Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@20:26:10 GMT

ثروت و سلامت جسمانی نباید ما را نسبت به آخرت غافل کند

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۶۷۱۵۵

ثروت و سلامت جسمانی نباید ما را نسبت به آخرت غافل کند

قزوین-ایرنا-نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: ثروت و سلامت جسمانی و نعمت های دراختیارمان نباید ما را نسبت به اعمال خود و همچنین آخرت غافل کند.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در پنجمین مجمع بسیج اساتید دانشگاه‌های استان قزوین افزود: امام صادق (ع) در حدیثی درباره فریب خوردگی از دنیا فرموده‌اند که فریب خورده‌ ، در دنیا مسکین و زمین‌گیر و در آخرت مغبون است چرا که با فضیلت‌ترین سرمایه‌های انسانی را با پست‌ترین چیزها جایگزین کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به ریشه‌های فریب خوردگی دنیا از نگاه امام صادق (ع) اشاره و تصریح کرد: خیلی وقت‌ها شما به خاطر دارایی‌هایتان نظیر ثروت و سلامتی جسمانی فریب دنیا را می‌خورید و قیامت، مرگ، قبر، حساب و کتاب را فراموش می‌کنید.
امام جمعه قزوین اظهارکرد: در این حدیث آمده گاهی انسان از اینکه در مسیر رشد و بالندگی دنیایی قرار دارد و به آرمان‌ها و آرزوهایش دست پیدا کرده است، فریب می‌خورد و به واسطه همین موضوع خود را آدم موفقی می‌پندارد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: از نگاه امام صادق (ع) برخی فریب خوردگان تلاش می‌کنند جلوه دهند که از همه گناه کارتر هستند و اینگونه خود را خوب جلوه می‌دهند و گمان می‌کنند با این شکسته نفسی از دیگران پیشی گرفته‌اند.
وی اضافه کرد: گاهی انسان خود را متکلفانه در مسیر عبادت و بندگی خدا قرار می‌دهد در حالی که خداوند از ما می‌خواهد برای حب و شوق الهی به عبادت بپردازیم و به عبادتی که از ترس جهنم انجام می‌شود، دلخوش نباشیم.
آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: چه بسا انسان به دانش و نسب خود فریب خورده می‌شود در حالی که از غیب خدای متعال آگاه نیست و نمی‌داند که ممکن است با هر اصل و نسبی روزی به انحراف کشیده شوید.
امام جمعه قزوین اظهار کرد: گاهی فریب خوردگی اینگونه بیان می‌شود که انسان خیال می‌کند خدا را می‌خواند و به او توکل می‌کند اما در حقیقت دیگران را می‌خواند و به امید دیگران کارهایش را آغاز می‌کند.
وی اظهار کرد: از نگاه امام صادق (ع) گاهی انسان گمان می‌کند خیرخواه مردم است و برای خودستایی وانمود می‌کند مردم را دوست دارد اما درواقع علاقه دارد مردم مرید او باشند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: این امام رئوف همچنین می‌فرمایند انسان نمی‌تواند از تاریکی‌های فریب و غرور و آرزومندی‌ها بیرون بیاید، مگر آنکه صادقانه در پیشگاه خدا آن چیزی که هست را ارائه دهد و از هر کاری که با عقل، علم، دین و شریعت نمی‌خواند پرهیز کند.
6104*3013

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۶۷۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسطوره گزارشگری WWE از بهبود وضعیت سلامتی خود خبر داد

جری لالر وضعیت جسمانی خود را عالی توصیف کرد.

کینگ جری لالر به تازگی از آخرین وضعیت سلامتی جسمانی خود صحبت کرد.

طرفداری | جری لالر در فوریه 2023 دچار یک حمله خطرناک قلبی شد. خوشبختانه او در مصاحبه اخیرش از بهبود شرایط جسمانی خود خبر داد و اعلام کرد که اگرچه هنوز بهبودی کامل حاصل نشده اما دیگر مشکل خطرناکی وجود ندارد.

وضعیت سلامتی من عالی است. به تازگی دکتر زانویم اعلام کرد که دوره ریکاوری پس از عمل تعویض مفصل زانو به خوبی پیش رفته است. البته، برخی عوارض خفیف آن سکته هنوز وجود دارند، با این حال آنها نیز به زودی برطرف خواهند شد.

لالر با وجود عمل جراحی زانوی خود، همچنان به سفر کردن و حضور در محافل عمومی ادامه می‌دهد. او در مراسم Hall of Fame پارسال WWE نیز برای قرائت سخنرانی معرفی دوستش، اندی کافمن به تالار مشاهیر حضور یافت. او همچنین در یکی از اپیزودهای ماندی نایت راو پارسال به میزبانی ممفیس، مقابل دوربین WWE حضور پیدا کرد.

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • ببینید | فریب عجیب مردم در یک باغ وحش؛ رنگ کردن سگ‌ها به جای خرس پاندا
  • آیت‌الله جوادی آملی: فریب، راه نیست و با آن نمی‌توان زندگی کرد
  • طرح «نذر سلامت» در استان سمنان برگزار می‌شود
  • آیا استفاده از گوشی‌های هوشمند نوجوانان را افسرده می‌کند؟
  • آمادگی جسمانی با سلامت روان بهتر در جوانان مرتبط است
  • اسطوره گزارشگری WWE از بهبود وضعیت سلامتی خود خبر داد
  • ارزیابی آمادگی ۴۰۰۰ خانوار قزوینی برای مواجهه با مخاطرات
  • از تأثیر معلمان بر لوح سفید کودکان نباید غافل شویم
  • هفته اول مه؛ از آلرژی های مزاحم تا اثرات ورزش بر سلول‌های بدن
  • پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب / ارتباط بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها