مختلف دانشگاهی چه می‌خواهد انجام دهد، گفت: نباید اینطور باشد که آنان فقط حکمی را بگیرند و به کار وارد شوند، این ضعف شورای عالی انقلاب فرهنگی است، متاسفانه مدیران کشور بر اساس سلایق سیاسی انتخاب می‌شوند، رئیس دانشگاه باید اعلام کند برنامه او برای حوزه‌های مختلف چیست تا بعد‌ها بتوان بررسی کرد نه اینکه وزیر از هر کسی خوشش آمد او را به ریاست دانشگاه منصوب کند.

زاهدی در پایان گفت: دروس معارف اسلامی در دانشگاه‌ها واقعا ضعف دارد و بیش از آنکه باعث جاذبه دانشجویان شود، دافعه ایجاد می‌کند و به جای آنکه برای دانشجویان علاقه‌مندی به این مباحث ایجاد کنیم که البته این علاقه‌مندی را دارند، آن را از دانشجو می‌زداییم.

یادآور می‌شود در گردهمایی اساتید بسیجی تهران بزرگ و استان تهران که به منظور تحلیل تحولات سال ۹۶ و رویش انقلابی در سال ۹۷ در دانشگاه تهران برگزار شد، از علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی به دلیل مواجهه انقلابی با وزیر امور خارجه فرانسه تقدیر شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۶۶۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد دانشکده‌ ویژه مادران در واحدهای دانشگاه‌ آزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی سروری‌مجد، قائم‌مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در بازدید از دانشکده ویژه مادران دانشگاه آزاد اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری، خواستار الگوگیری همه واحدهای دانشگاهی از این واحد دانشگاهی در ایجاد دانشکده‌های مختص بانوان شد و اظهار کرد:‌ با توجه به تأکید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دکتر طهرانچی و ظرفیت‌های موجود در واحد یادگار امام (ره) به‌زودی شاهد ایجاد رشته‌هایی که مورد اقبال و استقبال دانشجویان مادر در دانشکده بانوان است، خواهیم بود.

وی با خطاب قرار دادن مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) با تأکید بر راه‌اندازی مدرسه عالی مهارتی روان‌شناختی و مدرسه عالی مهارتی مادر و کودک در پردیس مادران افزود: آنچه از این واحد دانشگاهی انتظار می‌رود این است که به‌عنوان واحد نمونه در تأسیس دانشکده مختص بانوان، الگویی موفق برای سایر واحد‌ها در سطح کشور باشد.

قائم‌مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: راه‌اندازی پردیس مادران و فعالیت‌هایی که در این حوزه صورت می‌گیرد نشان از توجه ویژه دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) نسبت به دانشجویان مادر است که این خود بسیار ارزشمند و جای قدردانی دارد.

سروری‌مجد گفت: دانشجو بودن معمولا شرایط خاصی دارد و فرد برای اینکه بدون دغدغه به تحصیل بپردازد، باید همه تمرکز خود را صرف درس خواندن کند؛ اما اشتغال، ازدواج و فرزندآوری شرایطی را برای دانشجو ایجاد می‌کند که گاهی ادامه مسیر برای دانشجویان با سختی و مشقت طاقت‌فرسایی همراه بوده به همین منظور ضرورت ایجاد امکانات و بستری مناسب برای ادامه تحصیل مادران اجتناب‌ناپذیر است. امیدوارم آنچه امروز به جمع‌بندی رسیدیم در یک برنامه زمانی مدون در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) و در سازمان مرکزی تحقق یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایجاد دانشکده‌ ویژه مادران در واحدهای دانشگاه‌ آزاد
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار در حمایت از خیرش اساتید و دانشجویان آمریکایی و اروپایی
  • اثرگذاری فرهنگی اساتید در دانشگاه آزاد بیشتر می‌شود
  • حمایت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان و اساتید آمریکا
  • حمایتی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان و اساتید آمریکا
  • حمایت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان و اساتید آمریکایی
  • قدردانی جمعی از استادان و شخصیت‌های حوزوی از آیت‌الله جوادی آملی
  • عملیات «وعده صادق» امید به مقاومت در سایر کشورها را افزایش داد
  • شناسایی مسائل خانواده در قالب هسته‌های فکری/ شورای رابطین امور بانوان و خانواده چه رسالتی دارد؟
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود