Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهان > خلیج‌ فارس - همشهری آنلاین
روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی از بدرفتاری جسمانی با شاهزادگان و تجار سرشناس سعودی و اعمال فشار بر آنها پرده برداشت.

این روزنامه آمریکایی در گزارش خود نوشت افرادی که در ماه نوامبر در راستای مبارزه با فساد مالی در عربستان بازداشت شدند پس از آزادی نیز همچنان در بیم و هراس به سر می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به این گزارش ۱۷ نفر از بازداشت شدگان به دنبال بدرفتاری جسمانی در بیمارستان بستری شدند. این در حالی است یک ژنرال ارتش سعودی در جریان بازداشت درگذشته است که شاهدان عینی دلیل مرگ او را شکستگی از ناحیه گردن عنوان کرده‌اند.

در این گزارش آمده است تعداد زیادی از ۳۸۱ فرد مظنون به فساد مالی در عربستان تحت نظارت نظامیان قرار داشتند. همچنین پابندهایی به زانوهای آنها بسته شده بود که امکان تعقیب حرکت آنها را فراهم می‌کرد.

گزارش روزنامه نیویورک تایمز در حالی منتشر شد که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان قرار است روز ۱۹ مارس (۲۸ اسفند) به واشنگتن سفر کند.

مقامات عربستان اتهامات مطرح شده در گزارش نیویورک تایمز مبنی بر بدرفتاری با بازداشت شدگان به اتهام فساد مالی را رد کرده‌اند.

حکومت عربستان در ماه نوامبر ضمن بازداشت شماری از شاهزدگان و تجار سرشناس این کشور ۶۵ نفر از آنان را در هتل ریتز کارلتون ریاض محبوس کرد. شاهزاده ولید بن طلال و شاهزاده متعب بن عبدالله از جمله شاهزادگان دستگیر شده بودند. اغلب بازداشت شدگان پس از چند ماه با دستیابی به توافق مالی با حکومت عربستان آزاد شدند.

در همین زمینه: شاهزاده سعودی در سقوط بالگرد کشته شد دستگیری بن‌طلال، سیتی‌گروپ و توئیتر را در معرض سقوط قرار داد ولیعهد علیه شاهزادگان بازداشت ۴۰ شاهزاده و مقام سعودی

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۶۸۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد

به گزارش خبرگزاری مهر، «علیرضا عنایتی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی در گفت‌وگو با شبکه العربیه اعلام کرد: امسال در موسم حج ۹۰ هزار ایرانی عازم سرزمین وحی خواهند شد.

سفیر ایران در ریاض درباره اعزام عمره گزاران ایرانی به عربستان تاکید کرد: این اقدام در چارچوب مراحل توافقی است که در ماه مارس میان وزرای خارجه دو کشور در پکن منعقد شد.

وی همچنین در این گفت‌وگو بازگشت پروازهای مستقیم بین دو کشور و چندین پرواز عمره را از جمله مراحل اجرای این توافقنامه ذکر کرد.

عنایتی افزود: این پروازها به مدت ۲۰ روز تا قبل از آغاز موسم حج ادامه خواهد داشت و تعداد کل عمره‌گزاران ایرانی تا آن زمان که پروازهای عمره پایان خواهد یافت به ۶۰۰۰ نفر خواهد رسید.

وی درباره حج‌گزاران ایرانی در موسم حج امسال نیز گفت: بر اساس توافق میان سازمان حج و زیارت ایران و وزیر امور اسلامی در عربستان سعودی ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد.

گفتنی است؛ روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه پس از گذشت ۹ سال وقفه، نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی با استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان، سرکنسول کشورمان و مسوولان حج و عمره ایران و عربستان وارد مدینه منوره شدند.

سفیر کشورمان در ریاض با ابراز خرسندی از ورود عمره‌گزاران ایرانی پس از یک توقف طولانی، تبادل سفرهای زیارتی را علاوه بر برکات معنوی و روحی، موجب نزدیکی بیشتر دو ملت و استحکام روابط دو کشور دانست.

عنایتی با اشاره به اشتیاق هموطنان ایرانی برای تشرف به زیارت خانه خدا، مسجد نبوی شریف و حرم مطهر رسول الله و ائمه بقیع علیهم السلام اضافه کرد: به‌لطف الهی و با تلاش‌های مستمر نهادهای ذی‌ربط این امر میسر گردید و به‌ امید خداوند این مسیر بعد از حج تمتع با تلاش‌های سازمان‌های ذی‌ربط ادامه خواهد یافت.

عنایتی همچنین از مسؤولان پادشاهی عربستان سعودی از جمله وزارت خارجه این کشور برای همکاری‌های مربوطه تشکر کرد.

کد خبر 6087600 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد
  • نیویورک‌تایمز: سیستم پزشکی غزه در آستانه فروپاشی است
  • نیویورک تایمز: ارتش اسرائیل به عمد امدادگران را هدف قرار می‌دهد
  • ژنرال انگلیسی: اوکراین با جنگ دشواری مواجه است
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد