Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی رسولیان روز دوشنبه در دیدار با تعدادی از تجار و سرمایه گذاران هندی در مشهد افزود: کشور هندوستان به خاطر پیشینه تاریخی و همکاری های منطقه ای برای ما دارای اهمیت است.
وی با اشاره به میزبانی مشهد از 30 میلیون گردشگر و زائر در هر سال اظهار کرد: خراسان رضوی محور ترانزیت کالا به افغانستان و آسیای مرکزی است و وجود بیش از 44 ماده معدنی در این استان موجب رشد قابل توجه صنایع معدنی آن شده است لذا در حوزه های معدنی مانند مس، فولاد، سیلیس و فراورده های معدنی آماده همکاری با تجار و سرمایه گذاران هندوستان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: سالانه 650 هزار تن گوگرد در پالایشگاه گاز خانگیران سرخس این استان تولید می شود که 350 هزار تن آن به مصرف داخلی رسیده و 300 هزار تن نیز صادرمی شود لذا می توان با ساخت پارک گوگردی در منطقه نسبت به فراوری این محصول و صدور آن به دیگر کشورها اقدام کرد.
رسولیان افزود: بیش از 6 هزار واحد صنعتی در خراسان رضوی وجود دارد و در صنایع غذایی، مصالح ساختمانی، فرش و موکت و صنایع خودرو نیز در کشور پیشتاز هستیم، علاوه بر آن این استان در تولید برخی محصولات کشاورزی از جمله زعفران، پسته و گیاهان دارویی رتبه های ممتاز را در کشور به دست آورده است.
وی اظهار کرد: در حوزه گردشگری نیز زمینه های همکاری دوجانبه وجو دارد و در حوزه همکاری برای صادرات و سرمایه گذاری های مشترک در کشور افغانستان هم می توان فعالیتهای خوبی انجام داد.
وی گفت: با توجه به مشکل کمبود آب در خراسان رضوی زمینه های خوبی برای همکاری سرمایه گذاران هندی در حوزه کشاورزی و تصفیه آب و فاضلاب در این استان وجود دارد و در حوزه تولید برق از انرژی خورشیدی و بادی نیز پذیرای سرمایه گذاران هندی هستیم.
رسولیان، هندوستان را از کشورهای پیشرو در صنعت آی.تی دانست و افزود: این استان نیازمند این فناوری است و از سرمایه گذای شرکای هندی در این بخش استقبال می شود.
وی اظهار کرد: به رغم وجود این ظرفیتها روابط تجاری ما با هندوستان مناسب نبوده و این کشور هجدهمین شریک تجاری خراسان رضوی است در حالی که ششمین شریک تجاری ایران به حساب می آید.
وی گفت: قانون سرمایه گذای در ایران به سرمایه گذاران خارجی اجازه می دهد یک شرکت را با 100 درصد مالکیت خود ثبت کنند و چهار مقام ارشد وزارتخانه های ایران این مجوز را تایید کرده اند.
رسولیان افزود: دولت ایران خود را متعهد به حمایت از سرمایه گذاران خارجی می داند و با همین هدف در رفع مشکلات شرکت های خارجی سرمایه گذاری کننده در ایران همکاری لازم را خواهد داشت.
رئیس هیات اقتصادی هندوستان که در زمینه صنایع رنگ سازی و ساخت سد، پروژه های نیروگاهی، راه آهن و خطوط انتقال انرژی فعالیت دارند نیز در این مراسم گفت: علاوه بر سرمایه گذاری در بخش انرژی های بادی و خورشیدی و معدن علاقه مند به فعالیت در بخش آی.تی نیز هستیم چرا که هندوستان در این زمینه جزو کشورهای پیشرفته است.
'راج شاه' با ابراز علاقه برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری خراسان رضوی افزود: این سرمایه گذاری می تواند در قالب ساخت هتل پنج ستاره، مراکز خرید و تفریحی و همکاری با شهرداری مشهد باشد.
وی به سرمایه گذاری اعضای این هیات در بخش خانه سازی و تولید برق در کشورهای سوریه و عراق اشاره کرد و گفت: مدیریت پسماند و تصفیه آب به روش پلاسما، صنایع معدنی و گوگرد، رنگ سازی و تولید رنگدانه نیز از دیگر بخشهای مورد علاقه سرمایه گذاران هندی در ایران است.
وی با ابراز علاقه به ایران افزود: برای سرمایه گذای در ایران علاقه بسیار داریم و در صورت رفع دیوان سالاری و فراهم شدن اطلاعات لازم برای سرمایه گذاری، امضای قرارداد همکاری به سرعت انجام خواهد شد.
3221 / 6053
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۶۷۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد

        به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در دیدارهای جداگانه خود از اعضای هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و افغانستان و سرکنسول افغانستان در مشهد گفت: نشست کمیته مشترک اقتصادی استان خراسان رضوی با ولایت هرات افغانستان در آینده نزدیک به ریاست معاونان اقتصادی استانداری های مزبور با ساختاری متفاوت برگزار خواهد شد.   حسن نوری زاده افزود: این توافق حسب مذاکرات صورت گرفته و درخواست بخش خصوصی ۲ کشور در جریان ملاقات با اعضای هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و افغانستان و سرکنسول افغانستان در مشهد مطرح شد و مورد توافق طرفین قرار گرفت.   سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در این دیدارها بر ضرورت رفع موانع و مشکلات موجود بر سر راه همکاریهای دو کشور ایران و افغانستان بویژه ضرورت توجه به تکمیل و بهسازی زیرساختهای مرزی و گمرکی تاکید شد.   نوری زاده  ادامه داد: در این دیدارها آمادگی این استان برای حضور در عرصه های کشت فرا سرزمینی، انتقال انرژی، برگزاری دوره های آموزشی برای تربیت نیروهای ماهر و همکاریهای متقابل علمی در افغانستان بویژه هرات اعلام شد.   او گفت: در همین راستا مقرر شد در آینده نزدیک کمیته مشترک اقتصادی استان خراسان رضوی با ولایت هرات با ساختار عملیاتی تر و برنامه جامع کاربردی برای شروع اقدامات مهم و اساسی در حوزه های انتقال انرژی و آموزشهای فنی و حرفه ای، رفع موانع مرزی و همکاریهای مشترک برای ایجاد پارک علم و فناوری در هرات برگزار و موضوعات را پیگیری کند.   ضرورت افزایش روابط تجاری بین ایران و ترکمنستان   سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در دیدار با اعضای هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکمنستان نیز مشکلات روابط تجاری بین این دو منطقه را بررسی و بر افزایش روابط تجاری و رفع موانع موجود بین دو کشور تاکید کرد.   در این دیدار آخرین وضعیت روابط تجاری این دو کشور بررسی و بر استفاده از همه ظرفیت‌ها برای افزایش مراودات فی مابین تاکید شد، همچنین مقرر گردید همکاری اتاق مشترک ایران و ترکمنستان با حوزه اقتصادی استانداری خراسان رضوی تقویت شود و برنامه‌ریزی ها به صورت مشترک انجام گیرد.

دیگر خبرها

  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان
  • عرضه محصولات خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد
  • آقای رئیسی! فقط ٥٠٠ میلیون دلار؟!
  • مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری در خوشاب
  • انعقاد ۱۸۲ قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد
  • خودروهای میلیاردی متهم پرونده صندوق سرمایه‌گذاری بهمئی به مزایده گذاشته می‌شود+ جزئیات
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار
  • بهادری جهرمی: تعیین تکلیف صدور مجوزهای کسب و کار با هیئت مقررات می‌باشد
  • آغاز توزیع دفترچه‌های سپرده گذاران اتباع خارجی