Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-03-19@11:06:57 GMT

زنان نقش بسیار موثری در مشارکت های اجتماعی دارند

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۶۸۵۸۶

زنان نقش بسیار موثری در مشارکت های اجتماعی دارند

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی باقرشهر ؛ عین الله آقاپور افزود :همواره زنان شاغل وظیفه بسیار سنگین تری برعهده دارند و همت والای ایشان سبب شده تا بتوانند در امور خانه و شغل خود موفق باشند و نقش بسیار مهمی در جامعه ایفا نمایند .

وی یادآور شد : زنان امروز زیر بنایی ترین پایه های اخلاقی را در یک جامعه رقم می زند و با استفاده از پایگاه اجتماعی مختلف نقش های گوناگونی را عهده دار می شود ، حضور زنان در صحنه های اجتماعی مملو از توانمندی هایی است که پا به میدان گذاشته اند و هر یک نقش موثر و بی بیدلی در توسعه مشارکت های اجتماعی دارند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عین الله آقار پور در پایان خاطرنشان کرد : جا دارد امروز از تلاش و همت این بانوان که در عرصه های مختلف پا به پای مردان خدمت رسانی می کنند و به ویژه بانوان شهرداری باقرشهر که در راستای اهداف شهرداری قدم برمی دارند تقدیر و تشکر نماییم .

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۶۸۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ آیت‌الله علم‌الهدی به شبهه مشارکت ۴۱ درصدی

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در پاسخ ‌به شبهه مشارکت ۴۱ درصدی، به تفاوت ملاک اکثریت در اندیشه سیاسی اسلام با اندیشه لیبرال دموکراسی پرداخت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در پنجمین جلسه تفسیر آیات قرآن کریم در ماه مبارک رمضان امسال که در حسینیه دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی برگزار شد، اظهارداشت: یکی دیگر از آیات اندیشه‌ساز قرآن، آیه 65 سوره مبارکه نساء است که خداوند در آن می‌فرماید «ای پیامبر، کسانی که به تو اظهار وابستگی می‌کنند، ایمان ندارند تا زمانی که در موارد اختلاف و مسائل مختلف زندگی تو را قاضی قرار دهند و هیچ ناراحتی و سنگینی از حکم تو نداشته و نسبت به حکم تو تسلیم باشند».

ابعاد سه­‌گانه ایمان و باورمندی به پروردگار

وی در تبیین اینکه ایمان به خدا از سه جزء باور به تقدیرات خداوند، باور به وحی و دستورات الهی که توسط پیامبر بیان شده و در نهایت باور به معاد تشکیل شده است، افزود: برخی افراد در مواجهه با پیشامدها و اتفاقاتی که برای ایشان در زندگی رخ می‌­دهد فکر می‌کنند اگر شرایط زندگی به نحو دیگری پیش می‌رفت، برای آنان بهتر بود. در حقیقت این رفتار، کامل نبودن باورمندی و ایمان ایشان به خداوند را نشان می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی شک و تردید پیشگفته را نفی‌کننده یقین به حکیم بودن خداوند دانست و گفت: اگر انسان اتفاقات و گذر زندگی خود را نگاه کند، متوجه خواهد شد بیشتر خواسته‌های او که محقق نشده به نفعش بوده و آنچه از خواسته‌ها که محقق شده‌اند، نفع و سود بسیاری برای انسان به دنبال نداشته است؛ در نتیجه به مصلحت و حکمت خداوند در زندگی پی می‌برد.

آیت­‌الله علم‌­الهدی با بیان اینکه در خصوص مواجهه با احکام دین نیز همین شک و تردید از سوی گروهی از انسان­ها وجود دارد ادامه داد: برخی انسان­ها تمام کارها و دستورات الهی را قبول ندارند، بخشی را می‌پسندند و بخش دیگری را سنگین می‌دانند. درحالی‌که مؤمن واقعی کسی است که تمام دستورات پیامبر (ص) را اطاعت کند و حتی اگر یک مورد را قبول نکند، کافر محسوب می‌شود.

وی در تبیین بیشتر این مطلب افزود: خداوند به این معنا در آیه 150 سوره مبارکه نساء تصریح کرده و فرموده است «آنان که به خدا و رسولان او کافر شوند و می‌خواهند که میان خدا و پیغمبرانش جدایی اندازند و گویند: ما به برخی (از انبیاء) ایمان آورده و به پاره‌ای ایمان نیاوریم و می‌خواهند که میان کفر و ایمان راهی اختیار کنند»،

ولایت‌فقیه در امتداد ولایت رسول‌الله است

امام‌جمعه مشهد با اشاره به سخن امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «ولایت‌فقیه، همان ولایت رسول‌الله است»، عنوان کرد: ملت ایران متدین هستند، یعنی اعتقاد دارندکه نظام جمهوری اسلامی و انقلاب بر اساس دین شکل گرفته است، بنابراین اگر دین از این نظام حذف شود دیگر کسی وابسته به این انقلاب و نظام نخواهد بود. لذا ما باید همان موضعی که مسلمانان صدر اسلام نسبت به دستورات پیامبر (ص) داشتند را نسبت به ولایت‌فقیه داشته باشیم.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه نقد مقام معظم رهبری مسئله‌ای متفاوت از تبعیت از ایشان است، تأکید کرد: زمانی که حتی مقلد مرجع تقلید دیگری هستیم در حکمی که از سوی آقا در امور اجتماعی اقامه می‌شود، بر همه مقلدین واجب است که از آن تبعیت کنند.

تکلیف بودن مشارکت سیاسی در اندیشه سیاسی اسلام

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شبهه­‌ای که از سوی برخی افراد در موضوع میزان مشارکت مردم در انتخابات مطرح شده ادامه داد: عده‌ای می‌گویند تنها 41 درصد مردم در انتخابات شرکت کردند و 59 درصد دیگر مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت نکردند، بنابراین نمایندگانی که انتخاب شدند، مورد تائید و پذیرش اکثریت نیستند و کاری که این افراد در برنامه‌ریزی‌های کشور انجام دهند برخلاف خواسته و نظر اکثریت جامعه است.

آیت‌­الله علم‌الهدی در پاسخ این شبهه به تفاوت ملاک اکثریت در اندیشه سیاسی اسلام با اندیشه لیبرال دموکراسی پرداخت و گفت: در اسلام اکثریت به خودی خود مورد پذیرش قرار ندارد و فقط در جایی که رجحان ثبوتی در خصوص موضوعی مشخص نبوده یا مردد باشد از باب تشخیص رجحان اثباتی به اکثریت مراجعه می‌شود، در این میان مراد از اکثریت، اکثریت متدین و متعبد است نه اکثریت عاصی و متمرد، بنابراین برای اکثریتی که به دستور و فرمان رهبری در خصوص شرکت در انتخابات عمل نکردند، در مقابلِ رجحان اثباتی اقلیت جایگاهی وجود ندارد.

وی به فتوا ندادن برخی از مراجع تقلید در خصوص مشارکت در انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: عده‌ای می‌گویند، برخی مقلد مقام معظم رهبری و مراجعی که شرکت در انتخابات را واجب اعلام کردند، نبودند، پس در انتخابات شرکت نکردند. پاسخ این است که با توجه به اینکه هیچ مرجعی به لزوم عدم مشارکت در انتخابات فتوا نداده بود، در این موقعیت فرد مسلمان و مؤمن باید همانند سایر احکام شرعی به مرجعی مراجعه کند که فتوا و نظری اعلام کرده است؛ زیرا مشارکت سیاسی در اندیشه سیاسی اسلام یک تکلیف است. حال اگر کسی به تکلیف خود عمل نکرده در حقیقت حق خودش را از بین برده است.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • ایجاد ایستگاه‌های نشاط معنوی در بوستان‌های منتخب شهر قم
  • پاسخ آیت‌الله علم‌الهدی به شبهه مشارکت ۴۱ درصدی
  • افزایش ۱۵ درصدی مراجعه بیماران به بیمارستان آیت الله طالقانی اهواز
  • چاقی در افسردگی زنان نقش دارد
  • چاقی می تواند سلامت روان زنان را به هم‌ بریزد
  • امسال ۱۸ کتاب با موضوع نقش زنان آذربایجان‌غربی در دفاع مقدس منتشر شد
  • پویش نه به تخلف رانندگی در سفرهای نوروزی
  • گازگرفتگی در خودرو جان همراهان بیمار را گرفت
  • امام خمینی: نظر آیت‌الله طالقانی درباره حجاب صحیح است
  • مرگ تکان دهنده زوج جوان به علت نداشتن محل اقامت