Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-20@00:35:49 GMT

نجات کشور‌های اسلامی جز با جوانمردی امکان پذیر نبود

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۶۶۸۱۱

نجات کشور‌های اسلامی جز با جوانمردی امکان پذیر نبود

نویسنده کتاب دانشنامه جوانمردی و رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نجات کشور‌های اسلامی جز با ایثار و جوانمردی امکان پذیر نبود.

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، علی اکبر ولایتی در حاشیه مراسم معرفی کتاب دانشنامه جوانمردی در مصاحبه ای اظهار داشت: از گذشته آیین جوانمردی در ایران و ایران پس از اسلام وجود داشته که بعد از اسلام غنی‌تر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در قرآن کریم از جوانمردان تاریخ همچون اصحاب کهف به نیکی یاد شده است.

ولایتی با بیان اینکه امام علی (ع) در راس جوانمردان عالم قرار دارد افزود: من نیز امیرالمومنین (ع) را الگو قرار دادم.

وی اضافه کرد: در یکی از غزوات پیامبر (احد یا خندق) یک فرشته آسمانی فریاد لافتی الاعلی؛ جوانمردی جز علی (ع) نیست؛ ندا داد که بعدا لاسیف الا ذوالفقار نیز به آن اضافه شد.

ولایتی افزود: در تاریخ ایران نیز با تمسک به اهل بیت گروه‌های جوانمردی همواره نگهبان این مرز و بوم، فرهنگ، آیین، اعتقاد و تمسک به اهل بیت (ع) بودند.

وی افزود: کتاب‌های فتوت نامه زیادی در تاریخ ایران همچون فتوت نامه مولا عبدالرزاق کاشانی و فتوت نامه میرزا حسین کاشفی سبزواری نگاشته شده است.

ولایتی با بیا اینکه زورخانه یکی از نماد‌های بجامانده آیین جوانمردی ایرانیان است که هرگوشه آن نمادی از جوانمردی را دارد، گفت: جوانمردی از ایران آغاز شد و در ایران پس از اسلام تقویت و این آیین ایرانی - اسلامی به بیگانگان منتقل شد.

وی افزود: در تاریخ نمونه‌های زیادی از ایثار جوانمردان را مشاهده می‌کنیم که کشور را از ظلم و سلطه بیگانگان نجات داده اند.

نویسنده کتاب دانشنامه جوانمردی اضافه کرد: همکاری ایرانیان در جنگ‌های یعقوب لیث سفار با خلیفه بغداد، سرکوبی حکومت بنی امیه، سرنگونی حکومت بنی عباس، جنگ با مغول، قزلباش‌های عصرصفوی و امروز که بسیجیان نمونه‌هایی از جوانمردی ایرانیان هستند.

ولایتی گفت: اگر آیین ایثار و جوانمردی نبود مقابله با تهاجمات پیچیده دشمن و نجات کشور‌های محور مقاومت امکان پذیر نبود.

منبع: صداوسیما

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۶۶۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامی

مراسم معرفی چهره برگزیده هنر انقلاب اسلامی سال۱۴۰۲ با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر در حوزه هنری برگزار شد و مسعود نجابتی به عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی معرفی شد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3070651 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • سفرای ایران از فرصت نمایشگاه کتاب تهران در توسعه دیپلماسی فرهنگی استفاده کنند
  • کاهش مدت زمان انعقاد قراردادهای اجاره از طريق سامانه خودنویس امکان‌پذیر شد
  • چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه
  • انتشار شماره پنجم سمرقند با ویژه‌نامه تاریخ و فرهنگ «بخارا»
  • «تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»
  • آیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامی
  • دیدار رئیس و معاونین دانشگاه آزاد اسلامی با دکتر ولایتی
  • استاندار خراسان رضوی: رژیم صهیونیستی بسیار آسیب پذیر است
  • «تاریخ طب در ایران» بررسی می‌شود
  • «تاریخ طب در ایران» معرفی و بررسی می‌شود