Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-04@13:36:42 GMT

در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی چه گذشت؟

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۶۸۳۵۷

رویداد۲۴-آخرین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی به طرح موضوعاتی از جمله مشکلات اسناد خزانه و اوراق مشارکت و نحوه اداره جلسات شورا اختصاص یافت.  آخرین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی امروز 21 اسفند با حضور مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد، غلاحسین شافعی - رئیس اتاق بازرگانی ایران - و سایر اعضای شورا برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در برنامه پیش از دستور، دو موضوع مورد بررسی اعضا قرار گرفت. موضوع اول تصویب اصلاحیه دستورالعمل و نحوه اداراه جلسات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و موضوع دوم پیگیری مصوبه شورای گفت و گو در خصوص بررسی مشکلات اسناد خزانه و اوراق مشارکت.

در ابتدای جلسه شافعی - رئیس اتاق ایران - صحبت‌های مقدماتی را مانند سایر جلسات شورای گفت‌وگو مطرح کرد.

مسئله اولی که مورد بحث قرار گرفت وضعیت حضور و غیبت اعضا شورا در جلسات بود.

کرباسیان - وزیر اقتصاد - در این رابطه اظهار کرد که شورای گفت‌وگو جایگاهی است که سه قوه با بخش خصوصی تعامل و گفت و گو می کنند و اعضا شورا نمی توانند حق رای خود را به نمایندگان خود واگذار کنند.

برخی از اعضا شورا مخالف این موضوع بودند و مطرح کردند که در صورت نبودن اعضا حق رای باید به نمایندگان آنها داده شود.

بر اساس آنچه در جلسه شورای گفت‌وگو مطرح شد تشکل‌های اقتصادی می‌توانند موضوعاتی را به دبیرخانه سه اتاق ارجاع دهند و موضوعات بر حسب الویت مورد بررسی و رسیدگی قرار می‌گیرد.

موضوع دیگری که در این جلسه مطرح شد مشکلات مربوط به اوراق مشارکت و اسناد خزانه بود.

شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در این‌باره گفت: اوراق اسناد خزانه طرحی یک ساله بود که کمیته فقهی آن را بررسی کرد و چون سودی پرداخت نمی‌شد، بحثی به‌عنوان حسن وفا مطرح کردند که بتوان 7 تا 27 درصد سود پرداخت کرد.

همچنین سایر اعضای شورا مطرح کردند که اولین و مهم‌ترین مطلب در ابن رابطه پذیرش  اسناد خزانه و اوراق مشارکت در فرا بورس است. اینکه ما به ازای پرداخت و حقوق باید تسهیلات بانکی دریافت شود.

کرباسیان نیز اظهار کرد: عرضه اوراق در فرابورس انجام شده است  که البته باید در نهایت در شورای عالی بورس در مورد آن تصمیم گیری شود.

محمدرضا پورابراهیمی - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی - در این بخش از جلسه گفت: افزایش نرخ سود اوراق از ۱۵ به ۲۰ درصد بر بازار سرمایه، نظام بانکی و نرخ تامین مالی بنگاه های اقتصادی تاثیر گذاشت؛ یعنی با یک تصمیم بانک مرکزی همه ذی‌نفعان دچار مشکل شدند.

به گفته وی با این اقدام بانک مرکزی وقتی نرخ تامین مالی برای بنگاه اقتصادی و واحد تولیدی تا ۲۷ درصد می‌رسد، بنگاهدار چگونه باید مالیات و عوارض دهد؟ بانک مرکزی گفته است برای دو هفته این سود را افزایش دادیم و ۵ درصد مابه التفاوت را جبران می‌کنیم اما باید دید چگونه می‌خواهند جبران کنند.

بخش دیگر جلسه به موضوع بررسی مکانیسم عرضه و تعیین قیمت محصولات فولادی در بورس و خارج از بورس کالا اختصاص یافت.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۶۸۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری سلیمی نمین علیه مهدی نصیری

آفتاب‌‌نیوز :

خبرآنلاین نوشت: عباس سلیمی نمین، فعال سیاسی اصولگرا که سابقه حضور در روزنامه کیهان هوایی را در کارنامه خود دارد، خاطراتی از روز‌های حضور مهدی نصیری در این روزنامه را روایت کرده است.

او می‌گوید: «به خاطر دارم که در دوران نمایندگی رهبری آقای خاتمی در روزنامه کیهان، هر چه به آقای نصیری گفته می‌شد که احترام نمایندگی رهبری را حفظ کنید، انتقاد کنید، اما منزلت نمایندگی رهبری را با ادب و احترام حفظ کنید و بنویسید، ایشان بی‌ادبانه و جسورانه برخورد می‌کند و برای ما شایسته نبود.»

فعال سیاسی اصولگرا بیان کرد: «چنین فردی وقتی التماس و درخواست از آقای خاتمی می‌کند که راه برای من بگشا، آقای خاتمی به او اعتماد می‌کند؟ خیر.»

به نصیری گفتم حرف‌های مخملباف درباره مادرش را علنی نکن اما...

سلمین‌نمین گفت: «در گذشته یک‌بار آقای مخملباف درباره زندگی خودش در یک جلسه خصوصی توضیحاتی ارائه کرد و یک بحثی را درباره مادرش بیان کرد. من هر چه به آقای نصیری گفتم که این حرف در جلسه خصوصی بیان شده و درز پیدا کردن آن خلاف اخلاق است، شما یک موضع و نقدی را به نسبت به آقای مخملباف نسبت به کار‌های هنری دارید، اما نباید به مادر او پرداخته و در روزنامه منعکس کنید، غلی رغم تذکر جدی که به ایشان داده شد، این مطلب را منعکس کرد.»

دیگر خبرها

  • سخنگوی دولت: مشکلی در تامین منابع ارزی نداریم
  • برگزاری جلسه کمیسیون راهبردی شورای اجرایی فناوری اطلاعات
  • افشاگری سلیمی نمین علیه مهدی نصیری
  • بهادری جهرمی: جهش تولید با مشارکت مردم از طریق چاره‌اندیشی محقق می‌شود
  • بانک‌های خصوصی استان کرمان هیچ کمکی به استان نمی‌کنند
  • اعضای شورای شهر سنندج چه مطالباتی را در حضور استاندار کردستان مطرح کردند؟
  • استیضاح شهردار ارومیه ناکام ماند
  • تخصیص ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای متروی قم
  • موضوع ناترازی بانک‌های خراسان شمالی در جلسه هیات دولت مطرح می‌شود
  • اختصاص هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به متروی قم